Utvider med produkter fra tysk firma

PUBLISERT: 8 februar 2018
OPPDATERT: 8 februar
Produktsjef Jan Trolin gleder seg over at de nå kan tilby sine kunder produkter fra Orafols sortiment.

R&D Spandex – Schneidler Grafiske utvider sitt utvalg med produkter fra Orafol. For skiltmakere og grafikere betyr det et større utvalg, sier produktsjef for R&D Spandex Jan Trolin.

Nå utvides R&D Spandex – Schneidler Grafiske med en rekke produkter fra tyske Orafol. Selskapets avdeling innen grafiske produkter tilbyr i dag et utvalg av støpte og kalendrerte selvklebende vinyler for skilter, kjøretøyfoliering, grafisk design og digitale trykktilpasninger. Selskapet er basert i Oranienburg, Tyskland, og har eksistert siden 1808.

– Som Nordens ledende leverandør innen grafiske løsninger og som et “House-of-Brands” er vi nå glade for at vi nå også kan tilby våre kunder Orafols sortiment, av selvklebende vinyler for skilter, bilfoliering, grafisk design og digitale applikasjoner, sier produktsjef Jan Trolin, R&D Spandex – Schneidler Grafiska i Sverige.

Andre velkjente navn som er i selskapets produktportefølje er blant annet Avery Dennison, ImagePerfect og 3M.

Les videre

Et verktøy til alle prosesser i skiltfirmaet

Det belgiske programvareselskapet Dataline Solutions har utviklet den modulære programvaren Multiline for å administrere alle funksjonene til et skiltfirma, eller et hvilket som helst annet grafisk firma.
Jef_Stoffels

Kan bli den største europeiske Fespa-messen noensinne

FESPA og European Sign Expo 2024 er bare dager unna, og messene forbereder seg på å vise frem sine nyeste produkter og løsninger innen skilting og visuell kommunikasjon.
European_Sign_Expo-800x532-1

Skilt neste steg for trykkerikjede

I høst meddelte trykkerikjeden trykkeri.no at de skulle ha spesiell satsing på profilartikler. Det førte til en uventet tilstrømning av medlemmer.
Trykkeri

Etter rekordåret: Reklameinvesteringene når nye høyder

Det norske reklamemarkedet hadde en rekordsterk fremgang i 2021, til tross for dette økte den ytterligere i 2022. Det viser fersk årsstatistikk fra det uavhengige instituttet IRM.
Madeleine-Thor-webb

Siste nytt

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik