HP tar steget inn på tekstil

PUBLISERT: 29 april 2019
OPPDATERT: 29 april
HP begir seg inn på det voksende tekstilmarkedet med en ny serie sublimeringsprintere.

HP slipper sin Stitch S-serie som er beregnet for tekstilprint for sports- og moteklær, innredning og skilter i tekstilmaterialer.

– Interiør- og moteapplikasjonstrender, produksjon on-demand og personalisering øker på innen digitaltrykk, sier Santi Morera, sjef for forretningsområdet Graphics solutions business hos HP som svar på at selskapet nå har valgt å lansere sin serie printere med fargesublimering.

Stitch S-serien kjennetegnes ifølge HP av utskrifter i god kvalitet og effektive og forenklede prosesser. Serien tilbyr verdens raskeste fargematching i printeren, rippen og i skytjenesten. Printhodeteknikken er Thermal inkjet som sies å redusere såvel tid som avfall, samt holder en konstant kontinuitet i trykkekvaliteten. De tre printerne i serien finnes i bredder som strekker seg fra 162 til 320 centimeter.

Gjenbrukte printhoder
Stitch-printerne har et innebygget spektrofotometer og S300-printeren har også et printhode som operatøren kan gjenbruke, noe som skal føre til færre driftsstans og lavere servicekostnader.

HP skriver at S500 har en symmetrisk 2 x CMYK printhodekonfigurasjon, og med Optical Media Advance-sensoren leverer printeren driftssikre utskrifter i one-pass-modus med både kvalitet og hastighet. S500-modellen er

Den største printeren i HPs tekstilserie er S1000 126-in Printer.

utformet spesielt for foretak med høye printbehov.

Vises på Fespa
Stitch-serien består av modellene S300 64-in Printer, S500 64-in Printer og S1000 126-in Printer.

Samtidig med lanseringen av Stitch-serien presenterer HP også et nytt sublimeringspapir som er konstruert og testet sammen med HPs blekk og Stitch-serien.

Både printere og blekk er allerede på markedet og kommer også til å stilles ut på storformatmessen Fespa, som finner sted 14. – 17. mai i München.

Les videre

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324

Taktile bilder på utstilling i Oslo

Norges Blindeforbund og Canon står bak en unik fotoutstilling på Deichmann Bjørvika i Oslo fra 27.-30. juni.
world-unseen

Stor etikettspesial: Mange vil ha en bit av kaka

Etikettindustrien er samlet sett en robust og stabil bransje med mange år med global vekst. Nå melder flere aktører seg på.
etikettspesial-3-xeikon

Sceneprogrammet for Scanpack 2024 er her!

Sceneprogrammet for Scanpack, Skandinavias største emballasjemesse, som finner sted på Svenska Mässan i Gøteborg 22. – 25. oktober, slippes nå. I tillegg til utstillingen med 400 utstillere vil de besøkende få tilbud om et omfattende sceneprogram med nærmere 100 programpunkter.
Talare-pa-Scanpack-SVx

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324