Ellco Etikett inn i fremtiden

PUBLISERT: 27 april 2017
OPPDATERT: 21 mars
Ellco Etikett Trykk tar sats med ny profil og spenstige planer, sier daglig leder Christian Egedius.

Ellco Etikett Trykk AS er et spesialtrykkeri for selvklebende etiketter, og har de siste årene opplevd sterk fremgang. Nå girer de om igjen, med ny profil og hjemmeside med nettbutikk.

Trykkeriet, som holder til i moderne lokaler i Nittedal rett nord for Oslo, har hatt samme profil siden oppstarten i 1985. Selv om endringene i både organisasjon og maskinpark har vært kraftige den siste tiden, har ikke ansiktet utad fått noen facelift. Ikke før nå. –Vi har i lengre tid jobbet med å ta Ellco Etikett inn i fremtiden, men opplevde at kundene fortsatt så på oss som et litt traust og tradisjonelt trykkeri. Det misforholdet måtte vi gjøre noe med, sier daglig leder Christian Egedius.

Ellco Etikett har fått en ny logo som gjenspeiler den tiden vi er inne i – røft, stilrent og passende for en industri som møter mer og mer designkrav hos kundene.

Butikk i ny nettside

Enda mer interessant for de som er ute etter å handle etiketter, er at selskapet lanserer splitter nye nettsider sammen med den nye profilen. Rosinen i pølsa er en todelt nettbutikkløsning. Den åpne løsningen gir alle mulighet til å sjekke priser og bestille etiketter umiddelbart, mens en passordbeskyttet løsning gir eksisterende kunder tilgang til hele sin ordrehistorikk, kontroll av ordrestatus, originaler og mye annet.

– Det er få andre i verden som er like vant til å handle på nettet som vi nordmenn. Vi kan nå endelig ønske våre kunder velkommen til å kjøpe etiketter online også hos oss, og vi kommer til å jobbe hardt for å stadig forbedre våre løsninger i så måte, uttaler Egedius.

Den nye logoen

Det er for øvrig ikke bare utseendet Ellco Etikett har pyntet på i år. Årets første måned brakte Nordens heftigste ferdiggjøringsmaskin for digitaltrykte etiketter i hus. Kundenes krav til blikkfangende effekter og etiketter som skiller seg ut i mengden øker stadig, og med den nye maskinen kan selv den mest kresne designer tilfredsstilles. Foliepreg i flere farger, embossing, silketrykk og taktil-lakk gir stort rom for kreativ og iøynefallende produktmerking.

Thale Treider Design i Oslo står for designet av logoen og har også bidratt med designet for nettsiden. Webverksted og Brandgate har utviklet nettsiden og nettbutikken. Store deler av utviklingsarbeidet med nettbutikken er det for øvrig siviltrykkeriet Print House som har stått for, og både Print House og Ellco Etikett kommer i nær framtid til å kunne tilby hverandres produkter i hver sin butikk.

– Vi prøver virkelig å lene oss inn i fremtiden med måten vi utvikler bedriften på om dagen. Vårt mål er å være Norges beste og mest allsidige etikett-trykkeri. Det forplikter oss til å gjøre det litt bedre hver dag, avslutter daglig leder Christian Egedius.

Nettsted: Ellco.no

Les videre

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Danish Label Coating lukker – men står klar med en løsning til kundene

28. februar er det slutt. Danish Label Coating legger ned etter mer enn 30 år i bransjen.
Men de etterlater ingen "på perrongen" som eieren, Jørgen Clemmensen uttrykker det. De har en løsning klar for kundene.
DLC_01

CopyCat tilbake som offisiell leverandør

Norges Friidrettsforbund (NFIF) har inngått et spennende samarbeid med CopyCat som offisiell leverandør av markedsmateriell.
ai-generated-8701393_1280

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01