Tetra Pak satser på variabeltrykk

PUBLISERT: 24 januar 2019
OPPDATERT: 24 januar
Charles Brand, sjef for produktledelse og kommersiell virksomhet på Tetra Pak

Tetra Pak begir seg inn i en satsning på variabeltrykte drikkeforpakninger. Koenig & Bauer tar på seg oppdraget med å bygge trykkpressen.

Eksempel på drikkekartong

Sign&Print har tidligere fortalt om at maskinprodusenten Koenig & Bauer har bestemt seg for å utvikle digitale trykkpresser i samarbeid med Durst. Nå har Koenig & Bauer satt igang med å bygge en digital trykkpresse til Tetra Pak. Det dreier seg om en Rotajet 168 som skal bistå med fullfarger og personalisert trykk til selskapets drikkeemballasje. Installasjonen skjer på Tetra Paks amerikanske produksjonsanlegg i Denton, Texas. De første testene av variabeltrykte kartongforpakninger skal gjøres i starten av 2020 sammen med nordamerikanske kunder.

Charles Brand, sjef for produktledelse og kommersiell virksomhet på Tetra Pak:

– Vi er dedikert å hjelpe våre kunder å utforske nye veier med smart emballasje som støtter deres behov innen produkttilpasning, lavere opplag, kortere leveringstider, økt sporbarhet og muligheter for interaksjon med konsumenten.

Les videre

Flere spennende nyheter på Packnorth Award 2025

Nå er Packnorth Award 2025 åpnet. Siden 1. februar kan bidrag sendes inn til Nordens største emballasjekonkurranse. I år har konkurransen flere nyheter i form av nye kategorier og internasjonal deltakelse i juryen.
Pris-1024x683

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Skap konkurransefortrinn med trykket emballasje

Digitaltrykk utgjør i dag en liten andel av det globale markedet for emballasjeproduksjon, men teknologien har et enormt potensial og byr på mange muligheter for trykkerier og grafiske produsenter som ønsker å utvide produkttilbudet sitt med nye og spennende emballasjeprodukter.
blegen

Ny teknikk for fleksibelt trykk på netthandelsemballasje

Sealed Air har lansert et nytt on-demand-trykksystem som leverer tilpasset sen-fase-utskrift på sekundær- og transportemballasje.
BeautyBoxIpack2x

Siste nytt

«DTF har vært en suksess for oss»

Tekstiltrykk med DTF (direct-to-film) er hett. Det vet Stein Raaness, som har solgt mer enn 40 DTF-printere fra Sublistar de siste årene.
Raaness

Flere spennende nyheter på Packnorth Award 2025

Nå er Packnorth Award 2025 åpnet. Siden 1. februar kan bidrag sendes inn til Nordens største emballasjekonkurranse. I år har konkurransen flere nyheter i form av nye kategorier og internasjonal deltakelse i juryen.
Pris-1024x683

Fjerde generasjon skybasert forretningssystem

Familiebedriften Simutek utvikler og selger forretningssystemet GKS i Norge og Sverige. Den siste versjonen av GKS vises under Sign, Print & Promotion.
Alexandra

Nå håper Roland DG på å gjøre seg hørt i high end-segmentet

Roland DG ønsker å ta pole position med sin nye storformatprinter. Det var budskapet da de presenterte sin nye høyvolumsprinter på Monza Formel 1-banen i Milano. Spørsmålet er om den nye maskinen med helt nytt rødt blekk er en vinner når det kommer til å konkurrere med konkurrerende grafiske hurtigkjørere.
roland-dg_9222