Imponerende vekst for UTD Reklameprodusenten

PUBLISERT: 28 mai 2018
OPPDATERT: 28 mai
Med Colorado 1640 reduserer vi råvarekostnadene med 60 prosent, så det er en investering som er selvfinansierende, sier daglig leder Ole Martin Holthe og styreleder Jørgen Lysnes, her sammen med Lars Dybwad fra Canon Norge AS.

Åpne priser og offensive takter har gitt imponerende vekst for UTD Reklameprodusenten i Larvik, som nylig kapret bussreklameproduksjonen for Buskerud for neste fireårsperiode.

Fire ganger gaselle
UTD Reklameprodusenten har satset offensivt med oppkjøp og utvidelser de siste årene, og er kåret til gasellebedrift fire år på rad. Nå ligger alt til rette for videre vekst, for nylig ble produksjonsbedriften i Larvik tildelt produksjonen av bussreklame for Brakas i Buskerud, en kontrakt verdt opp mot 20 millioner kroner over fire år. Derfor ruster bedriften seg for at veksten fortsetter, noe som både innebærer flere medarbeidere og nytt produksjonsutstyr. Storformatløsningen Colorado 1640 fra Canon er allerede i full produksjon, og styreleder Jørgen Lysnes er ikke i tvil om at det er et riktig valg for å sikre lønnsom folieproduksjon.

– Med sin unike teknologi gir Colorado 1640 både den kapasiteten og kvaliteten vi ønsker oss, med imponerende høy automatiseringsgrad og en ripefasthet som gjør at vi kan eliminere laminering. Kontinuerlig produksjon direkte til rull med minimalt tilsyn, det er en god oppskrift for å sikre en solid bunnlinje i denne kontrakten. Faktisk medfører Colorado-investeringen at råvarekostnadene for folieproduksjonen blir redusert med hele 60 prosent, forteller Jørgen Lysnes.

Teknologi med unike fortrinn
Canon Colorado 1640 benytter Canons unike UV-Gel-teknologi, der det ferdige printet er klart for montering og bruk rett fra printeren. Med funksjoner som automatisk dysesjekk og kalibrering, er det en teknologi som øker automatiseringsgraden og reduserer mengden manuelt arbeid. – Når Canon i tillegg er representert lokalt i Vestfold med salg og service, var valget enkelt, sier Jørgen Lysnes.

Synlige priser
I motsetning til mange andre i grafisk bransje, har UTD Reklameprodusenten alle priser synlig på nett, i en nettbutikk som er enkel å orientere seg i og bestille skilt, messemateriell, plakater og andre trykksaker. Jørgen Lysnes og kollegene har erfart at åpne priser og rask produksjon gir tilgang til kunder over hele landet. – Vestfold, Buskerud og Oslo utgjør hovedtyngden av markedet vårt, men vi opplever i økende grad at kunder over hele landet finner frem til oss, i tillegg til at vi har et forlenget salgsapparat gjennom forhandlere og brokere. Strategien vår er å vokse kontrollert samtidig som vi hele tiden benytter moderne produksjonsutstyr med høy automatiseringsgrad. Når vi i tillegg har vært så heldige å knytte til oss Ole Martin Holthe, tidligere leder av handelsstanden ved Larvik by, som daglig leder av bedriften vår, ligger alt til rette for videre vekst både lokalt og i landet som helhet. Da er det heller ikke utenkelig med enda flere gaselle-utmerkelser, selv om det selvsagt blir vanskeligere for hvert år å oppnå en dobling av omsetningen, sier en offensiv styreleder hos UTD Reklameprodusenten.

Les videre

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Ny high-end foto- og plakatprinter fra Epson

Epson lanserer ny storformatskriver for det profesjonelle foto-, kunst- og plakatmarkedet.
Epson_P20500Series

Epson går i personaliseringens spor

Mindre serier med tilpassede produkter, det er en klar trend i den grafiske bransjen. Epson lanserte to nyheter i dette segmentet på Fespa: en UV-printer og en DTF/DTG-printer. Begge inngangsmodeller av desktop-størrelse.
Epson-6-1024x683

swissQprint gir 3 års garanti – uten dyrere pris

swissQprint viste ingen produktnyheter på Fespa, men kunne fortelle at de nå har tre års garanti på alle sine printere - uten ekstra kostnad.
SQP

Siste nytt

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik