NOPA ser på fremtidens trykkmarked

PUBLISERT: 16 februar 2017
OPPDATERT: 16 februar
Dr Sean Smyth fra Smithers-Pira forteller om fremtidsspådommene mot 2021.

Bli gratis med på NOPAs (Nordic Offset Printing Association) årlige møte i London!
Det europeiske trykkmarkedets utvikling frem mot 2021 står som dagens høydepunkt på NOPAs årlige møte, som er lagt til London den 5-6. april 2017. Sin vane tro har arrangørene lagt seg i selen for å sette sammen et interessant program.

Den 5. april er konferansedag, hvor direktøren for The British Printing Industry Association (BPIA) forteller om trykkmarkedet i England, om Brexits betydelse og hvilken rolle BPIA spiller i det store bildet. Michael Sturgess fra Innvantia Edge forteller om hvilke miljøtendenser som har størst innvirkning på trykkområdet i England.
Det er dessuten innlegg om Content Marketing, hvordan printmediet kan støttes og utvikle seg, og ikke minst dagens siste innlegg «The Future of European Printing to 2021», sett gjennom øynene til det anerkjente analyseinstituttet Smithers-Pira. Det er Dr. Sean Smyth selv som foredrar innlegget. Sean Smyth er forfatter av en rekke bøker og rapporter om den globale grafiske industri.

Den 6. april er det mulighet for å besøke det moderne avistrykkeriet Westferry Printers i Luton. Transport til og fra er organisert av NOPA.
Som virksomhet kan man delta gratis på arrangementet – som prøvedeltaker. Man betaler selv for reise og opphold, men kan delta på såvel konferanse som virksomhetsbesøk uten ekstra omkostninger. Kontakt Mats Olsson hos NOPA for ytterligere informasjon.

Blant de norske medlemmene av NOPA finner man 07 Media, Amedia og Ålgård Offset. I styret for NOPA sitter blant andre Håvard Grjotheim fra 07 Media.

Les videre

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Sceneprogrammet for Scanpack 2024 er her!

Sceneprogrammet for Scanpack, Skandinavias største emballasjemesse, som finner sted på Svenska Mässan i Gøteborg 22. – 25. oktober, slippes nå. I tillegg til utstillingen med 400 utstillere vil de besøkende få tilbud om et omfattende sceneprogram med nærmere 100 programpunkter.
Talare-pa-Scanpack-SVx

HP lover nyheter om storformat til høsten

På HPs stand under Drupa var det nyheter i Indigo- og PageWide-seriene som skulle være mest i søkelyset. Men snart loves det nyheter også i storformatsegmentet.
HP-Paula-1024x683

De viste linjer med helautomatisk bokproduksjon

Etterbehandlingseksperter fra Horizon demonstrerte hvordan man lager den smarte fabrikken på Drupa.
Horizon-1

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324