Roland DG melder seg på markedet for DTG-print

PUBLISERT: 17 januar 2019
OPPDATERT: 17 januar

Roland DG Corporation lanserer VersaSTUDIO BT-12, som er deres første DTG-printer (direct-to-garment, direkte-på-tøyet) til print direkte på bomullsbaserte* produkter. VersaSTUDIO BT-12 kommer på markedet i april 2019. Den er utviklet til printing av personaliserte produkter, og er beregnet til virksomheter som er på jakt etter nye inntektsmuligheter ved at tilby deres kunder personlige og engasjerende opplevelser.

– Siden introduksjonen av VersaCAMM SP-300 i 2003, har Roland DG inkjetprintere i stigende grad vært benyttet til fremstilling av brukerdefinerte plagg og stoffvarer. In-store tjenester til print av kundedesign har vokst raskt. For å imøtekomme denne etterspørselen har COTO Business Division utviklet denne nye DTG printeren, sier Etsuo Harada, divisjonspresident for COTO Business Division hos Roland DG.

BT-12 er en printer i A4-størrelse som skriver ut grafikk i fullfarge, f.eks. fotografier, logoer og tekst direkte på et bredt utvalg bomullsbaserte stoffer, så som t-trøyer, handleposer og tekstilinnredning som puter osv. Maskinens kompakte størrelse og overkommelige pris gjør det mulig for trykkeriene å tilby personaliseringstjenester med en beskjeden investering og på steder hvor plassen er begrenset. Roland DG ser også for seg at kjøpesentre, kiosker, tøybutikker, hotellbutikker og turistsentra kan være interessert i maskinen, og også arrangementer.

BT-12 er i stand til å produsere et produkt fra start til slutt på få minutter. Sammen med Roland Design Software, kan brukere av BT-12 selv lage spennende designs med minimal trening.

Printerenheten krever meget liten plass, med dimensjoner på bare 399 mm (b) x 760 mm (d), og det valgfrie HB-12-etterbehandlingsutstyret kan stables sammen med BT-12. Denne muligheten reduserer det arealet som typisk kreves for en tradisjonell DTG-printer.

BT-12 kan brukes som en selvstendig personaliseringsløsning eller som et supplement til Rolands VersaSTUDIO BN-20 printer / cutter, VersaUV LEF Series UV-LED-printere og LD-80 digital folie-dekorator. Disse løsningene hjelper ikke bare med å tilføre varene verdi, men gir også kundene en ny shopping-opplevelse, heter det fra produsenten.

– Forbrukeradferd har skiftet fra forbruk til opplevelse på grunn av diversifisering av forbrukerverdier, sier Etsuo Harada. – Som et resultat av dette har virksomhetene mulighet å tilby verdifulle varer som personlige produkter for å imøtekomme kundenes behov og ønsker. Vårt mål er å gi brukerne verktøy som hjelper med å levere en unik opplevelse og kvalitetstid til deres kunder ved å gjøre deres fantasier til virkelighet, avslutter Etsuo Harada.

* Stoffet skal være 50 – 100% bomull.

Les videre

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

100 Revoria Press PC1120 installert i Europa

Fujifilm har nå gjort den hundrede installasjonen av flaggskipet Revoria Press PC1120-modellen i Europa. Tonerpressen har vunnet flere priser opp gjennom årene.
Gibon7-768x512-1

HP lanserer fire nye digitalpresser

HP annonserte like før påske lansering av fire nye digitalpresser, HP Indigo 120K, Indigo 18K, Indigo 7K Secure og Indigo V2 for det kommersielle markedet.
hp123

Epson går i personaliseringens spor

Mindre serier med tilpassede produkter, det er en klar trend i den grafiske bransjen. Epson lanserte to nyheter i dette segmentet på Fespa: en UV-printer og en DTF/DTG-printer. Begge inngangsmodeller av desktop-størrelse.
Epson-6-1024x683

Siste nytt

GV Reklame tar sats – kjøper Sats & Trykk

Fra 1. juni 2024 vil to Verdalsselskaper bli et når GV Reklame kjøper Sats & Trykk, og to ansatte fra Sats & Trykk flytter inn i lokalene i Venusvegen.
Sats Trykk

18 tips til hva du kan se på Drupa

Vår reporter var på plass på forhåndspresentasjonen av en del av utstillerne på årets Drupa, og fikk notert seg en del av det som blir å se og teste på de forskjellige standene.
Kollage 18 tips

Marabu støttet sine leverandører under Fespa

Marabu hadde ingen egen stand på årets Fespamesse, men var der for å hjelpe sine leverandører. Sign & Print fulgte Victor Bildsten, digital salgssjef i Marabu Skandinavia, på en omvisning i standene.
Vanguard-1-1024x683

Toppsjef forlater Heidelberg

Ludwin Monz har ifølge en pressemelding fra Heidelberg valgt å trekke seg fra sin stilling som administrerende direktør. Han blir erstattet av Jürgen Otto, som kommer med flere tiår med erfaring i bærekraftig styring av store industribedrifter, supplert med erfaring i turn-around management de siste årene.
Ludwin_monz