Canon feirer 500 solgte imagePRESS C10000VP

PUBLISERT: 16 august 2017
OPPDATERT: 16 august
Canon imagePRESS C10000VP

Canon har sendt ut en pressemelding i forbindelse med at firmaet har solgt over 500 enheter av flaggskipserien imagePRESS C10000VP i EMEA-regionen siden den offisielle lanseringen  i september 2015. Kundenes tilbakemeldinger er meget positive, melder Canon, både når det gjelder produktet og innvirkningen det har på produksjonen.

Maskinen er beregnet på både kommersielle trykkerier og hustrykkerier som vil ha ytelse av høy kvalitet selv om produksjonsvolumet er i stadig vekst. imagePRESS C10000VP-serien – som består av C10000VP med 100 sider i minuttet og C8000VP med 80 sider i minuttet – gir leverandører av trykksaker muligheten til å øke produksjonen og diversifisere til nye produktområder, og det har skapt optimisme i markedet for arkbasert digitaltrykk av høyeste kvalitet.

Med tekniske innovasjoner som forbedrer produksjonskapasiteten, sikrer pålitelig fargegjengivelse og mer presis registrering, bygger imagePRESS C10000VP-serien videre på imagePRESS-seriens suksess og tilbyr kundene hastigheter på opptil 100 trykk i minuttet på medier med tykkelse opptil 350 g/m2.

Carsten Dickau, Teamleder for Information Logistics Service and Competence Center hos forsikringsselskapet IDEAL Lebensversicherung a.G. i Berlin, sier at installasjonen av C10000VP har vært avgjørende i utviklingen av selskapets kundekommunikasjon.
– Print og trykk har en sentral rolle i vår virksomhet og brukes til å kommunisere med kundene både i forbindelse med markedsføring og salgsstøtte. Det betyr at vi må være sikre på at vi har det mest pålitelige utstyret på markedet, og det er grunnen til at vi integrerte C10000VP i utstyrsparken vår, sier han videre.

– Vi valgte å investere i denne pressen basert på produksjonshastigheten, produktiviteten og stabiliteten. Med færre vedlikeholdsintervaller, visste vi også at vi ville få mer oppetid, noe som igjen ville gjøre oss i stand til å produsere mer. Teknologien har gjort at vi kan svare raskere på kundenes henvendelser og levere mer hensiktsmessig markedsføringsmateriell. I tillegg holder materialet vi sender ut en langt høyere kvalitet enn hva vi kunne produsere tidligere, med fantastisk trykkvalitet på et større spekter av medier. Dette har ført til at vi har kunnet introdusere nye trykkprodukter i markedsførings- og salgsavdelingene, sier Dickau.

– Oppetiden, produktiviteten, ytelsen og kvaliteten er kraftig forbedret, og vi er trygge på at imagePRESS C10000VP vil fortsette å levere.

Stéphane Nolle, leder for Société Moderne d’Impression (S.M.I) – en kommersiell trykkerivirksomhet med base i Clermont i Frankrike, sier:
– Før vi investerte i Canon-teknologi, var S.M.I et rent offsettrykkeri. Da vi så mulighetene som ligger i digitaltrykk og hvilke produkter vi dermed kunne tilby kundene, gikk vi til innkjøp av tre imagePRESS C10000VP-presser. Våre hovedkriterier for kjøpet var hastighet, kvalitet og pålitelighet med et langsiktig perspektiv om å øke produksjonen og åpne døren til nye tjenester i fremtiden.

– Det var helt tydelig at vi med denne teknologien kunne levere bedre trykksaks-produkter enn tidligere og på et større spekter av medier – og dermed kunne vi diversifisere tjenestetilbudet til kundene. Nå kan vi jobbe med et større utvalg papirtyper og strukturer, for eksempel papirtykkelser på 350 g/m2, noe vi ikke hadde mulighet til tidligere.

– Kvaliteten på produktene vi produserer på C10000VP er førsteklasses – fargestabiliteten og den generelle kvaliteten overgår alt annet på markedet. I tillegg har C10000VP gitt et betydelig løft i produktiviteten på om lag 30 prosent, noe som innebærer at vi har kunnet utvide kundebasen og tilby mer konkurransedyktige prismodeller – og det har gjort oss mer attraktive for potensielle kunder.

– Vi har for tiden en snittproduksjon på 250 000 sider i måneden, og med en kapasitet på opptil 1,8 millioner sider gir C10000VP oss mulighet til å utvide virksomheten samtidig som vi kan håndtere selv de mest krevende produksjonstoppene for våre nåværende kunder.

Peter Wolff, Senior Director for Customer Group Commercial Printer and Production CRD hos Canon Europa sier: – Med lanseringen av imagePRESS C10000VP-serien imøtekommer vi etterspørselen etter enestående trykkvalitet, forutsigbar fargestabilitet og presis registrering uavhengig av hvilke medier kundene våre velger – uten å gå på akkord med hastigheten.

-Det er svært oppmuntrende å få tilbakemeldinger som viser at denne teknologien er en stor suksess og å se at kundene høster fordelene. Det er et bevis på hvordan vi som selskap lykkes med å være innovative gjennom å skaffe oss innsikt i kundenes behov og tilby løsningene de trenger for å videreutvikle virksomheten.

– Vi ser også at mange kunder installerer C10000VP sammen med både enkeltark- og rullbaserte Canon-inkjetpresser i blandende produksjonsmiljøer, noe som parkerer den gamle diskusjonen om «toner kontra blekk. Trykksaksleverandørene ser hvordan kompletterende teknologier – og ulike digitale produksjonsmetoder – kan gi gode resultater for virksomheten. Vi er stolte over å føre an i denne utviklingen med et omfattende produkt-, service- og kundestøttetilbud som gjør alt dette mulig, avslutter Wolff.

Les videre

Nå håper Roland DG på å gjøre seg hørt i high end-segmentet

Roland DG ønsker å ta pole position med sin nye storformatprinter. Det var budskapet da de presenterte sin nye høyvolumsprinter på Monza Formel 1-banen i Milano. Spørsmålet er om den nye maskinen med helt nytt rødt blekk er en vinner når det kommer til å konkurrere med konkurrerende grafiske hurtigkjørere.
roland-dg_9222

Fersk flatbed i fokus

I fjor høst lanserte Durst storformathybriden P5 X. Alle som er nysgjerrige på denne maskinen eller andre løsninger for digital utskrift kan ta turen til Molanders Sign and Display sin stand under Sign, Print & Promotion.
Durst P5X

Kodak viser verdens hurtigste inkjetpresse

For første gang vil Kodak vise frem verdens raskeste rullbaserte 4-farge inkjetpresse i Europa. Dette vil finne sted på Hunkeler Innovation Days 2025, som arrangeres i Luzern fra 24.–27. februar.
kodak-prosper-7000-turbo

Merking med laserpresisjon

Svenske Logimark selger merking- og etikettløsninger og stiller ut på Sign, Print & Promotion for første gang. De tar med lasermaskiner og lasermaterialer for å vise hvordan man kan kombinere teknisk innovasjon med en personlig touch.
Pontus

Siste nytt

«DTF har vært en suksess for oss»

Tekstiltrykk med DTF (direct-to-film) er hett. Det vet Stein Raaness, som har solgt mer enn 40 DTF-printere fra Sublistar de siste årene.
Raaness

Flere spennende nyheter på Packnorth Award 2025

Nå er Packnorth Award 2025 åpnet. Siden 1. februar kan bidrag sendes inn til Nordens største emballasjekonkurranse. I år har konkurransen flere nyheter i form av nye kategorier og internasjonal deltakelse i juryen.
Pris-1024x683

Fjerde generasjon skybasert forretningssystem

Familiebedriften Simutek utvikler og selger forretningssystemet GKS i Norge og Sverige. Den siste versjonen av GKS vises under Sign, Print & Promotion.
Alexandra

Nå håper Roland DG på å gjøre seg hørt i high end-segmentet

Roland DG ønsker å ta pole position med sin nye storformatprinter. Det var budskapet da de presenterte sin nye høyvolumsprinter på Monza Formel 1-banen i Milano. Spørsmålet er om den nye maskinen med helt nytt rødt blekk er en vinner når det kommer til å konkurrere med konkurrerende grafiske hurtigkjørere.
roland-dg_9222