
Canon var ansvarlig for mange maskinsalg under Sign&Print Scandinavia. En trykkpresse fraktes kun et kvartal unna, til Kista Snabbtryck.
Vi har faktisk solgt ganske mange. Det har vært utrolig positivt. Vi får sjansen til å vise frem løsningene våre, både innen maskinvare og programvare. Messen har vært veldig positiv, må jeg si, sier Annelie Wetterholm, leder for produksjonsdirektesalg hos Canon Svenska.
Kista Snabbtryck ligger noen hundre meter fra messen og jobber med trykksaker, messer og dekaler. I løpet av messedagene slo de til på tonerpressen og flaggskipet Canon imagePRESS V1350. Den har en topp utskriftshastighet på 135 sider per minutt og er den mest produktive av selskapets digitale trykkpresser.
Maskinen har mekanisk vakuummating, en rettere papirbane og et integrert kjølesystem. Alt for å skape en effektiv arbeidsprosess tilpasset for eksempel brosjyrer, flygeblad og eksklusive utsendelser og kort.
– Kista Snabbtryck vil ha den til sin daglige drift. Den er akkurat passe med tanke på volum og muligheter, men også for å finne nye bruksområder fremover, sier Annelie Wetterholm.

Stockholmstryckeriet har vært Canon-kunde lenge, og Annelie synes det er en ære å fortsette å levere for dem.
Planskrivere på display
Canon har den største standen på messen der de viser frem planskriveren Arizona 2380 XTF, spesielt egnet for skiltproduksjon. Den kan også skrive ut i lag for taktile effekter, noe som har vært etterspurt, spesielt for blindeskrift.

– Trykksaker skal være tilgjengelige for alle. Utstillingen vår, World Unseen, har turnert verden rundt, og vi fortsetter på den veien vi har gått. På denne messen har vi flere ganger kunnet vise hvordan det fungerer. Det er et behov der ute. Tilgjengelighet er utrolig viktig, og det er lovpålagt å eksistere.
«Print er svært relevant»
– Vi har sannsynligvis solgt alle typer installasjoner vi har her. Vi har lykkes godt med å ha de riktige produktene med de riktige løsningene – for både eksisterende kunder og potensielle kunder. Vi har det de etterspør og løsninger for å utvikle nye applikasjoner.
På messens seminarfase presenterte Canon en fremtidsrapport.
– Det blir tydelig i fremtidsbildet at forskerne rapporterer at print er svært relevant. Det vil ikke forsvinne. All den digitale støyen betyr snarere at vi markedsfører oss bedre gjennom print enn digitalt.









