Pantone introduserer nå sin nye standard på Polyester

PUBLISERT: 21 juni 2018
OPPDATERT: 21 juni

Ifølge en pressemelding fra Pantone LLC presenterer de i dag polyesterstandarder som er ideelle for sportsklær, fottøy, badetøy, turutstyr, hjem og tilbehør til motebransjen, som et tillegg til Fashion, Home + Interiorsystem. Farget på 100% varpstrikket polyester, kan disse produktene effektivt brukes til fargestyring i polyester, poly-blandinger og andre syntetiske materialer.

Den nye Pantone Polyester Swatch settet består av 203 nye farger, alt fra tidløse nøytrale til iøynefallende neon, som ikke er tilgjengelige i dem eksisterende bomullsbibliotek, og kan ikke reproduseres i bomull med samme grad av klarhet eller intensitet. I dagens kultur hvor farge spiller en viktig rolle i vår visuelle identitet ser vi et økende ønske om mer mettede farger og større fargenyanser. Pantone sin nye polyesterserie dekker denne etterspørselen, noe som har resultert i en omfattende blanding av farger som er relevante på tvers av designindustrien, spesielt innen mote- og livsstil markedet, samt interiørbransjen. Formålet med å supplere det eksisterende «Fashion, Home + Interiors» systemet er at polyesterstandardene skal gi de som jobber med fargestyring innen mote og interiør en samling som gir nøyaktige og konsise farger.

Pantone kommer med følgende nyheter:

  • •Polyester Swatch Sett: En eksklusiv og praktisk eske for alle de 203 farger i nye 5 x 5 cm (2×2″) flyttbare fargeprøver for fargevalg og palettutvikling
  • Polyester Swatch Cards: Individuelle fargeprøver i 10 x10 cm (4×4″) Kan kuttes opp i 4 like store prøver.

Pantone anerkjenner at designere som arbeider med syntetiske materialer står overfor økte fargestyringsutfordringer på grunn av manglende evne til å oppnå mer levende og mettede farger i disse materialene sammenlignet med tradisjonelle bomullsstandarder.

Utviklingen av standarder spesielt for polyestermaterialer er ment å tilfredsstille dette gapet i markedet, og kombinerer Pantones tekniske ekspertise med fargeintelligensen fra Pantone Color Institute, for å tilby deres globalt anerkjente standardiseringsmetoder til et raskt voksende segment.

Siste nytt

Mange inntrykk på Fespa for NGL-stipendiater

En uke før årets Fespa delte Norsk Grafisk Leverandørforening (NGL) ut et reisestipend til to studenter som studerer grafisk design ved Høyskolen Kristiania. Sign&Print møtte dem på messen for å høre hva de så og hvilken kunnskap de tar med seg hjem.
Stipendium 2

Plockmatic satser innen etikett og emballasje

For ti år siden leverte Plockmatic stort sett bare stift- og falsemaskiner for arktrykk. Siden den gang har de gjort seg bredere gjennom oppkjøp, og på årets Fespa var fokuset på noe helt annet: etiketter og emballasje.
Plockmatic

Lakkeffekter uten lakk i Agfas nye planskriver

Agfas nye Onset Panthera FB3216 flatbedskriver er bygget for høye volumer og eksepsjonell hastighet. I tillegg kan maskinen levere lakkeffekter uten lakk.
agfa-DSC0097

Her blir produkt beslaglagt under Fespa etter mistenkt kriminalitet

Uventet drama oppsto på Fespa i Berlin etter at Vivid Laminating Technologies' juridiske team utstedte et påbud med produksjonsstopp mot en kinesisk utstiller, melder Printweek. Dette resulterte i at ett produkt ble konfiskert fra utstillingen.
fespa-kriminalitet

Les videre

Spekket med nyheter hos Luth Gruppen

Luth Gruppen er veteraner på Sign, Print & Promotion og har i år en av de største standene. Der byr man på nyheter innen alt fra DTF til eco-solvent og etikettprintere.
Gunnar Müller w

Summa introduserer vinylkutter til DTF-applikasjoner

Den nye S Class 3-DTF er designet for å forhindre riper eller rullemerker som vanligvis oppstår ved transport av PET-film.
Summa-DTF-cutter

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb