Svenskene printer tweets på ølskummet

Følg twitterflyten i halvliteren. Svenske Norrlands Guld vil med sin kampanje at fotballfansen skal legge vekk mobilen og sosialisere på puben under VM-festen. Istedet skrives twittermeldinger om den pågående kampen ut på ølets skum.

Twittermeldingene åpenbares i skummet ved at Norrlands Guld har utviklet en teknikk som skriver dem ut. Teknikken kombineres med en algoritme som plukker opp de nyeste VM-relaterte twitterinnleggene og skriver disse ut med et maltbasert blekk på ølets skum – i realtid. Reklamebyrået Åkestam Holst står bak kampanjen med twitterølet.

 

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Swissqprint støtter seg på mer ytelse og automatisering

Tekst: Roger Stormo |

Den sveitsiske storformatspesialisten SwissQprint lytter til sine kunder når det gjelder hastighet, automatisering og større brukermuligheter. Det er rulleprinteren Karibu som nå slippes i en raskere modell med tillegg som automatisk dobbeltsidig utskrift og neonblekk. Sign & Print går i dybden med nyhetene i et intervju med selskapets produktsjef Maurus Zeller.

Publisert av: