Imponerende vekst for UTD Reklameprodusenten

PUBLISERT: 28 mai 2018
OPPDATERT: 28 mai
Med Colorado 1640 reduserer vi råvarekostnadene med 60 prosent, så det er en investering som er selvfinansierende, sier daglig leder Ole Martin Holthe og styreleder Jørgen Lysnes, her sammen med Lars Dybwad fra Canon Norge AS.

Åpne priser og offensive takter har gitt imponerende vekst for UTD Reklameprodusenten i Larvik, som nylig kapret bussreklameproduksjonen for Buskerud for neste fireårsperiode.

Fire ganger gaselle
UTD Reklameprodusenten har satset offensivt med oppkjøp og utvidelser de siste årene, og er kåret til gasellebedrift fire år på rad. Nå ligger alt til rette for videre vekst, for nylig ble produksjonsbedriften i Larvik tildelt produksjonen av bussreklame for Brakas i Buskerud, en kontrakt verdt opp mot 20 millioner kroner over fire år. Derfor ruster bedriften seg for at veksten fortsetter, noe som både innebærer flere medarbeidere og nytt produksjonsutstyr. Storformatløsningen Colorado 1640 fra Canon er allerede i full produksjon, og styreleder Jørgen Lysnes er ikke i tvil om at det er et riktig valg for å sikre lønnsom folieproduksjon.

– Med sin unike teknologi gir Colorado 1640 både den kapasiteten og kvaliteten vi ønsker oss, med imponerende høy automatiseringsgrad og en ripefasthet som gjør at vi kan eliminere laminering. Kontinuerlig produksjon direkte til rull med minimalt tilsyn, det er en god oppskrift for å sikre en solid bunnlinje i denne kontrakten. Faktisk medfører Colorado-investeringen at råvarekostnadene for folieproduksjonen blir redusert med hele 60 prosent, forteller Jørgen Lysnes.

Teknologi med unike fortrinn
Canon Colorado 1640 benytter Canons unike UV-Gel-teknologi, der det ferdige printet er klart for montering og bruk rett fra printeren. Med funksjoner som automatisk dysesjekk og kalibrering, er det en teknologi som øker automatiseringsgraden og reduserer mengden manuelt arbeid. – Når Canon i tillegg er representert lokalt i Vestfold med salg og service, var valget enkelt, sier Jørgen Lysnes.

Synlige priser
I motsetning til mange andre i grafisk bransje, har UTD Reklameprodusenten alle priser synlig på nett, i en nettbutikk som er enkel å orientere seg i og bestille skilt, messemateriell, plakater og andre trykksaker. Jørgen Lysnes og kollegene har erfart at åpne priser og rask produksjon gir tilgang til kunder over hele landet. – Vestfold, Buskerud og Oslo utgjør hovedtyngden av markedet vårt, men vi opplever i økende grad at kunder over hele landet finner frem til oss, i tillegg til at vi har et forlenget salgsapparat gjennom forhandlere og brokere. Strategien vår er å vokse kontrollert samtidig som vi hele tiden benytter moderne produksjonsutstyr med høy automatiseringsgrad. Når vi i tillegg har vært så heldige å knytte til oss Ole Martin Holthe, tidligere leder av handelsstanden ved Larvik by, som daglig leder av bedriften vår, ligger alt til rette for videre vekst både lokalt og i landet som helhet. Da er det heller ikke utenkelig med enda flere gaselle-utmerkelser, selv om det selvsagt blir vanskeligere for hvert år å oppnå en dobling av omsetningen, sier en offensiv styreleder hos UTD Reklameprodusenten.

Les videre

HP lover nyheter om storformat til høsten

På HPs stand under Drupa var det nyheter i Indigo- og PageWide-seriene som skulle være mest i søkelyset. Men snart loves det nyheter også i storformatsegmentet.
HP-Paula-1024x683

EFI tenker utenfor boksen – lanserer unikt system for esketrykk

På Drupa presenterte EFI en løsning sammen med Packsize for personalisert fullfargetrykk på bølgepappemballasje - men også andre inkjetnyheter.
EFI-3-1024x683

Epson trykker på etikett og mikroproduksjon

Epson viser flere store innovasjoner innen etikettprinting under Drupa, men også løsninger for tekstiler samt mikroproduksjon og personalisering.
Epson-7-1024x683

Swissqprint viser hele produktlinjen

Det har rent mye vann under bruene siden Drupa sist ble arrangert for åtte år siden. Swissqprint, som har sitt hovedkontor på vestsiden av Rhinen i Sveits, vil vise innovasjonene som de har utviklet i løpet av disse årene på årets messe.
swissqprint-fespa

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324