Konica Minolta med app som blåser liv i både print og business

PUBLISERT: 29 mai 2019
OPPDATERT: 29 mai
Konica Minoltas Augmented Reality App er et nytt verktøy som bokstavelig talt blåser liv i printmateriellet og businessen, hevder firmaet.

Konica Minolta har lansert en ny app og markedsføringsverktøy, som blåser liv i både businessen og printen til Konica Minoltas kunder, hevdes det i en pressemelding.

Morten Hegge

Produktbrosjyrer, flyers og kataloger: Trykt informasjon har fremdeles en stor innvirkning på forbrukernes kjøpsprosesser. Hva med å løfte dette materiellet opp et hakk? En ny app gjør print-materiell lekkert og lekent med virtuelle komponenter. Konica Minoltas GenARate AR app vever seg inn i produksjonsprint folioen til det profesjonelle printmarkedet.

–Ideen bak AR-applikasjonene er å kombinere online, offline, print og digital, slik at du raskt og enkelt får digital informasjon når du leser trykt informasjon, sier Morten Hegge, produktsjef Konica Minolta.

Slutt på steinalder-uttrykket av print

Trykte markedsføringsdokumenter har av noen fått et steinalder-image. Det er delvis fordi skille mellom den analoge og digitale verden har økt. Men også AR-relatert print har opplevd noen tilbakeslag. Hvordan folk får tilgang til, ser og samhandler med produsert innhold har derimot endret seg noe. Spesielt milleniumsgenerasjonen og deres bruk av sosiale medier og unike gaming-kunnskaper har sørget for dette. Om kunder ønsker å kjøpe noe gjøres det research både online og offline i disse dager.

Online, offline, digital og analog

Ideen bak AR-applikasjonene er å kombinere online, offline, print og digital, slik at du raskt og enkelt får digital informasjon når du leser trykt informasjon. Alt du gjør er å målrette skanneren til smarttelefonen eller nettbrettet på en bestemt markør eller et merket bilde, på samme måte som når du leser en QR-kode.

Den nye genARate-appen gjenkjenner forhåndsinnstilt markør og setter i gang en samhandling. Det popper opp virtuelle elementer! Det lastes også flere bilder, videoer, lydfiler eller 3D-elementer osv. Det digitale dataene og innholdet er for det meste allerede tilgjengelige fordi det allerede er blitt publisert et sted, eksempelvis på hjemmesiden, i presentasjoner eller på sosiale kanaler. Enkelt og greit.

Les videre

Veien fra familiebedrift til stort trykkerikonsern

En tydelig trend i den grafiske bransjen de siste årene har vært oppkjøp og konsolideringer. En bedrift som har gjort den reisen er Gunnarshaug Trykkeri i Stavanger, som i fjor ble en del av Aksell-gruppen. En endring som selskapets tidligere administrerende direktør ser på som både nødvendig og svært vellykket.
Morten G-web

Kodak styrker Prinergy i versjon 10

Kodak fortsetter å forbedre ytelsen, funksjonaliteten og sikkerheten til arbeidsflytprogramvaren deres.
Kodak_prinergy-10

Kunden kan bytte foliemateriale på bilen med få klikk

Den store nyheten hos Spandex er det nye 3D-designprogrammet Zeno. Den abonnementsbaserte tjenesten lar kunden teste ulike oppsett, folieringsmaterialer og farger på datamaskinen før kjøper bestemmer seg.
spandex_4662-1024x683

Oppdatert limfres for raskere bokproduksjon

AIT Grafisk i Oslo er en av Norges største bokprodusenter med flere forlag på kundelisten. Det krever pålitelig utstyr og nylig kjøpte selskapet en ny limfres fra C.P. Bourg for å sikre produksjonen fremover.
AIT Mats Ingar

Siste nytt

Hotelloppdrag - en døråpner til et nytt marked

PS Press Reklame i Moss har vært aktiv i den grafiske bransjen i 30 år. For ti år siden snublet selskapet over storformattrenden, og nå begir de seg inn i nye uutforskede territorier med suksess: interiør.
PS-Trio-ver-2

"Unngå å bruke ordet bærekraftig i din markedsføring"

I Danmark advarer både Forbrukerombudet og Carsten Bøg, som er direktør for ESG og bærekraftig utvikling i bransjeorganisasjonen GRAKOM om å bruke ordet "bærekraftig".
BAEREKRAFTIG

Konica Minolta viste et effektivt trykkeri

Hvordan kan et trykkeri drives så effektivt som mulig? Konica Minolta ønsket å gi svaret på det spørsmålet til de besøkende på standen under Sign&Print Scandinavia, hvor de viste hvordan det kan gjøres rent praktisk.
Konica-4-1024x682

Veien fra familiebedrift til stort trykkerikonsern

En tydelig trend i den grafiske bransjen de siste årene har vært oppkjøp og konsolideringer. En bedrift som har gjort den reisen er Gunnarshaug Trykkeri i Stavanger, som i fjor ble en del av Aksell-gruppen. En endring som selskapets tidligere administrerende direktør ser på som både nødvendig og svært vellykket.
Morten G-web