CopyCat ”gjenåpner” Fornebu lufthavn

PUBLISERT: 18 januar 2017
OPPDATERT: 18 januar
CopyCats nye senter er sentralt plassert i Technopolis-bygget på Fornebu, og også et nærsenter for grafiske tjenester for de mange bedriftene som er lokalisert her.
CopyCats nye senter er sentralt plassert i Technopolis-bygget på Fornebu, og også et nærsenter for grafiske tjenester for de mange bedriftene som er lokalisert her.

I nyetablert 500 kvadratmeter stort grafisk showroom på Fornebu får markedsførere, grafiske designere, fotografer og billedkunstnere en hel ”hovedflyplass” full med inspirasjon til å utnytte nye grafiske produksjonsmetoder og materialer.

Satser på full marsjhøyde
Mens CopyCats øvrige 11 avdelinger først og fremst er produksjonsavdelinger, er den nyåpnede avdelingen bygget opp som et showroom og inspirasjonssenter for ulike typer kreative utøvere. Med temaer hentet fra reiseliv og Fornebus historie som landets hovedflyplass, presenteres sluttresultater på en informativ, inspirerende og oversiktlig måte, alt fra personaliserte gaveesker og tredimensjonale modeller trykt på lettvektsmaterialer, til interiør, dekor, kunst og reproduksjon av foto. CopyCat er landets eneste sertifiserte produsent av fototrykk på Hahnemühle-papir, en fremstillingsmetode for signerte eksemplarer av fotokunst, såkalt Digital Fine Art.

Markedssjef Patrik Knutsson i CopyCat ønsker velkommen til CopyCats nye showroom/inspirasjonssenter, bygget opp som ”hovedflyplass”.
Markedssjef Patrik Knutsson i CopyCat ønsker velkommen til CopyCats nye showroom/inspirasjonssenter, bygget opp som ”hovedflyplass”.

Grafisk hovedflyplass
– Vi ønsker å gi markedsførere, formgivere, fotografer og andre inspirasjon og konkrete eksempler på hva som er mulig. Derfor benyttet vi anledningen da vi fikk muligheten til å ”gjenåpne” den tidligere hovedflyplassen som et grafisk showroom og inspirasjonssenter på denne måten, forteller Geir Thorbjørnsen, daglig leder i CopyCat AS. I arbeidet med utforming av senteret har CopyCat samarbeidet med Fornebuhistorisk forening. Dermed har de også fått muligheten til å vise frem en rekke historiske gjenstander fra de 60 årene Fornebu var landets hovedflyplass, og utgående trykksaker kan gjerne veies med den originale bagasjevekta fra den tidligere hovedflyplassen.

”Flykaptein” Per Utne og grafisk designer Frida Persson sjekker inn ved den nye ”hovedflyplassen”. I bakgrunnen den originale bagasjevekta fra Oslo lufthavn Fornebu.
”Flykaptein” Per Utne og grafisk designer Frida Persson sjekker inn ved den nye ”hovedflyplassen”. I bakgrunnen den originale bagasjevekta fra Oslo lufthavn Fornebu.

Dagens ”grafiske hovedflyplass” ligger i Technopolis-bygget på Fornebu, kun et par kilometer fra CopyCats hovedproduksjonsavdeling på Lysaker, slik at alle oppdrag kan håndteres med umiddelbar produksjonsstart. Sentralt i ”flyplassområdet” finner vi CopyCats eget designteam; CopyCat Pluss. ”Flykaptein” Per Utne, som leder den daglige driften ved det nye senteret, ser frem til å møte markedet fra det nye senteret. – Her kan vi bistå kundene med design og løsningsalternativer samtidig som de kan se og ta på ulike materialer og eksempler. Det har skjedd utrolig mye på materialsiden de seneste årene, og her får man både inspirasjon og kort vei fra idé til sluttresultat, sier Per Utne.

I CopyCats nye senter kan man gå ”rullebanen” hele veien fra webshop og digitale markedsportaler til spennende og kreative sluttresultater på ulike materialer.
I CopyCats nye senter kan man gå ”rullebanen” hele veien fra webshop og digitale markedsportaler til spennende og kreative sluttresultater på ulike materialer.

Om CopyCat
CopyCat ble etablert i 1997, og er en av landets ledende leverandører av print- og publiseringstjenester, med totalt 12 avdelinger. Forretningsideen er bygget rundt effektiv produksjon med moderne produksjonsutstyr for store formater og spesielle materialer. Totalt omsatte CopyCat AS for 55 millioner kroner i 2016. I tillegg kommer inntekter fra franchisevirksomheten. Selskapet er norskeiet og de tre gründerne Patrik Knutsson, Ole Petter Hindrum og Geir Thorbjørnsen er fortsatt aktive i selskapet.

Les videre

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong

23 prosent raskere med Nyala 5

Swissqprint lanserer nå en ny og fullstendig omdesignet generasjon av sine UV-LED flatbed-skrivere i Nyala- og Impala-serien. Med lineær motordrift har hastigheten økt betydelig og med en ekstra fargekanal utvides bruksmulighetene.
SQP-A-och-C

To svenske giganter danner milliardkonsern

To av Sveriges største trykkerier fusjonerer. Åtta45 og Exakta Print ønsker å forme fremtiden sammen.
FotoJet-2024-12-17T205718.821

De var de mest leste artiklene i 2024

Hvordan går det egentlig med de største trykkeriene i Norge? Det var det mange som ville vite og det var den mest leste artikkelen her på Sign&Print i 2024.
2024 kollage

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01