Canon feirer 900 solgte på ett år

PUBLISERT: 27 november 2017
OPPDATERT: 21 mars
imagePRESS C850 Series FSL 02

Canon Europa har sendt ut en pressemelding i anledning at mer enn 900 fargeproduksjonsmaskiner i imagePRESS C850-serien har blitt installert i EMEA-regionen siden lanseringen for ett år siden. Med imagePRESS C650 og utvidelsen av imagePRESS C850-serien som ble lansert i mars 2017, overstiger den installerte basen i EMEA hele 1 650 enheter.

Siden lanseringen av imagePRESS C850 og C750 høsten 2016, har tilbakemeldingen fra kommersielle trykksaksprodusenter (PSP) og interne trykkerier kommentert enhetenes unike funksjoner; automatisk tosidig bannerutskrift, halvautomatisk sideregistrering, muligheten til å trykke på et bredt spekter av medier, inkludert strukturerte medier, samt et bredt utvalg av etterbehandlingsalternativer. Funksjonene hjelper kundene med å tilby nye muligheter innen digitaltrykk.

imagePRESS C850-serien er utviklet i tråd med markedets etterspørsel etter høykvalitets fargetrykk, optimal produktivitet og større mediefleksibilitet. Serien hjelper trykksaksleverandører og interne trykkerier med å øke driftseffektivitet, slik at de kan fokusere på andre verdiskapende aktiviteter og åpne opp for nye forretningsmuligheter.

Christian Sturm, eier av Laser Design GmbH i Wien, Østerrike, installerte imagePRESS C850 tidligere i år. Han har merket en betydelig forbedring i trykkvaliteten.

-Vi jobber med et lokalt universitet der vi produserer store studentoppgaver, hefter og manus. Derfor må vi være sikre på at vi kan levere innenfor studentenes oppgavefrist. Vi installerte imagePRESS C850 tidlig i 2017, og har merket en betydelig økning i oppetid. Med imagePRESS C850 kan vi produsere brosjyrer med konsistent fargekvalitet, og utnytter den tosidige bannerfunksjon til det fulle. Kombinasjonen av fargestabilitet og støtte for en rekke medietyper, i tillegg til det brede utvalget av etterbehandlingsfunksjoner, slik som ferdig trimmede hefter, hever digitaltrykk til et nytt nivå, sier Christian Sturm i Laser Design GmbH.

Solent Design Studio i Southampton i Storbritannia, installerte nylig imagePRESS C750 og kan tilby nye applikasjonsmuligheter som et resultat av maskinens medieallsidighet.

-Utskriftskvaliteten til imagePRESS, selv på ubestrøket papir, er svært overbevisende for kundene våre. Vi kan få tilgang til nye forretningsområder ved å ta på oss relativt små jobber for nye kunder og vise hva vi er i stand til. Med våre designferdigheter kan vi tilby kundene kreative forslag som kan forbedre trykkresultatet. I tillegg åpner imagePRESS C750 for muligheten til å jobbe med et bredt utvalg av medier, bestrøkede og matte kvaliteter, inkludert strukturpapir, slik at vi kan tilby mer ambisiøse konsepter for kundene, til konkurransedyktige priser, sier Martin Reynolds, Administrerende direktør i Solent Design Studio.

Med funksjonen for tosidig bannertrykk har Solent Design utvidet sortimentet av produkter de kan tilby, til A4-hefter (landskap), i tillegg til mindre opplag av digitaltrykte konvolutter. Det nye utstyret fra Canon sikrer vekst i den digitale virksomheten, sammen med etablert offsettrykk og designtjenester.

-Kunder som ønsker forretningsvekst gjennom digital produksjon, trenger robuste og allsidige løsninger som kan hjelpe dem med å si “ja” til et bredere spekter av kundeforespørsler. Det er utrolig gøy med den positive reaksjonen markedet har gitt imagePRESS C850-serien i løpet av de siste 12 månedene.

-Vi har jobbet hardt for å utvikle tre maskiner som er basert på samme avanserte teknologi som flaggskipet vårt, imagePRESS C10000VP, og som støtter våre kunders ambisjoner om å utvide sine applikasjonsmuligheter. Vårt utvalg av programvareløsninger, fra intuitive drivere til komplette arbeidsflytløsninger, bidrar også til å styrke driftseffektiviteten. Kundenes tilbakemeldinger, på tvers av hele EMEA, viser at disse produktene allerede utgjør en stor forskjell og bidrar til å utvikle virksomheten i tråd med kundenes behov. Det er flott å se at teknologiinnovasjon kan spille en så sentral rolle i å inspirere virksomheter til å realisere sine drømmer, sier Peter Wolff, Senior Director, Customer Group Commercial Printer and Production CRD, Canon Europa.

Les videre

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_

Nå håper Roland DG på å gjøre seg hørt i high end-segmentet

Roland DG ønsker å ta pole position med sin nye storformatprinter. Det var budskapet da de presenterte sin nye høyvolumsprinter på Monza Formel 1-banen i Milano. Spørsmålet er om den nye maskinen med helt nytt rødt blekk er en vinner når det kommer til å konkurrere med konkurrerende grafiske hurtigkjørere.
roland-dg_9222

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01