Ellco Etikett Trykk AS er et spesialtrykkeri for selvklebende etiketter, og har de siste årene opplevd sterk fremgang. Nå girer de om igjen, med ny profil og hjemmeside med nettbutikk.
Trykkeriet, som holder til i moderne lokaler i Nittedal rett nord for Oslo, har hatt samme profil siden oppstarten i 1985. Selv om endringene i både organisasjon og maskinpark har vært kraftige den siste tiden, har ikke ansiktet utad fått noen facelift. Ikke før nå. –Vi har i lengre tid jobbet med å ta Ellco Etikett inn i fremtiden, men opplevde at kundene fortsatt så på oss som et litt traust og tradisjonelt trykkeri. Det misforholdet måtte vi gjøre noe med, sier daglig leder Christian Egedius.
Ellco Etikett har fått en ny logo som gjenspeiler den tiden vi er inne i – røft, stilrent og passende for en industri som møter mer og mer designkrav hos kundene.
Butikk i ny nettside
Enda mer interessant for de som er ute etter å handle etiketter, er at selskapet lanserer splitter nye nettsider sammen med den nye profilen. Rosinen i pølsa er en todelt nettbutikkløsning. Den åpne løsningen gir alle mulighet til å sjekke priser og bestille etiketter umiddelbart, mens en passordbeskyttet løsning gir eksisterende kunder tilgang til hele sin ordrehistorikk, kontroll av ordrestatus, originaler og mye annet.
– Det er få andre i verden som er like vant til å handle på nettet som vi nordmenn. Vi kan nå endelig ønske våre kunder velkommen til å kjøpe etiketter online også hos oss, og vi kommer til å jobbe hardt for å stadig forbedre våre løsninger i så måte, uttaler Egedius.
Det er for øvrig ikke bare utseendet Ellco Etikett har pyntet på i år. Årets første måned brakte Nordens heftigste ferdiggjøringsmaskin for digitaltrykte etiketter i hus. Kundenes krav til blikkfangende effekter og etiketter som skiller seg ut i mengden øker stadig, og med den nye maskinen kan selv den mest kresne designer tilfredsstilles. Foliepreg i flere farger, embossing, silketrykk og taktil-lakk gir stort rom for kreativ og iøynefallende produktmerking.
Thale Treider Design i Oslo står for designet av logoen og har også bidratt med designet for nettsiden. Webverksted og Brandgate har utviklet nettsiden og nettbutikken. Store deler av utviklingsarbeidet med nettbutikken er det for øvrig siviltrykkeriet Print House som har stått for, og både Print House og Ellco Etikett kommer i nær framtid til å kunne tilby hverandres produkter i hver sin butikk.
– Vi prøver virkelig å lene oss inn i fremtiden med måten vi utvikler bedriften på om dagen. Vårt mål er å være Norges beste og mest allsidige etikett-trykkeri. Det forplikter oss til å gjøre det litt bedre hver dag, avslutter daglig leder Christian Egedius.
Nettsted: Ellco.no