Nye koster hos Epson Europe

PUBLISERT: 8 desember 2016
OPPDATERT: 21 mars
Epson WorkForce
Epson WorkForce

Epson Europe har utnevnt to seniordirektører som en del av arbeidet for vekst og investeringer på flere millioner euro i Europa.

Ernest Quingles, leder for Epson i Frankrike, Spania og Portugal, får rollen som direktør med ansvar for bedriftssalg i Europa. Darren Phelps er utnevnt til direktør med ansvar for Epsons Business Imaging and Print-divisjon for EMEAR-regionen.

Utnevnelsene er en del av neste fase i Epsons program for å investere 50 millioner euro i Europa (med fokus på infrastruktur, IT, markedsføring og utvidelse av arbeidsstyrken). Målet er 2 milliarder euro i omsetning i 2020 og utvide den europeiske arbeidsstyrken med 10 prosent.

– Jeg er glad for å kunne fortelle at Ernest Quingles vil lede salgsarbeidet i Europa, sier Rob Clark, Senior Vice President i Epson Europe. – Ernest er en sterk salgsleder som har vært et vellykket medlem av Epson Europes toppledelsesteam i over to år. Han har bidratt til å levere en imponerende salgsvekst i Frankrike, Spania og Portugal.

– Darren Phelps har omfattende erfaring med å utvikle nye kanaler til markedet og har vist seg svært effektiv i sin tidligere rolle som Epsons europeiske leder for forhandlersalg. Darren får ansvar for å administrere Epsons Business Imaging and Print-operasjoner, og skal samarbeide tett med Ernest for å utvikle vår markedsstrategi og implementere nye kanalprogrammer som er skreddersydd for å dekke kundenes behov i Europa.

– Bedriftsblekkskrivere er den store vekstmuligheten for Epson i Europa, fortsetter Clark. – Selskaper som går over fra laser- til blekkskrivere innser at de kan oppnå betydelige konkurransefordeler, inkludert energibesparelser på opptil 96 %, reduksjoner i CO2-utslipp på 92 % og reduksjoner i svinn på 95 %.

Etter hvert som flere organisasjoner går fra laser- til blekkskriverteknologi, er Epson godt posisjonert for å dekke den massive økningen i etterspørselen. Epson har investert 400 millioner euro i nye produksjonsanlegg for blekkskrivere, og vil investere ytterligere 185 millioner euro i PrecisionCore-blekkskriverteknologi de neste tre årene. Den kompakte, svært raske og energieffektive blekkskriverteknologien er velegnet til å dekke behovene i store bedrifter og i sektorer som for eksempel detaljhandel, helsevesen, utdanning og offentlig administrasjon.

Industriforskningsselskapet IDC rapporterer at blekkutskrift for bedrifter representerer en markedsmulighet på 38 milliarder euro* i Europa, og det totale markedet for blekkskrivere vil øke med en hastighet på 10,2 % (CAGR) til og med 2020.

Les videre

Elitron er på plass hos NIZE equipment

Etter 14 dager med installasjon og intensiv opplæring er NIZE-equipment klart til å vise frem det siste tilskuddet til deres produktportefølje. Det er det italienske high-end skjære- og fresebordet Elitron Kombo SDC+ i formatet 320 x 210 cm de har montert i sitt demosenter i Odder i Danmark.
nize_elitron_02-1

Landa Printing overrasker stort

Med overraskende salgstall og presentasjon av to nye trykkpresser var Landa en av de store overraskelsene på Pre-Drupa Press Briefing i Düsseldorf i slutten av mars.
Landa_01

Amedia med stor påskegave til abonnentene

I disse dager kommer Amedias eget påskemagasin i postkassene til rundt 220.000 abonnenter i 82 aviser over hele landet. Uten ekstra kostnad for abonnentene dukker det 48-siders magasinet opp som innstikk i lokalavisene.
paskemagasinet_amedia

Lederskifte i Luth Gruppen

Jeppe Broch Nielsen overtar roret i Luth Gruppen AS etter sin far, Arne Henrik Nielsen. Jeppe trer inn i rollen som daglig leder den 15. mars 2024 og Arne Henrik fortsetter som styreformann i bedriften.
luth-gruppen-jeppe

Siste nytt

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik