Pantone introduserer nå sin nye standard på Polyester

PUBLISERT: 21 juni 2018
OPPDATERT: 21 juni

Ifølge en pressemelding fra Pantone LLC presenterer de i dag polyesterstandarder som er ideelle for sportsklær, fottøy, badetøy, turutstyr, hjem og tilbehør til motebransjen, som et tillegg til Fashion, Home + Interiorsystem. Farget på 100% varpstrikket polyester, kan disse produktene effektivt brukes til fargestyring i polyester, poly-blandinger og andre syntetiske materialer.

Den nye Pantone Polyester Swatch settet består av 203 nye farger, alt fra tidløse nøytrale til iøynefallende neon, som ikke er tilgjengelige i dem eksisterende bomullsbibliotek, og kan ikke reproduseres i bomull med samme grad av klarhet eller intensitet. I dagens kultur hvor farge spiller en viktig rolle i vår visuelle identitet ser vi et økende ønske om mer mettede farger og større fargenyanser. Pantone sin nye polyesterserie dekker denne etterspørselen, noe som har resultert i en omfattende blanding av farger som er relevante på tvers av designindustrien, spesielt innen mote- og livsstil markedet, samt interiørbransjen. Formålet med å supplere det eksisterende «Fashion, Home + Interiors» systemet er at polyesterstandardene skal gi de som jobber med fargestyring innen mote og interiør en samling som gir nøyaktige og konsise farger.

Pantone kommer med følgende nyheter:

  • •Polyester Swatch Sett: En eksklusiv og praktisk eske for alle de 203 farger i nye 5 x 5 cm (2×2″) flyttbare fargeprøver for fargevalg og palettutvikling
  • Polyester Swatch Cards: Individuelle fargeprøver i 10 x10 cm (4×4″) Kan kuttes opp i 4 like store prøver.

Pantone anerkjenner at designere som arbeider med syntetiske materialer står overfor økte fargestyringsutfordringer på grunn av manglende evne til å oppnå mer levende og mettede farger i disse materialene sammenlignet med tradisjonelle bomullsstandarder.

Utviklingen av standarder spesielt for polyestermaterialer er ment å tilfredsstille dette gapet i markedet, og kombinerer Pantones tekniske ekspertise med fargeintelligensen fra Pantone Color Institute, for å tilby deres globalt anerkjente standardiseringsmetoder til et raskt voksende segment.

Les videre

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

DTF-printere for alle behov og smaker

Vizuell er en leverandør av utstyr og forbruksvarer til trykkeribransjen, med administrasjon og lager i Norge. Firmaet ble etablert i 1997. Til Sign, Print & Promotion tar de med seg blant annet den nyeste DTF-teknologien fra Azon.
Azon Primo Plus & shaker

«DTF har vært en suksess for oss»

Tekstiltrykk med DTF (direct-to-film) er hett. Det vet Stein Raaness, som har solgt mer enn 40 DTF-printere fra Sublistar de siste årene.
Raaness

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01