Grafisk mot 2020 på NTNU Gjøvik

Bente Sollid Storehaug

For tredje gang inviterer Grafisk Utdanningsfond studenter og medlemmer til det populære fremtidsseminaret Grafisk mot 2020, på NTNU Gjøvik 17. og 18. januar. Bente Sollid Storehaug fra Wizaly Nordic og Peter Ollèn fra AGI Publishing er blant innlederne.

Innovativ ledelse- nå og fremover- er temaet til Bente Sollid Storehaug. Utgangspunktet er at hun har sett altfor mange dyre strategirapporter som ender i det store arkivet, fordi man ikke har kultur, organisasjon, ledelse, teknologi eller innsikt til å operasjonalisere.

Bransjesjef Kari Rømcke fra Grafisk bransjeforening og Peter Ollèn ser på bransjens muligheter fremover, og hvilke trender, begreper og fenomener vil bransjen og kundene være opptatt av fremover.

Program og påmelding. Grafisk Utdanningsfond dekker alle utgifter i forbindelse med reise, seminar og overnatting for alle medlemmer.

NTNU Gjøvik er opptatt av å ha et nært samarbeid med næringslivet. Instituttnestleder Emil Bakke ser nærmere på hvordan NTNU ønsker å samarbeide med grafisk bransje, og hvordan bedriftene kan samarbeide med studentene i løpet av studietiden.

Maren Volsdag Skirbekk gir et innblikk i hvordan utdannelsen til interaksjonsdesigner er lagt opp, og hva de jobber med. Jørgen Nordli fra Kord Designstudio har lang erfaring med å utarbeide visuelle og helhetlige designløsninger. Temaet for hans presentasjon er «Hvordan lage reklame som virker, og som folk snakker om».

NTNU-studentene skal fortelle om hvordan de opplever kontakten med arbeidslivet, om hvordan de kan gjøre et prosjekt for en bedrift som en del av studiearbeidet, hvilke forventninger de har og hvor lærerikt de ønsker det skal være.

Jens Barland tar for seg hvordan mediene vil endre seg videre, et resultat av et forskningsprosjekt.

På fredagen skal Canon og Pulp grafisk fortelle om tekstil- og interiørtrykk – et forretningsområde som er i vekst. Vi får også flere eksempler og innlegg frem mot avslutningslunsjen.

Speed-dating

Flere grafiske bedrifter får anledning til å presentere seg for studentene. Det blir lagt opp til en slags speed-dating. Alle deltagerne på seminaret får rikelig anledning til nettverksbygging og det blir felles middag på Clarion Collection Hotel Grand.

Torsdag 17. januar starter med lunsj i kantina på NTNU Gjøvik kl 12.

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *