Skolebarn får bøker av Canon

canon_skolebarn

Canon skal produsere bøker for skolebarn i Sør-Afrika

Nå skal printerfabrikanten Canon gjøre noe samfunnsnyttig med sine testutskrifter. De samarbeider med den ideelle organisasjonen Room to Read, og har lovet lage og levere 3 300 bøker til 176 skoler i Sør-Afrika. Målet er å fremme lesing og læring som en del av et større prosjekt for å styrke leseferdighetene og oppmuntre til skolegang.

Det produseres en rekke testutskrifter når Canon deltar på ulike bransjemesser, og samarbeidet med Room to Read kom i stand som et forsøk på å minske svinnet med slike utskrifter – og nå bruker Canon den integrerte programvaren og skriverne til å produsere bøker i stedet. Canons pågående samarbeid med Room to Read er et godt eksempel på Canons fokus på bærekraft og selskapets bedriftsfilosofi – Kyosei – som betyr å leve og arbeide sammen for et felles gode.

– Vi tror prosjekter som Room to Read har en positiv innvirkning på den enkeltes liv, og vi er stolte over å kunne bidra, sier Stuart Poore, Director of Sustainability hos Canon Europa.
– Canons materielle bidrag til vårt program for lese- og skriveopplæring er en direkte respons på det faktum at mange barn over hele verden ikke har tilgang til ordentlig lesestoff, sier Heather Simpson, som er Chief Program Officer for Room to Read.
– Ved å samarbeide med Room to Read kan Canon hjelpe tusenvis av trengende barn i Sør-Afrika slik at de kan oppleve gleden ved å lese.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Swissqprint støtter seg på mer ytelse og automatisering

Tekst: Roger Stormo |

Den sveitsiske storformatspesialisten SwissQprint lytter til sine kunder når det gjelder hastighet, automatisering og større brukermuligheter. Det er rulleprinteren Karibu som nå slippes i en raskere modell med tillegg som automatisk dobbeltsidig utskrift og neonblekk. Sign & Print går i dybden med nyhetene i et intervju med selskapets produktsjef Maurus Zeller.

Publisert av: