
Signcom dukker opp med hele fire stands på Sign&Print Scandinavia og viser sine nyeste produkter innen display og printmedia, miljøvennlige materialer og nye print- og skjæreløsninger. En av standene vil være dedikert til lasergravering.
Forhandleren Signcom har mye å vise frem av sitt sortiment. Det er alt fra maskiner, forbruksmateriell, programvarer og tjenester til skilt- og storbildefremstilling, gravering, merking, fresing og 3d-printere.
På Sign&Print Scandinavia vil de legge stor vekt på miljøvennlige materialer og produkter inne display og printmedia på den ene siden, og på den andre print- og skjæreløsninger. JJ Hendriks, kommersiell sjef for Signcom sier at det dreier seg om spennende produkter for en mer effektiv produksjon.
– Det blir flere snakkiser på Signcoms stands. Printmedia og folier overrasker med helt nye egenskaper og samtidig møter de krav markedet stiller idag. Nye muligheter med spesialapplikasjoner blir en annen snakkis. Og akkurat som på Sign&Print-messen i Oslo (19.-20. september i fjor, red anm.) er det hos Signcom stemningen er som best!
To premierevisninger

I utvalget finner man skjæreløsningen MultiCam APEX 1R som i og med denne messen kommer til å få premiere i Sverige. Maskinen er tilpasset for å skjære en mengde materialer som komposittmaterialer, skum, Katz, Beelite, plast og tre.
For første gang i Skandinavia kommer Signcom også til å vise Mimaki-maskinen UCJV300 med uv- og led-herding. Det er en storformatprinter med integrert skjæring som muliggjør volumproduksjon av etiketter, dekaler, displayer, kjøretøysdekor, emballasjer med mer. Maskinen kommer nu dessuten med lakk for å få en mer matt, glansete eller teksturert overflatebehandling.
På utstillingen dedikeres en av standene helt til lasergravering. Her kan man se Epilog-maskiner med gravørmaterialer fra Rowmarks. Blant foretakets øvrige leverandører vises blant andre Aristo, General Formulations, Katz Displayboard og Yellotools.

– Vi forventar oss en meget entusiastisk og engasjerende messe. Et sted der såvel brukernes, leverandørenes og våre kunnskapsrike medarbeideres samlede kunnskaper hever nivået for det som er mulig, sier JJ Hendriks som også vil holde ett av foredragene på messen. Hans innlegg beskrives som en utfordrende forelesning om dagens mediealternativ og deres resultater. Under rubrikken “Det finnes ikke noen plan B – den ubekvemme forelesningen” stiller han blant annet spørsmål om alternative printmedier, kundetilfredshet og lavt økologisk avtrykk er en mulig kombinasjon.