Vekten av etterbehandling – Summa på Fespa

PUBLISERT: 20 april 2017
OPPDATERT: 20 april
Summas nye ADC finnes til alle enheter i F-serien, som denne: Summa F2630.

Foran Fespa i Hamburg går Summa ut for å sette søkelyset på vekten av etterbehandlingsprodukter i den overgripende arbeidsflyten for de som jobber innen sign.

Summa mener at effektivitet, produktivitet og holdbarhet er uomtvistelige funksjoner på skiltmarkedet, men at etterbehandlingen må være like effektiv for å oppnå et høykvalitativt produkt. De mener at en one-fit-all-fres skal hjelpe til med å lage en integrert og smidig arbeidsflyt, i stedet for at du skal legge ut etterbehandlingen, hvilket kan gjøre produksjonsprosessen langsommere.

Foretakets egne systemer omfatter et stort utvalg av applikasjoner: rull-til-rull-vinyl og papiretterbehandling eller plast, kartong, PVC, akryl, tre, banner eller tekstil. De nyutviklede produktene ADC (automatisert dypkontroll) og HF Routeren skal også effektivisere flyten. ADCen gjør det lettere å bytte verktøy, kniver eller bits, med dens nøyaktige måling. HF Routeren, der HF står for high frequency, gir jevnere etterbearbeidelse av stive substrater og sliter langsommere på bitsen, og gir høyere hastigheter i bearbeidelsen.

Dette kommer Summa til å snakke om og vise på sin stand (C73 i Hall B7) på Fespa i Hamburg 8.–12. mai.

Les videre

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

De viste linjer med helautomatisk bokproduksjon

Etterbehandlingseksperter fra Horizon demonstrerte hvordan man lager den smarte fabrikken på Drupa.
Horizon-1

Handel på Drupa: RK Grafisk først i Norge med kjempemaskin fra MGI

RK Grafisk styrker sine muligheter til foredling med partiell lakk og varmfoliering ved å investere i en MGI Jetvarnish 3D Evo75. Handelen ble gjort på Drupa og installasjonen blir den første i Norge.
KM RK Grafisk

Stor skjærebordspesial: Bordene blir større og mer automatiske

Skjærebord finner veien inn i stadig flere grafiske bedrifter. Flatbed-skjæreteknologien rommer så mange muligheter for etterbehandling av spesielle medier, og effektiviteten og automatiseringen vokser raskt.
cut_02

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324