10 000 CrystalPoint-baserte maskiner fra Canon

PUBLISERT: 18 desember 2017
OPPDATERT: 18 desember
Canon feirer installasjon av 10 000 CrystalPoint-baserte maskiner verden over

Canon er stolt av at selskapets Océ CrystalPoint-teknologi har nådd en viktig milepæl med 10 000 Océ ColorWave-enheter installert på verdensbasis.

Océ CrystalPoint-teknologien kom på markedet i 2008 og markerte lanseringen av Océ ColorWave-serien med allsidige og effektive skrivere for fargeutskrift i storformat. Med Océ CrystalPoint-teknologien får kundene det beste fra både blekk- og tonerbasert utskriftsteknologi med klare, vanntette kvalitetsutskrifter i sort-hvitt og farger, selv på rimelig, ubestrøket og resirkulert papir. Teknologien er også kjent for sylskarp utskriftskvalitet uten utflytning. Skriverne er velegnet til et bredt spekter av bruksområder, inkludert CAD, kart og plakater. De holdbare utskriftene, som tørker umiddelbart, er egnet til kortvarig utendørsbruk. Andre kjennetegn er sikker arbeidsflyt, integrert skanner og en rekke etterbehandlingsalternativer.

Tredje generasjon

Océ ColorWave 500 og 700 er tredje generasjon Océ CrystalPoint-baserte skrivere. Skriverne er egnet for utskriftsleverandører, interne eller eksterne arbeidsgrupper og hustrykkerier innen ulike produksjonsområder som har høye krav til kvalitet. Eksempelvis arkitektur, konstruksjon, design og reprografi. Océ ColorWave 700 dekker behovet til virksomheter med høyere utskriftsvolumer, inkludert reprografiske avdelinger, skilt- og displayproduksjon og hustrykkerier i bransjer som detaljhandel, overnatting og servering, reklamemateriell, utdanning og offentlig sektor.

10.000

I dag, ett år før tiårsjubileet, utgjør Océ CrystalPoint-teknologien kjernen i de nyeste Océ ColorWave-produktene. Det er installert 10 000 Océ CrystalPoint-baserte skrivere hos et bredt spekter av fornøyde kunder over hele verden.

-Océ CrystalPoint-teknologien ble utviklet for å gi kundene våre et eksepsjonelt bredt spekter av kreative utskriftsmuligheter. Det er fantastisk å være vitne til suksessen ColorWave-serien har hatt de siste ti årene og alle de nye mulighetene den har gitt kundene våre. Vi erfarer at flere segmenter begynner å benytte seg av digital printing, for et eksempel er det store endringer i Interiør- og dekormarkedet, der de nå tilbyr produksjon av tapet utført på ColorWave 700 til sine kunder.

Ved å utvikle en skriver som kan produsere umiddelbart tørre fargeutskrifter i store opplag, uten at det går på bekostning av kvalitet, har vi gitt kundene fordelen av utskrifter som kan tas i bruk med det samme, også utendørs, sier Hannah Sophie Narvhus, produktansvarlig i Canon Norge.

Les videre

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

HP lover nyheter om storformat til høsten

På HPs stand under Drupa var det nyheter i Indigo- og PageWide-seriene som skulle være mest i søkelyset. Men snart loves det nyheter også i storformatsegmentet.
HP-Paula-1024x683

EFI tenker utenfor boksen – lanserer unikt system for esketrykk

På Drupa presenterte EFI en løsning sammen med Packsize for personalisert fullfargetrykk på bølgepappemballasje - men også andre inkjetnyheter.
EFI-3-1024x683

Ricoh: «Alle vil se utviklingen på inkjetsiden»

Bli med Sign&Print på en omvisning blant raske jaguarer, ørner og kraftige drager på Drupa-messen. Hva snakker vi om? Ricohs nye maskinavatarer selvfølgelig!
ricoh-DSC0676

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324