Ricoh trykker svart på hvitt med ny serie

Ricoh Pro 8300

Ricoh lanserer Ricoh Pro 8300-serien for svart-hvitt-trykk. Denne erstatter Ricoh Pro 8200 som plattformen for svart-hvitt digitaltrykk.

Ricohs nye løsning for monokrom printing er en serie bestående av to modeller for høyere produksjonshastighet som trykker henholdsvis 111 ppm. og 136 ppm. Serien er beregnet på hustrykkerier, kopisentre og grafiske bedrifter, men finnes også i en mindre utgave. Den minste modellen trykker 96 ppm. og passer perfekt for kontorer og skoler.

Den raskeste modellen gir en økt månedlig driftssyklus (maksimalt månedlig volum ved nominell hastighet) på fire millioner, og har en ny etterbehandler som har kapasitet på 30 ark i 80 gsm og et nytt innlegg med luftassistert håndtering av bestrøket media. Det har også to skuffer med en stablingskapasitet på 4500 ark for å maksimere produktiviteten, samt trimming og håndteringsutstyr for lange ark. Kombinasjonen av disse nye alternativene vil utvide bruksmuligheter for bøker, brosjyrer og manualer.

Begge løsningene bruker Ricoh VCSEL-teknologi ved 2400 x 4800dpi for å levere høy utskriftskvalitet. De har begge en 17-tommers touch screen fargepanel for raskt og enkelt oppsett. Panelet kan også nås via nettbrett, noe som muliggjør fjernbetjening. Nettbrettet viser også EFI-kontrollerens grensesnitt, og eliminerer dermed behovet for en dedikert skjerm.

–Denne nye allsidige serien forbedrer vår monoarkmatede portefølje og er vårt svar på den nye situasjonen med kjappe, korte serier som er det produksjonsbehovet som danner dagens printlandskap, sier Eef de Ridder, visepresident for kommersiell print i Ricoh Europa. –Designet med kjerneverdien enkel i drift, enkelt oppsett og pålitelig strømlinjeformet arbeidsflyt, er de skreddersydd for å levere kvalitetsresultat som perfekt tilfredsstiller behovene til disse sentrale markedssektorene, avslutter de Ridder.

Ricoh Pro 8300-serien vil være tilgjengelig over hele Europa fra mars 2019.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: