Plockmatic-nyhet lansert på oktoberfest hos Ricoh

PUBLISERT: 12 november 2018
OPPDATERT: 12 november

Torsdag 8. november inviterte Ricoh kunder og samarbeidspartnere til en forsinket oktoberfest, demokveld og verdenslansering. Det ble god stemning da nærmere hundre bransjefolk fant veien til Nydalen for å delta på begivenhetene.

Høydepunktet på programmet var lanseringen av Plockmatics nye etterbehandler, Watkiss 160. – Det som er nytt med denne er at den, i tillegg til alle de vanlige formatene, kan kjøre inline A4 tverrformat, forteller daglig leder i Plockmatic, Fredrik Thorsen.

På spørsmål om hvorfor de valgte å legge verdenslanseringen til Ricohs oktoberfest, svarer Thorsen at: – Det er fordi Ricoh, med Kurt Bye i spissen, er effektiv samarbeidspartner for Plockmatic. Vi ønsket å vise at vi setter pris på samarbeidet og la lanseringen til i dag som en liten honnør til Ricoh og det jobben de gjør.

Kurt Bye er fornøyd med å ha maskinen i hus. – Vi gleder oss til å komme i gang med å selge Watkiss 160. Den gjør at våre felles kunder får enda flere muligheter til å levere kreative tjenester til markedet, og det er det det til syvende og sist handler om.

Etterbehandlingsmaskinen ble tilgjengelig for Plockmatic da de kjøpte opp det engelske firmaet Watkiss tidligere i høst.

De som var tilstede fikk gode muligheter til faglig oppdatering i tillegg til enkel servering av øl og pølser. Blant samarbeidspartnerene Ricoh hadde invitert til demokveld var Neopost, Impleo, Antalis og Papyrus tilstede i tillegg til Plockmatic.

Les videre

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_

«DTF har vært en suksess for oss»

Tekstiltrykk med DTF (direct-to-film) er hett. Det vet Stein Raaness, som har solgt mer enn 40 DTF-printere fra Sublistar de siste årene.
Raaness

Flere spennende nyheter på Packnorth Award 2025

Nå er Packnorth Award 2025 åpnet. Siden 1. februar kan bidrag sendes inn til Nordens største emballasjekonkurranse. I år har konkurransen flere nyheter i form av nye kategorier og internasjonal deltakelse i juryen.
Pris-1024x683

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01