Etter to år i ilden vil Horizon se kundene i øynene

PUBLISERT: 20 desember 2018
OPPDATERT: 20 desember

– I år ser vi særlig frem til en intensiv dialog med kundene på Sign & Print Scandinavia. På forrige messe i 2017 hadde vi nettopp overtatt det direkte salget i Norden fra den tidligere forhandleren. Nå er vi nysgjerrige på å se hvordan markedet har opplevd vår utvikling gjennom de siste to årene, sier Paul Jakobson, salgssjef Nordics hos Horizon GmbH.

Hos Horizon ser man mer effektivitet, mer fleksibilitet og mer integrasjon som de sentrale utfordringene for virksomheter i grafisk bransje. Potensialene for en mer kostnadseffektiv produksjon ligger spesielt i etterbehandlingen. Derfor har Horizon fokusert sin teknologiutvikling på automatisering og integrering i årevis. På Sign & Print Scandinavia 2019 presenterer de løsninger til hefting, folding, perfekt binding, trimming, laminering og stansing.

På standen kan besøkende blant annet oppleve følgende teknologier i aksjon:

  • StitchLiner Mark III er en høyytelses samlehefter til industriell produksjon av brosjyrer og markerer Horizons teknologiske toppunkt i automatisering, produktkvalitet og pålitelighet i kontinuerlig drift.
  • Den helautomatiske 4-clamps limbinder BQ-480 er lagd for variabel bokproduksjon. Det integrerte auto-beregningssystemet i kombinasjon med TOUCH & WORK-teknologien sikrer høy innbindingskvalitet uten manuelle justeringer.
  • Skjæring, rilling og perforering i en enkelt operasjon. SmartSlitter kombinerer tre funksjoner og er derfor en ideell multi-finishing løsning til fleksibel ferdiggjøring av ofte skiftende jobber.
  • Mercury 530 NG og Vega 400A: Disse allroundmaskinene er preget af fleksibilitet, hurtighet og kostnadseffektivitet og er ideelle til laminering av små og mellemstore kjøringer fra alle former for trykkprosesser.

Sign & Print Scandinavia går av stabelen den 5.-7. februar i Stockholm. Horizon finner du på stand D24.

Les videre

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

De viste linjer med helautomatisk bokproduksjon

Etterbehandlingseksperter fra Horizon demonstrerte hvordan man lager den smarte fabrikken på Drupa.
Horizon-1

Handel på Drupa: RK Grafisk først i Norge med kjempemaskin fra MGI

RK Grafisk styrker sine muligheter til foredling med partiell lakk og varmfoliering ved å investere i en MGI Jetvarnish 3D Evo75. Handelen ble gjort på Drupa og installasjonen blir den første i Norge.
KM RK Grafisk

Stor skjærebordspesial: Bordene blir større og mer automatiske

Skjærebord finner veien inn i stadig flere grafiske bedrifter. Flatbed-skjæreteknologien rommer så mange muligheter for etterbehandling av spesielle medier, og effektiviteten og automatiseringen vokser raskt.
cut_02

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324