Grafisk mot 2020 på NTNU Gjøvik

PUBLISERT: 20 november 2018
OPPDATERT: 21 mars
Bente Sollid Storehaug

For tredje gang inviterer Grafisk Utdanningsfond studenter og medlemmer til det populære fremtidsseminaret Grafisk mot 2020, på NTNU Gjøvik 17. og 18. januar. Bente Sollid Storehaug fra Wizaly Nordic og Peter Ollèn fra AGI Publishing er blant innlederne.

Innovativ ledelse- nå og fremover- er temaet til Bente Sollid Storehaug. Utgangspunktet er at hun har sett altfor mange dyre strategirapporter som ender i det store arkivet, fordi man ikke har kultur, organisasjon, ledelse, teknologi eller innsikt til å operasjonalisere.

Bransjesjef Kari Rømcke fra Grafisk bransjeforening og Peter Ollèn ser på bransjens muligheter fremover, og hvilke trender, begreper og fenomener vil bransjen og kundene være opptatt av fremover.

Program og påmelding. Grafisk Utdanningsfond dekker alle utgifter i forbindelse med reise, seminar og overnatting for alle medlemmer.

NTNU Gjøvik er opptatt av å ha et nært samarbeid med næringslivet. Instituttnestleder Emil Bakke ser nærmere på hvordan NTNU ønsker å samarbeide med grafisk bransje, og hvordan bedriftene kan samarbeide med studentene i løpet av studietiden.

Maren Volsdag Skirbekk gir et innblikk i hvordan utdannelsen til interaksjonsdesigner er lagt opp, og hva de jobber med. Jørgen Nordli fra Kord Designstudio har lang erfaring med å utarbeide visuelle og helhetlige designløsninger. Temaet for hans presentasjon er «Hvordan lage reklame som virker, og som folk snakker om».

NTNU-studentene skal fortelle om hvordan de opplever kontakten med arbeidslivet, om hvordan de kan gjøre et prosjekt for en bedrift som en del av studiearbeidet, hvilke forventninger de har og hvor lærerikt de ønsker det skal være.

Jens Barland tar for seg hvordan mediene vil endre seg videre, et resultat av et forskningsprosjekt.

På fredagen skal Canon og Pulp grafisk fortelle om tekstil- og interiørtrykk – et forretningsområde som er i vekst. Vi får også flere eksempler og innlegg frem mot avslutningslunsjen.

Speed-dating

Flere grafiske bedrifter får anledning til å presentere seg for studentene. Det blir lagt opp til en slags speed-dating. Alle deltagerne på seminaret får rikelig anledning til nettverksbygging og det blir felles middag på Clarion Collection Hotel Grand.

Torsdag 17. januar starter med lunsj i kantina på NTNU Gjøvik kl 12.

 

Les videre

18 tips til hva du kan se på Drupa

Vår reporter var på plass på forhåndspresentasjonen av en del av utstillerne på årets Drupa, og fikk notert seg en del av det som blir å se og teste på de forskjellige standene.
Kollage 18 tips

GV Reklame tar sats – kjøper Sats & Trykk

Fra 1. juni 2024 vil to Verdalsselskaper bli et når GV Reklame kjøper Sats & Trykk, og to ansatte fra Sats & Trykk flytter inn i lokalene i Venusvegen.
Sats Trykk

Toppsjef forlater Heidelberg

Ludwin Monz har ifølge en pressemelding fra Heidelberg valgt å trekke seg fra sin stilling som administrerende direktør. Han blir erstattet av Jürgen Otto, som kommer med flere tiår med erfaring i bærekraftig styring av store industribedrifter, supplert med erfaring i turn-around management de siste årene.
Ludwin_monz

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Siste nytt

GV Reklame tar sats – kjøper Sats & Trykk

Fra 1. juni 2024 vil to Verdalsselskaper bli et når GV Reklame kjøper Sats & Trykk, og to ansatte fra Sats & Trykk flytter inn i lokalene i Venusvegen.
Sats Trykk

18 tips til hva du kan se på Drupa

Vår reporter var på plass på forhåndspresentasjonen av en del av utstillerne på årets Drupa, og fikk notert seg en del av det som blir å se og teste på de forskjellige standene.
Kollage 18 tips

Marabu støttet sine leverandører under Fespa

Marabu hadde ingen egen stand på årets Fespamesse, men var der for å hjelpe sine leverandører. Sign & Print fulgte Victor Bildsten, digital salgssjef i Marabu Skandinavia, på en omvisning i standene.
Vanguard-1-1024x683

Toppsjef forlater Heidelberg

Ludwin Monz har ifølge en pressemelding fra Heidelberg valgt å trekke seg fra sin stilling som administrerende direktør. Han blir erstattet av Jürgen Otto, som kommer med flere tiår med erfaring i bærekraftig styring av store industribedrifter, supplert med erfaring i turn-around management de siste årene.
Ludwin_monz