NOPA ser på fremtidens trykkmarked

PUBLISERT: 16 februar 2017
OPPDATERT: 16 februar
Dr Sean Smyth fra Smithers-Pira forteller om fremtidsspådommene mot 2021.

Bli gratis med på NOPAs (Nordic Offset Printing Association) årlige møte i London!
Det europeiske trykkmarkedets utvikling frem mot 2021 står som dagens høydepunkt på NOPAs årlige møte, som er lagt til London den 5-6. april 2017. Sin vane tro har arrangørene lagt seg i selen for å sette sammen et interessant program.

Den 5. april er konferansedag, hvor direktøren for The British Printing Industry Association (BPIA) forteller om trykkmarkedet i England, om Brexits betydelse og hvilken rolle BPIA spiller i det store bildet. Michael Sturgess fra Innvantia Edge forteller om hvilke miljøtendenser som har størst innvirkning på trykkområdet i England.
Det er dessuten innlegg om Content Marketing, hvordan printmediet kan støttes og utvikle seg, og ikke minst dagens siste innlegg «The Future of European Printing to 2021», sett gjennom øynene til det anerkjente analyseinstituttet Smithers-Pira. Det er Dr. Sean Smyth selv som foredrar innlegget. Sean Smyth er forfatter av en rekke bøker og rapporter om den globale grafiske industri.

Den 6. april er det mulighet for å besøke det moderne avistrykkeriet Westferry Printers i Luton. Transport til og fra er organisert av NOPA.
Som virksomhet kan man delta gratis på arrangementet – som prøvedeltaker. Man betaler selv for reise og opphold, men kan delta på såvel konferanse som virksomhetsbesøk uten ekstra omkostninger. Kontakt Mats Olsson hos NOPA for ytterligere informasjon.

Blant de norske medlemmene av NOPA finner man 07 Media, Amedia og Ålgård Offset. I styret for NOPA sitter blant andre Håvard Grjotheim fra 07 Media.

Les videre

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Gop ønsker å inspirere kunder til å tenke mer sirkulært

Gop har levert plast-, papir- og aluminiumsplater fra ledende varemerker siden 1968. På Sign, Print & Promotion viser de eksempler på platematerialer, men også resirkuleringskonseptet go Circular.
SimenHolm webb

DTF-printere for alle behov og smaker

Vizuell er en leverandør av utstyr og forbruksvarer til trykkeribransjen, med administrasjon og lager i Norge. Firmaet ble etablert i 1997. Til Sign, Print & Promotion tar de med seg blant annet den nyeste DTF-teknologien fra Azon.
Azon Primo Plus & shaker

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01