Konica Minolta har lansert en ny app og markedsføringsverktøy, som blåser liv i både businessen og printen til Konica Minoltas kunder, hevdes det i en pressemelding.
Produktbrosjyrer, flyers og kataloger: Trykt informasjon har fremdeles en stor innvirkning på forbrukernes kjøpsprosesser. Hva med å løfte dette materiellet opp et hakk? En ny app gjør print-materiell lekkert og lekent med virtuelle komponenter. Konica Minoltas GenARate AR app vever seg inn i produksjonsprint folioen til det profesjonelle printmarkedet.
–Ideen bak AR-applikasjonene er å kombinere online, offline, print og digital, slik at du raskt og enkelt får digital informasjon når du leser trykt informasjon, sier Morten Hegge, produktsjef Konica Minolta.
Slutt på steinalder-uttrykket av print
Trykte markedsføringsdokumenter har av noen fått et steinalder-image. Det er delvis fordi skille mellom den analoge og digitale verden har økt. Men også AR-relatert print har opplevd noen tilbakeslag. Hvordan folk får tilgang til, ser og samhandler med produsert innhold har derimot endret seg noe. Spesielt milleniumsgenerasjonen og deres bruk av sosiale medier og unike gaming-kunnskaper har sørget for dette. Om kunder ønsker å kjøpe noe gjøres det research både online og offline i disse dager.
Online, offline, digital og analog
Ideen bak AR-applikasjonene er å kombinere online, offline, print og digital, slik at du raskt og enkelt får digital informasjon når du leser trykt informasjon. Alt du gjør er å målrette skanneren til smarttelefonen eller nettbrettet på en bestemt markør eller et merket bilde, på samme måte som når du leser en QR-kode.
Den nye genARate-appen gjenkjenner forhåndsinnstilt markør og setter i gang en samhandling. Det popper opp virtuelle elementer! Det lastes også flere bilder, videoer, lydfiler eller 3D-elementer osv. Det digitale dataene og innholdet er for det meste allerede tilgjengelige fordi det allerede er blitt publisert et sted, eksempelvis på hjemmesiden, i presentasjoner eller på sosiale kanaler. Enkelt og greit.