Slik inntar Ricoh Fespa-messen

PUBLISERT: 2 mai 2019
OPPDATERT: 2 mai
RI 6000 fra Ricoh, tekstilprinter for dem som har høye krav til produksjonen.

Ricoh viser store deler av sitt sortiment på Fespa. Flere teknikkslipp er også i vente, ifølge selskapet.

14-17. mai går årets Fespa-messe av stabelen i München. Ricoh tar med flere teknikker i sin utstilling på Fespa – flatbed, storformat, tekstilprint (DTG), arkbasert trykk og inkjet. Totalt breier produsenten seg ut på 304 kvadratmeter og vekten kommer til å legges på hvordan kunder kan forbedre eller utvide sin printproduksjon og utforske nye markeder.

–Dette er vår fjerde FESPA, og for hvert år blir standen vår større og større for å få plass til vår voksende portefølje. De nyeste tilskuddene er utviklet for å imøtekomme kundenes endrede behov til funksjonalitet, kvalitet og kapasitet. Vi er også spent på å vise hvordan de nyeste teknologiene forbedrer og utfyller hverandre. Dette gjør at kundene våre kan utforske og satse på nye markeder, og samtidig være trygge på at de kan levere med Ricohs ekspertise i ryggen, sier Graham Kennedy, leder for Commercial Ink Jet Business, Commercial and Industrial Printing Group, Ricoh Europe.

Lateks- og storformatprinteren Ricoh Pro L5160

I forbindelse med lanseringen på det europeiske markedet i april kommer Ricoh til å vise frem lateks- og storformatprinteren Ricoh Pro L5160. Den leverer økt produktivitet og ytelse sammenlignet med forgjengeren, i tillegg til fremragende kvalitet og redusert behov for vedlikehold.

På tekstilsiden vil Ricoh ta med seg både den brukervennlige tekstilprinteren Ri 100 for de som vurderer å begynne med tekstildekor, samt storebroren Ri 6000 som er beregnet for dem med høyere produksjonskrav. Begge maskinene produserer fleksible, kostnadseffektive og digitalt trykte produkter inkludert T-skjorter, handlenett, hettejakker, gensere og sokker.

Ricoh Pro TF6250

Ricoh lover også inspirerende og mangesidige utskrifter med den arkbaserte fargepressen Ricoh Pro C7200. Den kommer med en femte farge, og mulighetene med den kommer til å vises på en mengde ulike media.

Ricoh utfordrer også med den kompakte uv-flatbedprinteren Ricoh Pro TF6250 for trykkerier som vil utmerke seg innen dekor, emballasje, interiør og personaliserte trykksaker i stort format. Det dreier seg om et kompakt system, 2,5 x 1,3 meter – en klassisk planskriver med en bom og en bevegelig vogn som flytter seg over mediet.
Produsenten har bygd videre på ingeniørkunsten som vi husker fra Ricoh Pro T7210, men med ny blekkpakke, utvidet fargeomfang og raskere printhastigheter som strekker seg opp til 64,6 kvadratmeter i timen.

Hele inkjetporteføljen støttes av Ricohs kjerneteknikk for både printhoder og blekk. Foretaket annonserer også at de dessuten kommer til å demonstrere tekniske nyheter innen tekstilprint, blekk og printhoder.

Les videre

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Sceneprogrammet for Scanpack 2024 er her!

Sceneprogrammet for Scanpack, Skandinavias største emballasjemesse, som finner sted på Svenska Mässan i Gøteborg 22. – 25. oktober, slippes nå. I tillegg til utstillingen med 400 utstillere vil de besøkende få tilbud om et omfattende sceneprogram med nærmere 100 programpunkter.
Talare-pa-Scanpack-SVx

HP lover nyheter om storformat til høsten

På HPs stand under Drupa var det nyheter i Indigo- og PageWide-seriene som skulle være mest i søkelyset. Men snart loves det nyheter også i storformatsegmentet.
HP-Paula-1024x683

De viste linjer med helautomatisk bokproduksjon

Etterbehandlingseksperter fra Horizon demonstrerte hvordan man lager den smarte fabrikken på Drupa.
Horizon-1

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324