Ricoh trykker svart på hvitt med ny serie

PUBLISERT: 28 februar 2019
OPPDATERT: 28 februar
Ricoh Pro 8300

Ricoh lanserer Ricoh Pro 8300-serien for svart-hvitt-trykk. Denne erstatter Ricoh Pro 8200 som plattformen for svart-hvitt digitaltrykk.

Ricohs nye løsning for monokrom printing er en serie bestående av to modeller for høyere produksjonshastighet som trykker henholdsvis 111 ppm. og 136 ppm. Serien er beregnet på hustrykkerier, kopisentre og grafiske bedrifter, men finnes også i en mindre utgave. Den minste modellen trykker 96 ppm. og passer perfekt for kontorer og skoler.

Den raskeste modellen gir en økt månedlig driftssyklus (maksimalt månedlig volum ved nominell hastighet) på fire millioner, og har en ny etterbehandler som har kapasitet på 30 ark i 80 gsm og et nytt innlegg med luftassistert håndtering av bestrøket media. Det har også to skuffer med en stablingskapasitet på 4500 ark for å maksimere produktiviteten, samt trimming og håndteringsutstyr for lange ark. Kombinasjonen av disse nye alternativene vil utvide bruksmuligheter for bøker, brosjyrer og manualer.

Begge løsningene bruker Ricoh VCSEL-teknologi ved 2400 x 4800dpi for å levere høy utskriftskvalitet. De har begge en 17-tommers touch screen fargepanel for raskt og enkelt oppsett. Panelet kan også nås via nettbrett, noe som muliggjør fjernbetjening. Nettbrettet viser også EFI-kontrollerens grensesnitt, og eliminerer dermed behovet for en dedikert skjerm.

–Denne nye allsidige serien forbedrer vår monoarkmatede portefølje og er vårt svar på den nye situasjonen med kjappe, korte serier som er det produksjonsbehovet som danner dagens printlandskap, sier Eef de Ridder, visepresident for kommersiell print i Ricoh Europa. –Designet med kjerneverdien enkel i drift, enkelt oppsett og pålitelig strømlinjeformet arbeidsflyt, er de skreddersydd for å levere kvalitetsresultat som perfekt tilfredsstiller behovene til disse sentrale markedssektorene, avslutter de Ridder.

Ricoh Pro 8300-serien vil være tilgjengelig over hele Europa fra mars 2019.

Les videre

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Ricoh: «Alle vil se utviklingen på inkjetsiden»

Bli med Sign&Print på en omvisning blant raske jaguarer, ørner og kraftige drager på Drupa-messen. Hva snakker vi om? Ricohs nye maskinavatarer selvfølgelig!
ricoh-DSC0676

Fotoprint med stor wow-effekt

Hvordan kan man skille seg ut i et marked i endring? For FotoPhono, som har lang erfaring med å produsere kunsttrykk, var svaret å satse stort på maskinsiden. Ikke minst for å kunne tilby ChromaLuxe-produkter av høy kvalitet.
FotoPhono kollage

Marabu går grønt med ny sertifisering

Nylig ble blekkprodusenten Marabu sertifisert i henhold til Greenguard. En merking som viser at et produkt er testet og evaluert for å møte strenge grenser for kjemiske utslipp. Et budskap som Marabu legger vekt på under Drupa.
Marabu-4-1024x683

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324