Roland DG melder seg på markedet for DTG-print

Roland DG Corporation lanserer VersaSTUDIO BT-12, som er deres første DTG-printer (direct-to-garment, direkte-på-tøyet) til print direkte på bomullsbaserte* produkter. VersaSTUDIO BT-12 kommer på markedet i april 2019. Den er utviklet til printing av personaliserte produkter, og er beregnet til virksomheter som er på jakt etter nye inntektsmuligheter ved at tilby deres kunder personlige og engasjerende opplevelser.

– Siden introduksjonen av VersaCAMM SP-300 i 2003, har Roland DG inkjetprintere i stigende grad vært benyttet til fremstilling av brukerdefinerte plagg og stoffvarer. In-store tjenester til print av kundedesign har vokst raskt. For å imøtekomme denne etterspørselen har COTO Business Division utviklet denne nye DTG printeren, sier Etsuo Harada, divisjonspresident for COTO Business Division hos Roland DG.

BT-12 er en printer i A4-størrelse som skriver ut grafikk i fullfarge, f.eks. fotografier, logoer og tekst direkte på et bredt utvalg bomullsbaserte stoffer, så som t-trøyer, handleposer og tekstilinnredning som puter osv. Maskinens kompakte størrelse og overkommelige pris gjør det mulig for trykkeriene å tilby personaliseringstjenester med en beskjeden investering og på steder hvor plassen er begrenset. Roland DG ser også for seg at kjøpesentre, kiosker, tøybutikker, hotellbutikker og turistsentra kan være interessert i maskinen, og også arrangementer.

BT-12 er i stand til å produsere et produkt fra start til slutt på få minutter. Sammen med Roland Design Software, kan brukere av BT-12 selv lage spennende designs med minimal trening.

Printerenheten krever meget liten plass, med dimensjoner på bare 399 mm (b) x 760 mm (d), og det valgfrie HB-12-etterbehandlingsutstyret kan stables sammen med BT-12. Denne muligheten reduserer det arealet som typisk kreves for en tradisjonell DTG-printer.

BT-12 kan brukes som en selvstendig personaliseringsløsning eller som et supplement til Rolands VersaSTUDIO BN-20 printer / cutter, VersaUV LEF Series UV-LED-printere og LD-80 digital folie-dekorator. Disse løsningene hjelper ikke bare med å tilføre varene verdi, men gir også kundene en ny shopping-opplevelse, heter det fra produsenten.

– Forbrukeradferd har skiftet fra forbruk til opplevelse på grunn av diversifisering av forbrukerverdier, sier Etsuo Harada. – Som et resultat av dette har virksomhetene mulighet å tilby verdifulle varer som personlige produkter for å imøtekomme kundenes behov og ønsker. Vårt mål er å gi brukerne verktøy som hjelper med å levere en unik opplevelse og kvalitetstid til deres kunder ved å gjøre deres fantasier til virkelighet, avslutter Etsuo Harada.

* Stoffet skal være 50 – 100% bomull.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Ricoh og Watkiss byr på ny inline etterbehandler

Engelske Watkiss har lagd en online sadelstifter med trekantkutting til Ricohs flaggskip ProC 9210. I tre år har Watkiss arbeidet med utviklingen av denne maskinen, som er lagd for å holde til minst to generasjoner laserprintere. Så når printeren skal skiftes ut om fire-fem år kan man kople den nye printeren til Watkiss sadelstifteren. Ricoh […]

Publisert av: 

Canon lanserer ny utgave av tredje generasjon imageRUNNER ADVANCE-plattformen

Canon presenterer i dag en ny utgave av sin imageRUNNER ADVANCE-plattform, denne skal ha oppgradert sikkerhet og brukervennlighet. Tredje utgave av tredjegenerasjonen består av hele 26 produkter fordelt på syv serier, og gir full standardisering og et intuitivt grensesnitt på tvers av alle enheter. Den nye utgaven bygger videre på tidligere versjoner og gir partnerne enkel installasjon, sentralisert administrasjon og sikkerhet fra første sekund, hevder Canon i et presseskriv.

Publisert av: 

Integrert ferdiggjøring og automatisering i fokus i Luzern

Fallende opplag og tendensen til stadig mer individualisering stiller nye krav til trykke- og etterbehandlingsprosessene. Det er i dag kun mulig å oppnå en lønnsom produksjon av helt små opplag ved hjelp af høyt integrerte og automatiserte workflows, som overflødiggjør manuell håndtering.

Publisert av: 

Rekordresultat for Signcom

Foran 2019-utgaven av Sign & Print Scandinavia var forventningene høye. De besøkende ble møtt av et sterkt Signcom med ny glød og energi, stemningen var på topp og ble ytterligere forsterket av muligheten til å vinne en helt ny Mimaki UV LED Print & Cut UCJV300-75! Allerede dag to ante man at de var på vei mot et rekordsalg og dag tre var det et faktum.

Publisert av: 

Flere detaljer om Canons nye Océ Arizona 1300-serie

På Sign&Print Scandinavia lanserte Canon en ny Océ Arizona 1300-serie med planskrivere til produksjon av mellomstore volumer med skilt og displaygrafikk. Med den nye serien kan kundene øke produksjonseffektiviteten og imøtekomme markedsetterspørselen etter større applikasjonsvariasjon, hevdes det fra Canon i et presseskriv.

Publisert av: