Canon utfordrer etikettmarkedet

PUBLISERT: 7 juni 2018
OPPDATERT: 7 juni
Doktor Michael Has har ledet deler av utviklingsarbeidet med den nye printerserien.

Canon har besluttet å begi seg inn i den pågående konkurransen rundt digitalt etikettrykk. UV-herdende trykk med Xaar-hoder og en kostnad som skal ligge 30 prosent under konkurrentenes, er noe av det de lover under den presskonferansen hvor produktet ble lansert.

Canon Océ Labelstream 4000 er den første maskinen i en serie maskiner for etikettprodusenter. De gjør seg ingen illusjoner om at kundene skal stå og vente på en ny aktør i markedet. Så det er en del punkter de selv peker på som argumenter for sin maskin.

Fifty shades of grey
– Kvaliteten må selvsagt være helt på topp. Der benytter vi oss av Xaar-hoder som kan styres med ulike grånivåer. Det gjør at vi kan legge på et tykkere fargelag i ett pass, sier doktor Michael Has, som har ledet deler av utviklingsarbeidet. Xaar-hodet har også en stabilitet som vi mener kreves når det gjelder etikettproduksjon.

Samtidig er det nødvendig å komme over til inkjet, for på alvor å kunne konkurrere med kostnadene i offset eller flexo. Canon anser seg å kunne ligge 30 prosent under tilsvarende tonerbaserte maskiner i markedet. Samtidig tilbyr de da en hvit farge som ligger på rundt 80 prosent, sammenliknet med de 50-60 prosent som konkurrentene klarer. Dette takket være Xaarhodets evne til å slippe større fargepigmenter.

En annen fordel Canon legger vekt på i sin markedsføring er selskapets serviceorganisasjon.

Les videre

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_

Nå håper Roland DG på å gjøre seg hørt i high end-segmentet

Roland DG ønsker å ta pole position med sin nye storformatprinter. Det var budskapet da de presenterte sin nye høyvolumsprinter på Monza Formel 1-banen i Milano. Spørsmålet er om den nye maskinen med helt nytt rødt blekk er en vinner når det kommer til å konkurrere med konkurrerende grafiske hurtigkjørere.
roland-dg_9222

Fersk flatbed i fokus

I fjor høst lanserte Durst storformathybriden P5 X. Alle som er nysgjerrige på denne maskinen eller andre løsninger for digital utskrift kan ta turen til Molanders Sign and Display sin stand under Sign, Print & Promotion.
Durst P5X

Siste nytt

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Gop ønsker å inspirere kunder til å tenke mer sirkulært

Gop har levert plast-, papir- og aluminiumsplater fra ledende varemerker siden 1968. På Sign, Print & Promotion viser de eksempler på platematerialer, men også resirkuleringskonseptet go Circular.
SimenHolm webb

DTF-printere for alle behov og smaker

Vizuell er en leverandør av utstyr og forbruksvarer til trykkeribransjen, med administrasjon og lager i Norge. Firmaet ble etablert i 1997. Til Sign, Print & Promotion tar de med seg blant annet den nyeste DTF-teknologien fra Azon.
Azon Primo Plus & shaker

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_