Nytt blekk fra Ricoh

PUBLISERT: 15 mars 2018
OPPDATERT: 15 mars

Ricoh Europe har utviklet en ny blekkteknikk for blekkstråleprinteren Ricoh Pro VC6000.

Eef de Ridder.

– Blekket er et utmerket eksempel på innovasjon mot reelle forretningsmuligheter, sier Ricohs sjef i Europa for siviltrykk og industrielt trykk, Eef de Ridder. Den største fordelen, som ifølge produsenten vil øke produksjonshastigheten, er blekkets muligheter til å printe ut uten primer på bestrøkne offset-substrat. Når trykkhastigheten øker, kan volumene økes.

Det nye produktet byr på forbedret farge, raske produksjonshastigheter og kan benyttes på vanlige papirkvaliteter for trykkerier på det kommersielle markedet, uttaler de Ridder.
Ifølge Ricoh kan kundene forvente seg god holdbarhet, god vannfasthet og mindre problem med printhodet.
Det nye blekket kommer snart på markedet og blir solgt som et tillegg til nåværende og fremtidige brukere av blekkstråleprinteren Ricoh Pro VC6000.

Les videre

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Ricoh: «Alle vil se utviklingen på inkjetsiden»

Bli med Sign&Print på en omvisning blant raske jaguarer, ørner og kraftige drager på Drupa-messen. Hva snakker vi om? Ricohs nye maskinavatarer selvfølgelig!
ricoh-DSC0676

Fotoprint med stor wow-effekt

Hvordan kan man skille seg ut i et marked i endring? For FotoPhono, som har lang erfaring med å produsere kunsttrykk, var svaret å satse stort på maskinsiden. Ikke minst for å kunne tilby ChromaLuxe-produkter av høy kvalitet.
FotoPhono kollage

Marabu går grønt med ny sertifisering

Nylig ble blekkprodusenten Marabu sertifisert i henhold til Greenguard. En merking som viser at et produkt er testet og evaluert for å møte strenge grenser for kjemiske utslipp. Et budskap som Marabu legger vekt på under Drupa.
Marabu-4-1024x683

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324