Reklame-huset.no bruker ikke penger på markedsføring

PUBLISERT: 4 januar 2018
OPPDATERT: 4 januar
Vi har aldri brukt ei krone på markedsføring, sier Åge Bakken og Olav Granly fra Reklame-huset.no

Ikke legg penger i dyr markedsføring! Invester heller i kvalitetsprodukter. Da vil kundene gjøre markedsføringen for deg. Åge Bakken og Olav Granly fra Reklame-huset.no er enige.

Markedet har forandret seg mye siden vi startet i 1994, forteller Åge Bakken, grafisk designer hos Reklame-huset.no. Han har sin bakgrunn i tegning og har fått godt bruk for kreativiteten i løpet av karrieren. – Vi har vært avhengige av å fornye oss for å forbli aktuelle. Da er det viktig å ha maskiner med mange funksjoner. Med maskinen fra Canon er det bare kreativiteten som setter grenser! Vi liker å demonstrere bredden av det vi kan tilby til kunden, forteller Åge. Han hadde stor suksess med en julekalender som han hadde ideen til selv. En ny øl hver dag i 24 dager pakket i individuelle esker. – Vi solgte mange tusen eksemplarer av øl-kalenderen, smiler Åge, det gir meg motivasjon til å teste grensene for hva vi kan gjøre med produktene våre. Canon og Reklame-huset har hatt et langt samarbeidsforhold. Den siste investeringen til Åge og Olav var i en ny imagePRESS C800. Denne er de svært fornøyde med.

Vi har aldri brukt ei krone på markedsføring, og har likevel distribusjon over hele landet, forklarer Olav Granly. Jungeltromma er et viktig verktøy i formidlingsprosessen, vi lar rett og slett kundene fortelle hva de mener om oss. Så lenge vi har fornøyde kunder holder vi posisjonen som en sterk aktør på markedet. Da er det er god forretning i å fokusere på høy kvalitet til rett pris. Det kan vi garantere med maskin fra Canon.

På jobb er ingen dag lik, det er mye som skjer og det er sånn vi liker det. Noen ganger kan det gå ei kule varmt og vi må få noe ut i stor fart. Vi vinner mye på å ha maskiner som er stabile, ettersom en del kunder etterspør rask levering. Driftskostnadene er veldig lave og dersom det trengs service er Canon der på dagen. Samarbeidet med Canon er rett og slett en vinn-vinn situasjon, avslutter Olav.

Les videre

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong

23 prosent raskere med Nyala 5

Swissqprint lanserer nå en ny og fullstendig omdesignet generasjon av sine UV-LED flatbed-skrivere i Nyala- og Impala-serien. Med lineær motordrift har hastigheten økt betydelig og med en ekstra fargekanal utvides bruksmulighetene.
SQP-A-och-C

To svenske giganter danner milliardkonsern

To av Sveriges største trykkerier fusjonerer. Åtta45 og Exakta Print ønsker å forme fremtiden sammen.
FotoJet-2024-12-17T205718.821

De var de mest leste artiklene i 2024

Hvordan går det egentlig med de største trykkeriene i Norge? Det var det mange som ville vite og det var den mest leste artikkelen her på Sign&Print i 2024.
2024 kollage

Siste nytt

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Roland DG lanserer nytt flaggskip i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64-tommers eco-solvent inkjetprinter som, med et forskutt skrivehodedesign og finere dråpestruktur, leverer både høyere tetthet og hastighet.
XP-640_Printer

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong