Antalis offisiell distributør av Arjowiggins

PUBLISERT: 23 mars 2017
OPPDATERT: 23 mars

Siden 1. januar 2017 er Antalis den offisielle distributøren av Arjowiggins Creative Papers i de nordiske landene.

Arjowiggins Creative Papers inkluderer varemerkene Conqueror, Curious Collection, Keaykolour, Rives samt Pop’Set, som Antalis nå lanserer på markedet. Pop’Set har ifølge Antalis et omfattende utvalg av innfargede, tonede designpapir i intensive, levende nyanser som kompletteres av en serie med matchende konvolutter.

– For oss er trykksaken mer levende nå enn noensinne. Veksten innenfor digital kommunikasjon har økt effekten av hva det trykte medium kan formidle, å forsterke et budskap gjennom nøye valg av papir og trykkteknikker. Det trykkes kanskje i mindre omfang i vårt digitale samfunn, men få kanaler kan gi samme opplevelse som en gjennomarbeidet trykksak, sier Madeleine Eklund, product manager Creative Papers Scandinavia, og fortsetter:

– Vår misjon er å gi formgivere, varemerkeeiere og trykkerier profesjonell rådgivning og inspirasjon når det gjelder papir som gir trykksaken det lille ekstra. Til vår hjelp har vi markedets sterkeste varemerker i vår produktportefølje, som er tilgjengelig over hele verden, avslutter Madeleine Eklund.

Les videre

"Om et år snakker vi ikke mer om KI, vi bare bruker det"

På vårseminaret til Grafisk bransjeforening Øst i Horten skal de blant annet snakke om KI - kunstig intelligens, og hva det betyr for grafisk bransje og andre industriområder. Men om et år eller to vil vi ikke lenger ha foredrag og kurs i KI - det vil være integrert i eksisterende programvare og vi kommer bare til å bruke det uten å tenke så nøye over teknologien bak. Det mener i hvert fall Kåre Bjørn Jensen fra Intellia Consulting.
Kare_01

Packnorth Award 2024 er åpen – nå med flere nyheter

For fjerde gang arrangeres Packnorth Award-konkurransen av Packnews og med Scanpack som partner. I dag 1. februar er påmeldingssiden åpnet. Årets konkurranse byr på nyheter.
Scen-Scanpack-2022

Årets Pantonefarge

"En koselig ferskentone som ligger mellom rosa og oransje", årets Pantone-farge 2024 er Peach Fuzz. Den beskrives som varm og myk med en vintage følelse samtidig som den har en moderne stemning. For 25. gang er Årets Pantone-farge kåret og denne gangen er det en fløyelsmyk ferskentone.
Pantone-2024-3-1024x683

Canon + MUNCH = sant

Som en del av en utstilling i MUNCH har den bosniskfødte kunstneren Admir Batlak fått lov til å arbeide både i Edvard Munchs atelier på Ekely og på Canons Image Factory for å lage en installasjon "i knekken".
Admir_IF

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324