Skiltene – det første du ser

PUBLISERT: 2 mai 2019
OPPDATERT: 2 mai
Mireille Hedlund og Elisabeth Hedlund driver Signet, som lager komplekse aluminiumprofiler som selges til forhandlere verden over.

– Skiltet er det første du ser når du kommer til et hus eller et firma. Derfor er det viktig at det gir et perfekt og gedigent inntrykk, sier Elisabeth Hedlund hos Signet, som har valgt å fortsatt la alle sine skiltsystemer produseres hos nordiske eksperter på aluminium.

Signet, som kun jobber gjennom forhandlere, vil på denne måten være sikre på å levere et kvalitetsprodukt.

Magnetiske skilt er populære, ettersom det er så utrolig enkelt å legge til, flytte og ta vekk deler av skiltene.

– Vår bakgrunn er innen maling og sprøytelakkering. Det var slik vi kom i kontakt med skiltbransjen. Siden begynnelsen av 1990-tallet konstruerer vi våre egne støpeverktøy og får sprøytestøpt hos Sapa i Sverige og Hydro i Norge – begge to store foretak som garanterer en meget høy og stabil kvalitet.

Konseptet har vært fremgangsrikt og i dag har Signet tusentalls forhandlere i et stort antall land. Sist ut er Australia, som jo har betydelig kortere vei til kinesiske lavprisprodusenter, men likevel velger å ta sine produkter fra Signet i Sverige.

– Når vi er på messer i Dubai og forteller at vi er svensker og at alt er tilvirket i Skandinavia, så møtes vi med stor respekt, sier Elisabeth Hedlund, som driver selskapet sammen med datteren Mireille.

En annen datter har startet et datterselskap i San Diego. Det er ikke mange land i verden som ikke har forhandlere for Signet. Likevel er foretaket konstant på jakt etter flere og de peker på enkelheten i å eksportere over hele jordkloden.
– Vi bestiller alle våre profiler i lengder på 2,9 meter. Da kan de legges i en kasse og få plass på en tre meter lang lastepall. Det er en lengde som håndteres som standard av fraktselskapene, forteller Mireille Hedlund og forklarer dermed at de er spesielt store i Frankrike og Norge, selv om resten av Europa – inkludert Sverige – har en god del forhandlere.
– Men vi er alltid åpne for flere som vil selge våre produkter. Vi har jo intet direktesalg, så vi er helt avhengige av at skiltmakerne velger våre skiltsystemer i sin hverdag, avslutter Mireille Hedlund.

Les videre

Høye forventninger til Epsons lave fargesublimeringsprintere

Epson lanserer to nye og lavere 64-tommers fargesublimeringsskrivere. Modellene kan konfigureres med oransje og fiolett blekk for virkelig fargerike utskrifter.
epson1

Et verktøy til alle prosesser i skiltfirmaet

Det belgiske programvareselskapet Dataline Solutions har utviklet den modulære programvaren Multiline for å administrere alle funksjonene til et skiltfirma, eller et hvilket som helst annet grafisk firma.
Jef_Stoffels

Kan bli den største europeiske Fespa-messen noensinne

FESPA og European Sign Expo 2024 er bare dager unna, og messene forbereder seg på å vise frem sine nyeste produkter og løsninger innen skilting og visuell kommunikasjon.
European_Sign_Expo-800x532-1

Skilt neste steg for trykkerikjede

I høst meddelte trykkerikjeden trykkeri.no at de skulle ha spesiell satsing på profilartikler. Det førte til en uventet tilstrømning av medlemmer.
Trykkeri

Siste nytt

«DTF har vært en suksess for oss»

Tekstiltrykk med DTF (direct-to-film) er hett. Det vet Stein Raaness, som har solgt mer enn 40 DTF-printere fra Sublistar de siste årene.
Raaness

Flere spennende nyheter på Packnorth Award 2025

Nå er Packnorth Award 2025 åpnet. Siden 1. februar kan bidrag sendes inn til Nordens største emballasjekonkurranse. I år har konkurransen flere nyheter i form av nye kategorier og internasjonal deltakelse i juryen.
Pris-1024x683

Fjerde generasjon skybasert forretningssystem

Familiebedriften Simutek utvikler og selger forretningssystemet GKS i Norge og Sverige. Den siste versjonen av GKS vises under Sign, Print & Promotion.
Alexandra

Nå håper Roland DG på å gjøre seg hørt i high end-segmentet

Roland DG ønsker å ta pole position med sin nye storformatprinter. Det var budskapet da de presenterte sin nye høyvolumsprinter på Monza Formel 1-banen i Milano. Spørsmålet er om den nye maskinen med helt nytt rødt blekk er en vinner når det kommer til å konkurrere med konkurrerende grafiske hurtigkjørere.
roland-dg_9222