Reklame-huset.no bruker ikke penger på markedsføring

PUBLISERT: 4 januar 2018
OPPDATERT: 4 januar
Vi har aldri brukt ei krone på markedsføring, sier Åge Bakken og Olav Granly fra Reklame-huset.no

Ikke legg penger i dyr markedsføring! Invester heller i kvalitetsprodukter. Da vil kundene gjøre markedsføringen for deg. Åge Bakken og Olav Granly fra Reklame-huset.no er enige.

Markedet har forandret seg mye siden vi startet i 1994, forteller Åge Bakken, grafisk designer hos Reklame-huset.no. Han har sin bakgrunn i tegning og har fått godt bruk for kreativiteten i løpet av karrieren. – Vi har vært avhengige av å fornye oss for å forbli aktuelle. Da er det viktig å ha maskiner med mange funksjoner. Med maskinen fra Canon er det bare kreativiteten som setter grenser! Vi liker å demonstrere bredden av det vi kan tilby til kunden, forteller Åge. Han hadde stor suksess med en julekalender som han hadde ideen til selv. En ny øl hver dag i 24 dager pakket i individuelle esker. – Vi solgte mange tusen eksemplarer av øl-kalenderen, smiler Åge, det gir meg motivasjon til å teste grensene for hva vi kan gjøre med produktene våre. Canon og Reklame-huset har hatt et langt samarbeidsforhold. Den siste investeringen til Åge og Olav var i en ny imagePRESS C800. Denne er de svært fornøyde med.

Vi har aldri brukt ei krone på markedsføring, og har likevel distribusjon over hele landet, forklarer Olav Granly. Jungeltromma er et viktig verktøy i formidlingsprosessen, vi lar rett og slett kundene fortelle hva de mener om oss. Så lenge vi har fornøyde kunder holder vi posisjonen som en sterk aktør på markedet. Da er det er god forretning i å fokusere på høy kvalitet til rett pris. Det kan vi garantere med maskin fra Canon.

På jobb er ingen dag lik, det er mye som skjer og det er sånn vi liker det. Noen ganger kan det gå ei kule varmt og vi må få noe ut i stor fart. Vi vinner mye på å ha maskiner som er stabile, ettersom en del kunder etterspør rask levering. Driftskostnadene er veldig lave og dersom det trengs service er Canon der på dagen. Samarbeidet med Canon er rett og slett en vinn-vinn situasjon, avslutter Olav.

Les videre

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Stor etikettspesial: Mange vil ha en bit av kaka

Etikettindustrien er samlet sett en robust og stabil bransje med mange år med global vekst. Nå melder flere aktører seg på.
etikettspesial-3-xeikon

Satser på eskeproduksjon i små serier

Stavangerbaserte Norengros Kjosavik ser en økt etterspørsel etter esker med trykk i mindre serier. Derfor har de investert i en HP Latex R2000.
norengros-Hjalmar

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324