Kodak avvikler Fleksovirksomheten

Administrerende direktør Chris Payne kommer fortsatt til å lede Kodaks forretningsområde innen fleksotrykk, men nå med nye eiere.

Forretningsområdet har ligget ute for salg en stund, men nå er det definitivt: Eastman Kodak Company selger sitt segment innen fleksotrykk.

Kodak har inngått avtale om å selge sitt forretningsområde Flexographic Packaging Division til kapitalforetaket Montagu. Når salget er gjennomført kommer denne virksomheten til å bli et frittstående selskap med fokus på å utvikle, tilvirke og selge fleksografiske produkter til bransjen innen emballasjetrykk. Handelen omfatter for eksempel Kodaks flaggskip for fremstilling av fleksoplater, KODAK FLEXCEL NX System. Kodak meddeler at selskapet også etter eierskiftet kommer til å ha samme ledergruppe og organisasjonsstruktur som før. Chris Payne, som har vært adm dir for forretningsområdet de siste tre årene kommer til å fortsette å lede selskapet.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Går for gull i Kobbervikdalen

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon Marked

Med 11 medarbeidere kunne de fylt et fotballag. Akkurat det overlater de til Strømsgodset, der Skilt design foretrekker å delta i fotballklubbens eksklusive “Sølvklubben”. På skilt- og dekorsiden derimot, er det ingen overdrivelse å si at bedriften selv går for gull.

Publisert av: 

Eske i bølgepapp holder ferskvarer kjøleskapskalde

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressefoto

Mondi, en av Europas største produsenter av emballasje, er spesielt fokusert på bølgepapp. Selskapet lanserer en pappeske for e-handel, kalt BCoolBox, som er så tett og dermed isolerende at den kan holde temperaturen på innholdet i esken på rundt syv grader Celsius i opptil 24 timer.

Publisert av: