Allianse for uv-herdbare blekkfarger

PUBLISERT: 8 mars 2018
OPPDATERT: 8 mars
Alliansen mellom de to foretakene skal ha fokus på farger for emballasjer.

Trykkfargeleverandøren Siegwerk og trykkpresseleverandøren Agfa Graphics går sammen for å utvikle uv-herdbare blekkfarger for applikasjoner og emballasjer.

– Denne overenskomsten gjør at vi fletter sammen det beste av to verdener, sier Siegwerks Matthieu Carni.

Den nye kontrakten mellom Agfa Graphics og Siegwerk omfatter blant annet overføring av en liste over varemerkeeiere og tilgang til kunnskap. Men også immaterielle rettigheter og tjenester innen uv-herdbare digitale blekkstråleprintere for emballasje- og etikettindustrien.

– Med denne forretningsavtalen tillater vi Siegwerk å utnytte vårt sterke nettverk med varemerkeeiere og utstyrsprodusenter såvel som på vår ”know-how” og immaterielle rettigheter innen området for uv-herdbare farger for emballasjer, sier Tom Cloots, sjef for Agfa Graphics.

Begge selskapene kommer til å arbeide nært hverandre for å sikre at kundene ikke forstyrres ved overlatelse av forretninger. For å støtte en smidig overgang kommer Agfa til å fortsette å produsere for Siegwerks i flere måneder. Planen med alliansen er å utvikle nye farger og lakker innen uv-blekk. Disse kommer så til å produseres i Frankrike og danne en ny produktportefølje av farger for Siegwerk.

– Samtidig som vi lener oss på Agfas eksisterende sterke samarbeid med varemerkeeiere og produsenter av skriverhoder, kommer vi til å kunne tilby våre markedsføringsemballasjer og applikasjonskunnskaper til disse nye samarbeidspartnerne, sier Matthieu Carni, sjef for forretningsenheten for blekkstråleprintere hos Siegwerk.

Siste nytt

Event bød på nye innsikter og muligheter innen storformat

Konkurransen i grafisk bransje er hard. Trykkeriene og skiltmakerne har likeverdige maskiner og tilbyr ofte de samme produktene innen storformat. Hvordan kan man skille seg ut og finne lønnsomme jobber?
Antalis-kollage
Event bød på nye innsikter og muligheter innen storformat

HP-sjefen om konkurranse: «Slik kan du skille deg ut»

Vil du være billigst i byen, eller den som tilbyr produkter som konkurrentene dine ikke selger? Uansett hva må du ha en forretningsstrategi for å navigere i markedet.
HP-Javier
HP-sjefen om konkurranse: «Slik kan du skille deg ut»

Roland lanserer ny printer for strukturerte flater

Roland DG lanserer en ny versjon av Dimense-printeren for 3D-effekter på utskrifter.
da-640-social-post_square_web
Roland lanserer ny printer for strukturerte flater

Milliarder i gjeld – Landa prøver å unngå konkurs

Den israelske produsenten av digitalpresser, Landa Digital Printing, har søkt retten om å stanse rettslige skritt knyttet til deres akutte økonomiske krise. Selskapet har gjeld tilsvarende nesten fem milliarder kroner.
landas10cockpit-1536x654
Milliarder i gjeld – Landa prøver å unngå konkurs

Les videre

Potensial i krisetider: "Den perfekte muligheten for print"

Hvordan kan trykt kommunikasjon skjære gjennom den massive digitale støyen? Ifølge Mathew Faulkner, markedsførings- og innovasjonssjef for storformat hos Canon EMEA, har trykte medier kraften til å bli rakettdrivstoff for vekst. Ikke minst i turbulente tider.
Canon-Matthew-2-1024x683
Potensial i krisetider: «Den perfekte muligheten for print»

Kaffe med trykk i

Emballasjetrykkeriet Cabassi i Finland har lykkes med å trykke poser med kaffeblekk.
biopainovari-innovaatio_kai-lankinenx
Kaffe med trykk i

Plockmatic satser innen etikett og emballasje

For ti år siden leverte Plockmatic stort sett bare stift- og falsemaskiner for arktrykk. Siden den gang har de gjort seg bredere gjennom oppkjøp, og på årets Fespa var fokuset på noe helt annet: etiketter og emballasje.
Plockmatic
Plockmatic satser innen etikett og emballasje

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot
Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025