Svensk firma leverer 200 skilter til norsk rederi

PUBLISERT: 25 april 2019
OPPDATERT: 25 april
Color Hybrid er det store hybridfartøyet som skal innredes med digitale skilter.

MultiQ er en svensk helhetsleverandør av digitale skilter. Nylig har de fått oppdraget med å levere over 200 digitale skilter til det norske rederiet Color Line.

Multiq, som leverer digitale løsninger i Norden, står bak all digital skilting til det 160 meter lange fartøyet Color Hybrid, som skal innvies til sommeren. Det tilhører det norske rederiet Color Line, et rederi Multiq lenge har samarbeidet med.

– Vi er ytterst stolte og takknemlige over å få fortsette vårt samarbeid. Color Line streber hele tiden etter å gjøre de reisendes opplevelse bedre, sier Daniel Bloch, adm dir for Multiq Norge, og fortsetter:

– Selskapet satser på moderne teknikk i alle ledd. Teknikk for en moderne digital kommunikasjon og teknikk for en miljøvennlig reise.

Fergen kommer til å prydes med digitale skjermer overalt, som fyller ulike funksjoner. Blant annet kommer restaurantene til å kunne vise sine menyer og åpningstider via digitale skjermer, informasjonsvideoer og sikkerhetsinformasjon vil finnes på skjermar oppe på dekk med mere.

Les videre

Et verktøy til alle prosesser i skiltfirmaet

Det belgiske programvareselskapet Dataline Solutions har utviklet den modulære programvaren Multiline for å administrere alle funksjonene til et skiltfirma, eller et hvilket som helst annet grafisk firma.
Jef_Stoffels

Kan bli den største europeiske Fespa-messen noensinne

FESPA og European Sign Expo 2024 er bare dager unna, og messene forbereder seg på å vise frem sine nyeste produkter og løsninger innen skilting og visuell kommunikasjon.
European_Sign_Expo-800x532-1

Skilt neste steg for trykkerikjede

I høst meddelte trykkerikjeden trykkeri.no at de skulle ha spesiell satsing på profilartikler. Det førte til en uventet tilstrømning av medlemmer.
Trykkeri

Etter rekordåret: Reklameinvesteringene når nye høyder

Det norske reklamemarkedet hadde en rekordsterk fremgang i 2021, til tross for dette økte den ytterligere i 2022. Det viser fersk årsstatistikk fra det uavhengige instituttet IRM.
Madeleine-Thor-webb

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324