Besøksopplevelser på Fespa

PUBLISERT: 18 mai 2018
OPPDATERT: 18 mai
Opplevelsene sto i kø under Fespa-messen i Berlin.

Fler enn 700 utstillere er på plass under årets Fespamesse som har pågått siden 15. mai i Berlin og som avsluttes i dag. Messen er det ledende evenementet når det gjelder trykking i storformat og dekker de nyeste innovasjonene innen utstyr, programvarer, blekk, media, silke- og digitalt storformattrykk, tekstiltrykk og skiltmakeri.

Ifølge Fespas organisatoree er det cirka 700 utstillerfirmaer å utforske på stands på årets messe. De besøkende får også tilgang til den nærliggende European Sign Expo – skiltutstillingen for ikke-trykte skilt som i sin seksårige historie er større enn noensinne. 117 utstillere viser her frem sine nyeste løsninger og verktøy for utendørs skilter. Det kan være plast, metall, neon, led, opplyste displayer, gravering og etsing for å nevne noen av variantene.

Flere nye besøksopplevelser fant sted under årets messe. I en seksjon legges det fokus på digitaltrykt bølgepapp som emballasjer og displayapplikasjoner. I denne delen var det 17 utstillere som viste hvordan man kan øke salget ved å ta inn digitaltrykket i emballasjeproduksjonen.

Debutant i år var Print Make Wear, et fabrikkmiljø som illustrerer for rask produksjon av merkeklær. Så var det selvsagt World Wrap Masters der vinnere av lokale konkurranser i bilfoliering satte seg til dyst mot hverandre. Messen var som vanlig fullspekket med foredrag og forelesninger om blant annet trender og markedsutsikter innen storformatbransjen og industrielt trykk; tekstil, signage, innredningsdekor og emballasjer.

Les videre

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Sceneprogrammet for Scanpack 2024 er her!

Sceneprogrammet for Scanpack, Skandinavias største emballasjemesse, som finner sted på Svenska Mässan i Gøteborg 22. – 25. oktober, slippes nå. I tillegg til utstillingen med 400 utstillere vil de besøkende få tilbud om et omfattende sceneprogram med nærmere 100 programpunkter.
Talare-pa-Scanpack-SVx

Satser på eskeproduksjon i små serier

Stavangerbaserte Norengros Kjosavik ser en økt etterspørsel etter esker med trykk i mindre serier. Derfor har de investert i en HP Latex R2000.
norengros-Hjalmar

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324