Nordens første AccurioJet KM-1 er solgt

PUBLISERT: 14 februar 2019
OPPDATERT: 14 februar
En svensk kunde ble først ute i Norden til å skaffe seg en AccurioJet KM-1.

Det er Konica Minoltas hovedkontor i Langenhagen,Tyskland som publiserer nyheten om at svenske Tierps Tryckeri er Nordens første firma som har kjøpt inn den nye AccurioJet KM-1.

Tierps Tryckeri er det første selskapet i Sverige og Norden som investerer i Konica Minoltas AccurioJet KM-1 B2 inkjet for print- og emballasjesektorer. Selskapet ønsker å fange nye markedsmuligheter og skape forretningsvekst med AccurioJet KM-1 teknologi:

– Vi har gjort et strategisk valg med AccurioJet KM-1. Sammen med en infrastruktur og teknologi utover det vanlige, vil dette utvilsomt få innvirkning på vår forretningsvirksomhet, sier Håkan Monfors, administrerende direktør i Tierps Tryckeri.

Konica Minolta håper at dette er startskuddet for flere installasjoner av maskinen i Norden. – Dette er den første av en rekke kunngjøringer vi skal gjøre de kommende månedene, sier Mark Hinder, Head of Market Development, Konica Minolta Business Solutions Europe. – Konica Minolta vil investere tungt i serviceteam og støtteprogrammer for våre kunder. Vi bringer inkjet til virkelighet for de kommersielle print- emballasjesegmentene, avslutter han.

–Vår inkjet teknologi med AccurioJet KM-1 begynner nå virkelig å få fotfeste hos trykkeriene, sier Morten Hegge, produktsjef i Konica Minolta Norge.
–Dette blir den første installasjonen i Skandinavia. Vi forventer det vil skje mer i dette markedet i tiden fremover, håper Hegge.
.

Les videre

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_

Nå håper Roland DG på å gjøre seg hørt i high end-segmentet

Roland DG ønsker å ta pole position med sin nye storformatprinter. Det var budskapet da de presenterte sin nye høyvolumsprinter på Monza Formel 1-banen i Milano. Spørsmålet er om den nye maskinen med helt nytt rødt blekk er en vinner når det kommer til å konkurrere med konkurrerende grafiske hurtigkjørere.
roland-dg_9222

Fersk flatbed i fokus

I fjor høst lanserte Durst storformathybriden P5 X. Alle som er nysgjerrige på denne maskinen eller andre løsninger for digital utskrift kan ta turen til Molanders Sign and Display sin stand under Sign, Print & Promotion.
Durst P5X

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01