Svenskene printer tweets på ølskummet

Følg twitterflyten i halvliteren. Svenske Norrlands Guld vil med sin kampanje at fotballfansen skal legge vekk mobilen og sosialisere på puben under VM-festen. Istedet skrives twittermeldinger om den pågående kampen ut på ølets skum.

Twittermeldingene åpenbares i skummet ved at Norrlands Guld har utviklet en teknikk som skriver dem ut. Teknikken kombineres med en algoritme som plukker opp de nyeste VM-relaterte twitterinnleggene og skriver disse ut med et maltbasert blekk på ølets skum – i realtid. Reklamebyrået Åkestam Holst står bak kampanjen med twitterølet.

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Gullrangering til Epson for bærekraft

Epson er tildelt EcoVadis’ gullrangering for bærekraft for andre år på rad, noe som plasserer Epson blant de topp tre prosent beste selskapene. Epson får også “outstanding” i kategoriene miljø og bærekraftige anskaffelser, i tillegg til “excellent achievements” innen arbeidskraft, menneskerettigheter og etikk.

Publisert av: 

Gjennombrudd for PDF til emballasjeproduksjon

Gent Workgroup (GW), den internasjonale organisasjonen for utvikling og formidling av beste praksis innenfor grafisk produksjon, gleder seg over at det arbeidet de startet om “Prosesstrinn til emballasje- og etikettproduksjon”, nå er vedtatt som en internasjonal standard. Den nye ISO-standarden er et viktig skritt mot å standardisere og automatisere produksjonsprosessen for emballasje basert på PDF-filformatet.

Publisert av: