Imponerende vekst for UTD Reklameprodusenten

Med Colorado 1640 reduserer vi råvarekostnadene med 60 prosent, så det er en investering som er selvfinansierende, sier daglig leder Ole Martin Holthe og styreleder Jørgen Lysnes, her sammen med Lars Dybwad fra Canon Norge AS.

Åpne priser og offensive takter har gitt imponerende vekst for UTD Reklameprodusenten i Larvik, som nylig kapret bussreklameproduksjonen for Buskerud for neste fireårsperiode.

Fire ganger gaselle
UTD Reklameprodusenten har satset offensivt med oppkjøp og utvidelser de siste årene, og er kåret til gasellebedrift fire år på rad. Nå ligger alt til rette for videre vekst, for nylig ble produksjonsbedriften i Larvik tildelt produksjonen av bussreklame for Brakas i Buskerud, en kontrakt verdt opp mot 20 millioner kroner over fire år. Derfor ruster bedriften seg for at veksten fortsetter, noe som både innebærer flere medarbeidere og nytt produksjonsutstyr. Storformatløsningen Colorado 1640 fra Canon er allerede i full produksjon, og styreleder Jørgen Lysnes er ikke i tvil om at det er et riktig valg for å sikre lønnsom folieproduksjon.

– Med sin unike teknologi gir Colorado 1640 både den kapasiteten og kvaliteten vi ønsker oss, med imponerende høy automatiseringsgrad og en ripefasthet som gjør at vi kan eliminere laminering. Kontinuerlig produksjon direkte til rull med minimalt tilsyn, det er en god oppskrift for å sikre en solid bunnlinje i denne kontrakten. Faktisk medfører Colorado-investeringen at råvarekostnadene for folieproduksjonen blir redusert med hele 60 prosent, forteller Jørgen Lysnes.

Teknologi med unike fortrinn
Canon Colorado 1640 benytter Canons unike UV-Gel-teknologi, der det ferdige printet er klart for montering og bruk rett fra printeren. Med funksjoner som automatisk dysesjekk og kalibrering, er det en teknologi som øker automatiseringsgraden og reduserer mengden manuelt arbeid. – Når Canon i tillegg er representert lokalt i Vestfold med salg og service, var valget enkelt, sier Jørgen Lysnes.

Synlige priser
I motsetning til mange andre i grafisk bransje, har UTD Reklameprodusenten alle priser synlig på nett, i en nettbutikk som er enkel å orientere seg i og bestille skilt, messemateriell, plakater og andre trykksaker. Jørgen Lysnes og kollegene har erfart at åpne priser og rask produksjon gir tilgang til kunder over hele landet. – Vestfold, Buskerud og Oslo utgjør hovedtyngden av markedet vårt, men vi opplever i økende grad at kunder over hele landet finner frem til oss, i tillegg til at vi har et forlenget salgsapparat gjennom forhandlere og brokere. Strategien vår er å vokse kontrollert samtidig som vi hele tiden benytter moderne produksjonsutstyr med høy automatiseringsgrad. Når vi i tillegg har vært så heldige å knytte til oss Ole Martin Holthe, tidligere leder av handelsstanden ved Larvik by, som daglig leder av bedriften vår, ligger alt til rette for videre vekst både lokalt og i landet som helhet. Da er det heller ikke utenkelig med enda flere gaselle-utmerkelser, selv om det selvsagt blir vanskeligere for hvert år å oppnå en dobling av omsetningen, sier en offensiv styreleder hos UTD Reklameprodusenten.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Tre dager hos Horizon

Automatisering og lenkede systemer var den røde tråden under Horizons arrangement Finishing…

Pangstart på messen

Messen er i gang. Det dreier seg om Sign, Print & Pack-messen – bransjens største møteplass som pågår 19.-20. september. Messen avholdes på X Meeting Point like utenfor Oslo og er denne gangen dobbelt så stor som forrige messe. Bransjemessen samler kollegaer, konkurrenter, leverandører og kunder. Se bilder vi tok i går!

Publisert av: 

Enda en storformatserie fra Canon til kontorbruk

I forrige uke fortalte vi om den nye Océ ColorWave 3000-serien, som var myntet på arkitektsektoren, ingeniørsektoren og industrisektoren, i tillegg til bygg- og anleggsvirksomhet. Denne uken er det en ny ImagePROGRAF TM serie for storformatutskrift i høy kvalitet beregnet på blant annet bedrifter, butikker og utdanningsinstitusjoner som lanseres.

Publisert av: