Papyrus kjøper opp Olsonic AB

PUBLISERT: 22 desember 2016
OPPDATERT: 21 mars

olsonicPapyrus kjøper opp Olsonic AB, en svensk fullservicegrossist innen Viscom. Foretaket, med en omsetning på cirka 70 millioner kroner, er markedsledende innen effektive trykk- og presentasjonsløsninger i Sverige. Olsonic tilbyr software og hardware for små og store formater sammen med installasjon, ettermarkedstjenester og utdanning. Niklas Rydbeck, adm dir og majoritetseier i Olsonic kommer til å ha en nøkkelrolle i Papyrus fremtidige satsninger innen Viscom.  – Vi er meget fornøyd med oppkjøpet av Olsonic og at hele teamet følger med til Papyrus. Olsonic med sin sterke markedsposisjon innen segmentet visuell kommunikasjon, kommer på en meget positiv måte å utvide og styrke tilbudet til våre kunder, sier Niklas Järbur, Managing Director for Printing & Creative Solutions i Norden og Baltikum. – Med vår forsterkede nærvær i de raskt voksende segmentene Viscom og Large Format Printing, fortsetter vi å utvikle vår ledende posisjon i Norden og Baltikum. I og med sammenslåingen med Papyrus, bredder vi vår kundebase og får en sterk plattform for fremtidig vekst og utvikling innen Viscom. Personlig ser jeg frem til å bli en del av Papyrus med ansvar for å drive Viscom-virksomheten i Skandinavia, sier Niklas Rydbeck, adm dir i Olsonic.

Les videre

Lederskifte i Profil Grafisk

Ole Kristian Nyhus blir ny daglig leder i Profil Grafisk på Reinsvoll. Tidligere daglig leder Kristian Hamar går over i en ny stilling som forretningsutvikler. Dette skal ytterligere styrke selskapets posisjon som en betydelig aktør i markedet.
Profil Grafisk bild

Canon rigger for ytterligere vekst

Canon Norge styrker sitt salgsteam innen digital produksjon og trykkløsninger, og har ansatt Olle Stark som Account Manager for salg av printmedier/ark til både grafisk bransje og kontormarkedet.
Olle Stark

MBL: Lesertall viser fall for papiravisene

Ferske lesertall fra Mediebedriftenes Landsforening (MBL) viser at papiravisene har en samlet tilbakegang på 13 prosent det siste året. Nedgangen gjelder også magasiner.
newspaper-1595773_1280

Webinarserie om bærekraft i praksis

Bærekraft, hva betyr det egentlig og hvordan kan jeg bidra? Det er utgangspunktet når Trykt i Norge inviterer til et bærekraftprogram for Grafisk bransjeforening sammen med Maria Peltokangas i Corporate Good.
Maria

Siste nytt

Lederskifte i Profil Grafisk

Ole Kristian Nyhus blir ny daglig leder i Profil Grafisk på Reinsvoll. Tidligere daglig leder Kristian Hamar går over i en ny stilling som forretningsutvikler. Dette skal ytterligere styrke selskapets posisjon som en betydelig aktør i markedet.
Profil Grafisk bild

Canon rigger for ytterligere vekst

Canon Norge styrker sitt salgsteam innen digital produksjon og trykkløsninger, og har ansatt Olle Stark som Account Manager for salg av printmedier/ark til både grafisk bransje og kontormarkedet.
Olle Stark

MBL: Lesertall viser fall for papiravisene

Ferske lesertall fra Mediebedriftenes Landsforening (MBL) viser at papiravisene har en samlet tilbakegang på 13 prosent det siste året. Nedgangen gjelder også magasiner.
newspaper-1595773_1280

Oppsummerer nytten av automatisering

Summa demonstrerer ikke bare én, men to arbeidsflytløsninger under Fespa. Dette for å vise kundene hvordan de kan effektivisere prosessene sine.
Summa-1024x768