Ny generasjon A3 kontorskriver fra Epson

PUBLISERT: 23 mars 2017
OPPDATERT: 23 mars

Epson lanserer nå sin neste generasjon blekkskrivere for bedrifter: WorkForce Enterprise. WF-C20590 er en A3-fargeskriver for kontorer har kapasitet til 100 fargeutskrifter i minuttet. Prisen er som en laserkopimaskin, men miljøfordelene er lavt strømforbruk og mindre bruk av rekvisita. I samme forbindelse lanseres også modellen WorkForce Enterprise WF-C17590, en versjon for 75 fargeutskrifter i minuttet. Begge er utviklet for å dekke behovene til avdelingskontorer i store selskaper og små og mellomstore bedrifter, spesielt for dem som har perioder med høye utskriftsvolumer.

I denne generasjonen kontorskrivere har Epson lagt til en rekke teknologinyvinninger, inkludert et selvreparerende skrivehode for å eliminere striper og et elektrostatisk transportbelte for å opprettholde kvaliteten ved høye hastigheter. Denne nye teknologien gir dessuten betydelige miljøfordeler som hele 96 % lavere strømforbruk sammenlignet med laserskrivere med samme hastighet. WorkForce Enterprise bruker standard strømkilde.

Darren Phelps, Director of Business Imaging hos Epson Europa, sier, – WorkForce Enterprise reduserer miljøpåvirkningen for utskrift ved å gi en løsning for lavt strømforbruk, med mindre rekvisita, samtidig som den leverer utrolig raske utskrifter med høy kvalitet. Ettersom de har langt færre deler enn tilsvarende laserbaserte MFD-er, gir serien høyere driftssikkerhet og oppetid.

– Vi visste at vi hadde noe spesielt da vi så WorkForce Enterprise i laboratoriet, men det er reaksjonene fra forhandlere i hele Europa som virkelig har bekreftet hvor banebrytende denne nye serien er. Vi tok den med til byer over hele kontinentet, inkludert Praha, Lille, Aten, Helsinki og mange flere for å samle inn viktige tilbakemeldinger som vi har brukt til å skape et best mulig Epson-produkt.

Ekstrautstyr: WorkFlow Enterprise Finisher legger til rette for automatisk etterbehandling av dokumenter, og en maksimal papirkapasitet på 5 350 ark med papirmating og 4 000 arks stifte-og stableenhet (også ekstrautstyr) kan forbedre effektiviteten og spare tid og resurser. I tillegg er disse modellene kompatible med et bredt utvalg av løsninger og bygget for brukereffektivitet med mobil utskrift og skanning fra smartenheter med NFC. Verktøy og programvare som for eksempel Email Print for Enterprise, Epson Print Admin og Document Capture Pro legger til ekstra funksjonalitet – mer enn bare utskrift og skanning.

WF-C20590 er tilgjengelig fra juni 2017.

Les videre

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_

Nå håper Roland DG på å gjøre seg hørt i high end-segmentet

Roland DG ønsker å ta pole position med sin nye storformatprinter. Det var budskapet da de presenterte sin nye høyvolumsprinter på Monza Formel 1-banen i Milano. Spørsmålet er om den nye maskinen med helt nytt rødt blekk er en vinner når det kommer til å konkurrere med konkurrerende grafiske hurtigkjørere.
roland-dg_9222

Fersk flatbed i fokus

I fjor høst lanserte Durst storformathybriden P5 X. Alle som er nysgjerrige på denne maskinen eller andre løsninger for digital utskrift kan ta turen til Molanders Sign and Display sin stand under Sign, Print & Promotion.
Durst P5X

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01