Norgeslansering av Ricoh Pro C7200X

PUBLISERT: 14 mai 2018
OPPDATERT: 14 mai
Erik Barø og Arne Jøssang med den nye produksjonspressen til Ricoh.

Ricoh har fått inn den nye produksjonspressen Ricoh Pro C7200X til sine lokaler i Nydalen, og inviterer interesserte til å komme og se en demonstrasjon av pressen.

–Den nye Pro C7200x serien har en imponerende pakke med funksjonaliteter, sa Erik Barø, Product Manager i Ricoh Norge, da maskinen ankom Nydalen tidlig i mai. –Forbedringene av kvalitet, produktivitet og brukervennlighet sørger for at man kan oppnå visuelt tiltalende resultater enkelt og problemfritt.

I tillegg til standardversjonen kommer den nye arkmatede digitalpressen i en versjon som er spesialtilpasset kreative bedrifter, med utvidet funksjonalitet som gir større bredde i hvilke trykksaker den kan levere.

Pro C7200X-serien har fem fargestasjoner og er designet og utviklet for å kunne produsere komplekse grafiske kunstverk, mens den firefargers Pro C7200-serien er utviklet for å hjelpe interntrykkerier med å redusere sine operasjonskostnader.

Forbedringer sammenlignet med den foregående Pro C7100X plattformen, inkluderer forbedret fargestabilitet, takket være automatisk kalibrering med inline sensorer.

Ny funksjonalitet for å trykke både hvitt og CMYK i en enkelt passering, gir nye muligheter for trykk på fargede medier. Pro C7200X serien har også usynlig rød toner som er egner seg godt for sikkerhetsapplikasjoner. Det brede tonerutvalget for den femte fargestasjonen inkluderer den nylig lanserte neon rosa toneren, i tillegg til hvit, blank og neon gul.

Økt produktivitet
Produktiviteten er økt sammenlignet med tidligere modeller. Maskinene trykker nå opp til 95 eller 85 sider per minutt, i tillegg til tosidig bannertrykk på 700 mm og ensidig opp til 1260 mm. Bildekvaliteten er på 2 400 x 4 800 dpi. Produktiviteten holder seg høy på tvers av et bredt utvalg medier, og den trykker i høyeste hastighet helt opp til 360 gram.

Alle modellene leverer strømlinjeformet produksjon med inline etterbehandler. Valgene for etterbehandling er mange og inkluderer Duplo, Bourg og Plockmatic. Et nytt og intuitivt 17 tommers operasjonspanel forbedrer brukeropplevelsen. Maskinen er tilgjengelig med Fiery-rip fra EFI, og GWNX og TotalFlow Print Server R62A fra Ricoh.

–Ricoh Norge har de siste 3-4 årene hatt sterkt fokus på de store produksjonsmiljøene, men vi ser nå frem til lansering av nye maskiner også i segmentet for lavere hastigheter, sier Erik Barø. –Disse maskinene har mange nye muligheter, blant annet automatisk tosidig opp til 70 cm i produksjonshastighet. De har også nye spennende opsjonsmuligheter med det ekstra 5.fargeverket med flere spesialfarger. Dette sammen med Ricohs nye programvareløsninger gir store muligheter for å skape trykksaker som får oppmerksomhet, avslutter Erik Barø.

Ricoh inviterer
–Jeg er trygg på at nytenkende produksjonsbedrifter som gjør denne investeringen vil få igjen for investeringen i form av lojale kunder, sier Kurt Bye, leder for avdelingen for produksjonstrykk i Ricoh Norge. –Alle som er interesserte i å se maskinen på nært hold er hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss. Vi kjører demodager i mai med eksklusive demonstrasjoner av denne, og andre maskiner med stort kreativt potensiale.

Nettsted: www.ricoh.no

Les videre

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Ricoh: «Alle vil se utviklingen på inkjetsiden»

Bli med Sign&Print på en omvisning blant raske jaguarer, ørner og kraftige drager på Drupa-messen. Hva snakker vi om? Ricohs nye maskinavatarer selvfølgelig!
ricoh-DSC0676

Fotoprint med stor wow-effekt

Hvordan kan man skille seg ut i et marked i endring? For FotoPhono, som har lang erfaring med å produsere kunsttrykk, var svaret å satse stort på maskinsiden. Ikke minst for å kunne tilby ChromaLuxe-produkter av høy kvalitet.
FotoPhono kollage

Marabu går grønt med ny sertifisering

Nylig ble blekkprodusenten Marabu sertifisert i henhold til Greenguard. En merking som viser at et produkt er testet og evaluert for å møte strenge grenser for kjemiske utslipp. Et budskap som Marabu legger vekt på under Drupa.
Marabu-4-1024x683

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324