Besøksopplevelser på Fespa

PUBLISERT: 18 mai 2018
OPPDATERT: 18 mai
Opplevelsene sto i kø under Fespa-messen i Berlin.

Fler enn 700 utstillere er på plass under årets Fespamesse som har pågått siden 15. mai i Berlin og som avsluttes i dag. Messen er det ledende evenementet når det gjelder trykking i storformat og dekker de nyeste innovasjonene innen utstyr, programvarer, blekk, media, silke- og digitalt storformattrykk, tekstiltrykk og skiltmakeri.

Ifølge Fespas organisatoree er det cirka 700 utstillerfirmaer å utforske på stands på årets messe. De besøkende får også tilgang til den nærliggende European Sign Expo – skiltutstillingen for ikke-trykte skilt som i sin seksårige historie er større enn noensinne. 117 utstillere viser her frem sine nyeste løsninger og verktøy for utendørs skilter. Det kan være plast, metall, neon, led, opplyste displayer, gravering og etsing for å nevne noen av variantene.

Flere nye besøksopplevelser fant sted under årets messe. I en seksjon legges det fokus på digitaltrykt bølgepapp som emballasjer og displayapplikasjoner. I denne delen var det 17 utstillere som viste hvordan man kan øke salget ved å ta inn digitaltrykket i emballasjeproduksjonen.

Debutant i år var Print Make Wear, et fabrikkmiljø som illustrerer for rask produksjon av merkeklær. Så var det selvsagt World Wrap Masters der vinnere av lokale konkurranser i bilfoliering satte seg til dyst mot hverandre. Messen var som vanlig fullspekket med foredrag og forelesninger om blant annet trender og markedsutsikter innen storformatbransjen og industrielt trykk; tekstil, signage, innredningsdekor og emballasjer.

Les videre

Roland DG lanserer nytt flaggskip i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64-tommers eco-solvent inkjetprinter som, med et forskutt skrivehodedesign og finere dråpestruktur, leverer både høyere tetthet og hastighet.
XP-640_Printer

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Skap konkurransefortrinn med trykket emballasje

Digitaltrykk utgjør i dag en liten andel av det globale markedet for emballasjeproduksjon, men teknologien har et enormt potensial og byr på mange muligheter for trykkerier og grafiske produsenter som ønsker å utvide produkttilbudet sitt med nye og spennende emballasjeprodukter.
blegen

På Hunkeler Innovation Days må leverandørene samarbeide

Hvert annet år er Lucerne sentrum for Hunkeler Innovation Days. Det høres kanskje ikke spennende ut, men det er nok det mest spennende stedet å se på ny teknologi og utviklingstrender innen grafisk produksjon.
hunkeler-i-d

Siste nytt

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Roland DG lanserer nytt flaggskip i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64-tommers eco-solvent inkjetprinter som, med et forskutt skrivehodedesign og finere dråpestruktur, leverer både høyere tetthet og hastighet.
XP-640_Printer

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong