GRAFISK MOT 2018 -WORKSHOP er et seminar som holdes på NTNU Gjøvik 12. – 13. januar 2017.
Her er temaene som skal behandles:
Grafisk bransje inn i fremtiden
Hvor skal du? Hva finnes av teknologi som passer i din strategi fremover? Hvordan kan du fremover utnytte ressursene du har i dag?
Teknologi og digital strategi – er din bedrift på god vei inn i fremtiden?
Den grafiske bransjen har tradisjonelt vært eiere av kommunikasjon, selv etter hvert med tv, film og radio har papiret stått sterkt, og bransjen har stadig vært i omstilling og adoptert ny teknologi.
Grafisk bransje en spennende arbeidsplass fremover
For at grafisk bransje skal stå sterkt fremover, samt være en fristende arbeidsplass for kunnskapsrike medarbeidere, skal vi samles for å diskutere og få innspill på hva vi kan hente ut av ny teknologi, nye samarbeidsformer og digital strategi.
Hvordan skal vi ta tilbake inntektene som i dag går til nye digitale mediebedriftene? Kan vi fortsatt snu oss og samtidig snu trenden? Er du førsteleddet i kundens hjelp til kommunikasjon og markedsføring?
Utfordringen er å skape nye inntekter, se nye muligheter og utnytte det potensialet i det man allerede har – samtidig. Utviklingen stiller krav til strategisk, teknologisk og markedsmessig oversikt og kompetanse, både hos beslutningstagere og hos de som skal gjennomføre endringer og nysatsinger.
Grafisk bransjeforening print og kommunikasjon og Fellesforbundet har sammen med IGM laget et seminar for ledere og tillitsvalgte i grafisk bransje slik at vi sammen får belyst ulike vinkler på området, hva de beste gjør bedre og hvordan lykkes med konkrete prosjekter eller satsinger.
PROGRAM
• Markedsutvikling og nye forretningsområder
• Hvordan organsiere seg, hvordan lykkes med å bygge noe nytt sammen med andre
• Innholdsmarkedsføring, hva oppnår man med det
• 3d printing utfordring og muligheter
• Kommunikasjonsteknologi fremover
• Grafisk om et par år
• Workshop og nettverksbygging
NOEN FOREDRAGSHOLDERE
• Jens Barland, NTNU. Førsteamanuensis i medieledelse og innovasjon.
• Marius Pedersen, NTNU. Førsteamenuensis Norwegian Media Technology Lab, Avdeling for informatikk og medieteknikk.
• Geir Hagen, Skipnes kommunikasjon.
• Håvard Grjotheim, 07 Media. CEO og konsernsjef.
• Mattias Kristiansson, sjefredaktør AGI.
• Niels Edvard Killi, Fellesforbundet.
PRAKTISKE OPPLYSNINGER
• Starter kl. 1200 med lunsj den 12. januar 2017 på NTNU Gjøvik
• Torsdag ettermiddag og kveld er det fellesarrangement med studenter fra NTNU Gjøvik
• Fredag holdes konferansen på Quality hotel Strand og avsluttes med lunsj til kl. 1200
• Seminaret inklusiv opphold er finansiert av Grafisk utdanningsfond
Seminaret er gratis for inviterte bedrifter. Påmelding her.