Canon tar med full portefølje for grafisk bransje

PUBLISERT: 21 september 2017
OPPDATERT: 21 september
Canon viser utvidet portefølje for grafisk bransje på Production Printing Business Days.

Canon viser en rekke komplette løsninger for profesjonelle aktører innen grafisk bransje på Production Printing Business Days 2017 i Poing i Tyskland.

Det forventes at over 500 eksisterende og potensielle kunder fra hele EMEA-regionen vil ta turen til det tredagers kundearrangementet som har sin siste dag i dag. Her er Canons siste tekniske nyvinninger samlet under ett tak, inkludert nye Océ ProStream og Océ Colorado 1640, som begge ble lansert våren 2017. De nye sort-hvitt-pressene i Océ VarioPrint 6000 TITAN-serien som ble lansert i slutten av august 2017, er også i drift under arrangementet.

Med temaet «Celebrate the Power of Print» ønsket Canon å inspirere deltakerne ved Production Printing Business Days, og vise hvordan Canons omfattende teknologiutvalg kombinert med etterbehandlings- og programvareløsninger fra nøye utvalgte leverandører, kan gi kommersielle utskriftsleverandører og hustrykkerier mulighet til å utvide produksjonen, skaffe seg nye inntektsstrømmer og etablere nye, verdifulle forretningsmodeller.

-Utskriftsleverandører (PSP) og hustrykkerier som besøkte Production Printing Business Days, har oppdaget at Canon har videreutviklet tilbudet til grafisk bransje siden drupa 2016. I fjor fikk besøkende i Düsseldorf et innblikk i hvordan Canons store produktutvalg for utskriftssegmentet kan skape nye muligheter i virksomheten, samt inspirasjon til å utnytte potensialet innen utskrift. Siden den gang har vi utvidet produktutvalget for grafisk bransje, med spennende nye løsninger for produksjon av kvalitetsmateriell til direkte markedsføring samt skilt og grafikk i storformat, noe som betyr at besøkende har funnet enda mer inspirasjon i Poing denne uken, kommenterer Jeppe Frandsen, Executive Vice President for Canon Europa.

Canons teknologiutvalg som stilles ut på Production Printing Business Days, inkluderer både rull- og arkbaserte produksjonspresser med blekkutskrift (Océ ProStream 1000, Océ ColorStream 6000 Chroma, Océ VarioPrint i300), tonerbaserte produksjonspresser og lettproduksjonspresser (imagePRESS C10000VP, imagePRESS C850/C750), og storformatmaskiner for flatbed- og rull-til-rull-produksjon (Océ Arizona 1280 og 6170, Océ Colorado 1640, Océ ColorWave 700). Det blir også demonstrert løsninger for etterbehandling og arbeidsflyt med produkter fra GMC, EFI, Dalim, Axode, Cosmos og Pageflex.

Elemental – en integrert kampanje for produktlansering i flere kanaler
Blant de mange praktiske bruksområdene som demonstreres i Poing, vil høydepunktet for besøkende være muligheten til å overvære produksjonen av en integrert markedsføringskampanje over flere kanaler, med lanseringen av det fiktive kosmetikkmerket Elemental. Med bilder tatt av den anerkjente motefotografen og Canon-ambassadøren Clive Booth, viser Elemental-kampanjen hvordan utskriftsleverandører kan produsere en komplett kampanje – fra annonsering og direktereklame for økt merkebevissthet, butikkampanjer og eksklusive arrangementer, til selve kjøpet og kundeopplevelsen ved utpakking av produktet.

Under Production Printing Business Days 2017 vil kampanjen for Elemental bestå av hele 27 ulike elementer – alt fra markedsføringsmateriell og butikkdekor, til salgsemballasje. Dette spekteret gir et godt bilde av hvordan de ulike elementene i kampanjen fungerer sammen og kompletterer hverandre i en helhetlig kundereise som veksler sømløst mellom digitale og analoge markedsføringskanaler.

-Vi har utformet Elemental-kampanjen slik at kundene kan se potensialet som ligger i å jobbe sammen med varemerkeeiere og byråer, og produsere smarte omnikanalkampanjer som utnytter utskriftmediets visuelle og taktile gjennomslagskraft for å fange kundenes oppmerksomhet, skape dyptgående merkeengasjement og stimulere til kjøp. Utskriftsproduktene er visuelt imponerende og reflekterer den eksepsjonelle kvaliteten det er mulig å oppnå med dagens digitale produksjonsløsninger på tvers av teknologispekteret. Mangfoldet av elementer i kampanjen viser allsidigheten i den digitale teknologien og det store produktspekteret som utskriftsleverandører har mulighet til å tilby med denne teknologien. Kampanjen for Elemental-konseptet viser klart og tydelig hvorfor utskrift og trykk forblir et grunnleggende element i merkekommunikasjon, forklarer Frandsen.

Les videre

«Et utstillingsvindu for å få flere til å oppdage oss»

Addbrands ambisjon er å være Nordens beste grossist innen papir, konvolutter, lett emballasje og grafisk tilbehør. På Sign, Print & Promotion, 19.–20. mars, vil de vise et utvalg av deres brede produktportefølje.
Addbrand kollage

Merking med laserpresisjon

Svenske Logimark selger merking- og etikettløsninger og stiller ut på Sign, Print & Promotion for første gang. De tar med lasermaskiner og lasermaterialer for å vise hvordan man kan kombinere teknisk innovasjon med en personlig touch.
Pontus

Alt i en messehall under Sign, Print & Promotion

Sett av den 19.– 20. mars 2025 i kalenderen. Da er det nok en gang duket for den største messen og møteplassen i Norges grafiske bransje: Sign, Print & Promotion.
SIPP kollage

Konstant produktflyt hos Glomma Papp

Glomma Papp er en produsent av bølgepapp, solid board og utstillingsmateriale med to fabrikker i Sarpsborg. På Scanpack viste selskapet litt av hva de har å tilby.
Glomma-1-1024x683

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01