Konica Minolta lanserer AccurioPress C83hc med High Chroma toner

PUBLISERT: 10 desember 2018
OPPDATERT: 10 desember
Den nye AccurioPress C83hc fra Konica Minolta bruker fjerde generasjon av High Chroma toner.

Den helt nye digitaltrykkmaskinen, AccurioPress C83hc, bruker fjerde generasjon av High Chroma toner fra Konica Minolta. Dette er en toner som blant annet skal gi en svært god reproduksjon av hudfarger, har super print- og fotokvalitet på bilder. Heller ingen annen maskin har samme bredespekter i gjengivelse av pantone farger og dermed evnen til å gjengi logo og spot-farger på riktig måte, hevder produsenten.

Konica Minoltas produktsjef Morten Hegge er overbevist om at med Accurio Press C83hc kan virksomheter differensiere seg fra konkurrentene: – Dette er takket være High Chroma toneren som gjengir sRGB fargerommet i kombinasjon med en høyytelse maskinvare. Accurio Press C83hc gjenskaper saturerte farger og digitaltrykket har et svært øyefangende grafisk uttrykk. I et marked hvor kommunikasjonen skjer gjennom stadig flere kanaler og plattformer vil riktig gjenskapelse av farger mellom det elektroniske og fysiske media bli viktig.

Accurio Press C83C kan også skilte med andre nye funksjonaliteter, som automatisk fargeoptimalisering og korrigering av tosidig pasning med IQ-501, automatisk tosidig-print av langt format opp til 762mm fra høyvolummagasin, stort utvalg av inline etterbehandling og nye kraftige RIP løsninger fra Konica Minolta, efi Fiery eller Creo.

Les videre

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Ricoh: «Alle vil se utviklingen på inkjetsiden»

Bli med Sign&Print på en omvisning blant raske jaguarer, ørner og kraftige drager på Drupa-messen. Hva snakker vi om? Ricohs nye maskinavatarer selvfølgelig!
ricoh-DSC0676

Fotoprint med stor wow-effekt

Hvordan kan man skille seg ut i et marked i endring? For FotoPhono, som har lang erfaring med å produsere kunsttrykk, var svaret å satse stort på maskinsiden. Ikke minst for å kunne tilby ChromaLuxe-produkter av høy kvalitet.
FotoPhono kollage

Marabu går grønt med ny sertifisering

Nylig ble blekkprodusenten Marabu sertifisert i henhold til Greenguard. En merking som viser at et produkt er testet og evaluert for å møte strenge grenser for kjemiske utslipp. Et budskap som Marabu legger vekt på under Drupa.
Marabu-4-1024x683

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324