Nordens første AccurioJet KM-1 er solgt

En svensk kunde ble først ute i Norden til å skaffe seg en AccurioJet KM-1.

Det er Konica Minoltas hovedkontor i Langenhagen,Tyskland som publiserer nyheten om at svenske Tierps Tryckeri er Nordens første firma som har kjøpt inn den nye AccurioJet KM-1.

Tierps Tryckeri er det første selskapet i Sverige og Norden som investerer i Konica Minoltas AccurioJet KM-1 B2 inkjet for print- og emballasjesektorer. Selskapet ønsker å fange nye markedsmuligheter og skape forretningsvekst med AccurioJet KM-1 teknologi:

– Vi har gjort et strategisk valg med AccurioJet KM-1. Sammen med en infrastruktur og teknologi utover det vanlige, vil dette utvilsomt få innvirkning på vår forretningsvirksomhet, sier Håkan Monfors, administrerende direktør i Tierps Tryckeri.

Konica Minolta håper at dette er startskuddet for flere installasjoner av maskinen i Norden. – Dette er den første av en rekke kunngjøringer vi skal gjøre de kommende månedene, sier Mark Hinder, Head of Market Development, Konica Minolta Business Solutions Europe. – Konica Minolta vil investere tungt i serviceteam og støtteprogrammer for våre kunder. Vi bringer inkjet til virkelighet for de kommersielle print- emballasjesegmentene, avslutter han.

–Vår inkjet teknologi med AccurioJet KM-1 begynner nå virkelig å få fotfeste hos trykkeriene, sier Morten Hegge, produktsjef i Konica Minolta Norge.
–Dette blir den første installasjonen i Skandinavia. Vi forventer det vil skje mer i dette markedet i tiden fremover, håper Hegge.
.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: