Før Fespa: Hva Zünd tar med seg til messen

Zünd 3,6 kW RM-L modul med automatisk verktøysskifter (ARC).

På Fespa 2019 i München vil Zünd presentere et bredt spekter av produksjonsløsninger de har tilgjengelige for print- og skiltvirksomheter.

Fespa 2019 som går av stabelen i München 14-17. mai forhåndsreklamerer med intet mindre enn en «eksplosjon av muligheter» for besøkende fra reklame-, storformat- og digitale printvirksomheter. På Zünds stand kan besøkende forvente å oppleve et stort utvalg av Zünds skjære- og freseløsninger. Print- og reklamevirksomheter er under stort press for å produsere individualiserte produkter i små opplag effektivt, økonomisk og med kortere og kortere leveringstider. Zünd tilbyr skjæremaskiner som møter disse kravene samtidig med at det sikres maksimal produktivitet og dermed rentabilitet.

Med RM-L freseren viser Zünd en særdeles kraftig freseløsning. Med modulets 3,6 kW effekt og uovertrufne yteevne åpnes det opp for det bredest mulige spektrum av kraftige materialer, som kan bearbeides. Og med den automatiske verktøysskifteren ARC kan freseoppgavene håndteres helautomatisk.

Digitalt printet tekstil er for tiden ett av de fortrukne mediene når det gjelder storformat markedsføring, og det er derfor ingen overraskelse at innovative og allsidige skjæreløsninger så som Zünd G3 skjæremaskinen er i stor etterspørsel til dette formål. På Fespa vil det blant annet vises et Zünd G3 system, som skjærer tekstilruller opp til 3,2 m i bredden. For demonstration av maksimal produktivitet vises også en Zünd D3 skjæremaskin med dobbelt bom. De to bommene kan hver ha montert på opp til 3 verktøy, og potensielt yte den dobbelte produktiviteten som skjæremaskiner med én bom kan.

Zünd skal holde til i Hall B5, Stand F30.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: