Papiret smarttelefonen kan lese

PUBLISERT: 18 desember 2017
OPPDATERT: 18 desember
PowerCoat Alive – bindeleddet mellom trykk, smarttelefoner og web, sier Antalis i denne pressemeldingen.

I februar kunne vi melde at Antalis viste frem sitt nye smarte papir på Sign & Print Skandinavia, nå er det lansert.

Antalis lanserer helt nye PowerCoat Alive som er produsert av Arjowiggins. PowerCoat Alive er et smartpapir med NFC (Near Field Communications) teknologi som gjør at smarttelefoner kan lese digital informasjon uten at man trenger en app eller QR kode. Med PowerCoat Alive, gjenoppfinner Antalis papir og gir trykking en ny dimensjon siden trykte materialer nå kan tilby tilleggsinformasjon som er personalisert til hver leser.

En ny generasjon papir til mange bruksområder
PowerCoat Alive er verdens første papir med NFC chips innlemmet i papiret, med en unik, fleksibel papirløsning som gjør at komplekst elektronisk informasjon kan formidles via trykk direkte på papiret. Papiret er utviklet og produsert av Arjowiggins og kan trykkes digitalt eller i offset. Det har den unike muligheten til å gi tilleggsinformasjon til smarttelefoner eller til NFC aktive nettbrett. Mottageren kan legge sin telefon mot papiret for å få tilgang til hjemmesider, videoer, sosiale medier etc. Papiret kan f.eks. brukes til DM, invitasjoner, skilt og emballasje. I tillegg kan man også få en kampanjestatistikk via en dedikert online plattform noe som er viktig for kampanjer og merkevareeiere.

PowerCoat Alive finnes i ulike iøynefallende overflater, inkludert Conqueror CX22 Alive Diamond White, Curious Metallics Alive Ice Silver og Mohawk Superfine Eggshell Alive Ultrawhite. PowerCoat Alive er resirkulerbar, FSC sertifisert og kan legges i vanlige beholdere for papiravfall til resirkulering.

Papir blir nå levende og et virkelig kommunikasjonsverktøy. Xavier Jouvet, innkjøps- og markedsdirektør i Antalis International sier: «Mulighetene for dette papiret er uendelige siden trykking får en ny dimensjon og gir flere fordeler for både merkevarer og deres kunder. PowerCoat Alive viser at papir og det digitale utfyller hverandre.

Om Antalis
Antalis er den ledende B2B distributør innen papir og emballasje og en av de tre største distributører av visuell kommunikasjon i Europa. I 2016 hadde konsernet en omsetning på €2,5 milliarder og 5.600 ansatte som betjener mere enn 130.000 kunder, virksomheter og trykkerier i 43 land. Via 118 distribusjonssentre har Antalis har mer enn 14.000 leveringer hver dag. For ytterligere informasjon, besøk www.antalis.com eller www.antalis.no.

Les videre

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Meld deg på "Wrap & Remix by Antalis"

Antalis Wrap & Remix 2025 – Konkurransesuksessen er tilbake med 70-tallsånd og kreative utfordringer!
Composition-combi-buggy (1)

Satser 100 millioner på nytt etikettrykkeri

I den lille byen Kattarp, en drøy kilometer nord for Helsingborg skjer det noe merkelig. På en idyllisk gård kranset av eple- og pæretrær bygges et helt nytt etikettproduserende selskap fra bunnen av, og det investeres mye penger.
NicEtikett

Langsom overgang til Kong Charles pengesedler

Det er et veldig godt bilde på betydningen av sedler i det moderne samfunn når Bank of England presenterer de nye sedlene med portrettet av kong Charles den tredje.
britisk-pund

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01