Canon viser en rekke komplette løsninger for profesjonelle aktører innen grafisk bransje på Production Printing Business Days 2017 i Poing i Tyskland.
Det forventes at over 500 eksisterende og potensielle kunder fra hele EMEA-regionen vil ta turen til det tredagers kundearrangementet som har sin siste dag i dag. Her er Canons siste tekniske nyvinninger samlet under ett tak, inkludert nye Océ ProStream og Océ Colorado 1640, som begge ble lansert våren 2017. De nye sort-hvitt-pressene i Océ VarioPrint 6000 TITAN-serien som ble lansert i slutten av august 2017, er også i drift under arrangementet.
Med temaet «Celebrate the Power of Print» ønsket Canon å inspirere deltakerne ved Production Printing Business Days, og vise hvordan Canons omfattende teknologiutvalg kombinert med etterbehandlings- og programvareløsninger fra nøye utvalgte leverandører, kan gi kommersielle utskriftsleverandører og hustrykkerier mulighet til å utvide produksjonen, skaffe seg nye inntektsstrømmer og etablere nye, verdifulle forretningsmodeller.
-Utskriftsleverandører (PSP) og hustrykkerier som besøkte Production Printing Business Days, har oppdaget at Canon har videreutviklet tilbudet til grafisk bransje siden drupa 2016. I fjor fikk besøkende i Düsseldorf et innblikk i hvordan Canons store produktutvalg for utskriftssegmentet kan skape nye muligheter i virksomheten, samt inspirasjon til å utnytte potensialet innen utskrift. Siden den gang har vi utvidet produktutvalget for grafisk bransje, med spennende nye løsninger for produksjon av kvalitetsmateriell til direkte markedsføring samt skilt og grafikk i storformat, noe som betyr at besøkende har funnet enda mer inspirasjon i Poing denne uken, kommenterer Jeppe Frandsen, Executive Vice President for Canon Europa.
Canons teknologiutvalg som stilles ut på Production Printing Business Days, inkluderer både rull- og arkbaserte produksjonspresser med blekkutskrift (Océ ProStream 1000, Océ ColorStream 6000 Chroma, Océ VarioPrint i300), tonerbaserte produksjonspresser og lettproduksjonspresser (imagePRESS C10000VP, imagePRESS C850/C750), og storformatmaskiner for flatbed- og rull-til-rull-produksjon (Océ Arizona 1280 og 6170, Océ Colorado 1640, Océ ColorWave 700). Det blir også demonstrert løsninger for etterbehandling og arbeidsflyt med produkter fra GMC, EFI, Dalim, Axode, Cosmos og Pageflex.
Elemental – en integrert kampanje for produktlansering i flere kanaler
Blant de mange praktiske bruksområdene som demonstreres i Poing, vil høydepunktet for besøkende være muligheten til å overvære produksjonen av en integrert markedsføringskampanje over flere kanaler, med lanseringen av det fiktive kosmetikkmerket Elemental. Med bilder tatt av den anerkjente motefotografen og Canon-ambassadøren Clive Booth, viser Elemental-kampanjen hvordan utskriftsleverandører kan produsere en komplett kampanje – fra annonsering og direktereklame for økt merkebevissthet, butikkampanjer og eksklusive arrangementer, til selve kjøpet og kundeopplevelsen ved utpakking av produktet.
Under Production Printing Business Days 2017 vil kampanjen for Elemental bestå av hele 27 ulike elementer – alt fra markedsføringsmateriell og butikkdekor, til salgsemballasje. Dette spekteret gir et godt bilde av hvordan de ulike elementene i kampanjen fungerer sammen og kompletterer hverandre i en helhetlig kundereise som veksler sømløst mellom digitale og analoge markedsføringskanaler.
-Vi har utformet Elemental-kampanjen slik at kundene kan se potensialet som ligger i å jobbe sammen med varemerkeeiere og byråer, og produsere smarte omnikanalkampanjer som utnytter utskriftmediets visuelle og taktile gjennomslagskraft for å fange kundenes oppmerksomhet, skape dyptgående merkeengasjement og stimulere til kjøp. Utskriftsproduktene er visuelt imponerende og reflekterer den eksepsjonelle kvaliteten det er mulig å oppnå med dagens digitale produksjonsløsninger på tvers av teknologispekteret. Mangfoldet av elementer i kampanjen viser allsidigheten i den digitale teknologien og det store produktspekteret som utskriftsleverandører har mulighet til å tilby med denne teknologien. Kampanjen for Elemental-konseptet viser klart og tydelig hvorfor utskrift og trykk forblir et grunnleggende element i merkekommunikasjon, forklarer Frandsen.