Konica Minolta med app som blåser liv i både print og business

PUBLISERT: 29 mai 2019
OPPDATERT: 29 mai
Konica Minoltas Augmented Reality App er et nytt verktøy som bokstavelig talt blåser liv i printmateriellet og businessen, hevder firmaet.

Konica Minolta har lansert en ny app og markedsføringsverktøy, som blåser liv i både businessen og printen til Konica Minoltas kunder, hevdes det i en pressemelding.

Morten Hegge

Produktbrosjyrer, flyers og kataloger: Trykt informasjon har fremdeles en stor innvirkning på forbrukernes kjøpsprosesser. Hva med å løfte dette materiellet opp et hakk? En ny app gjør print-materiell lekkert og lekent med virtuelle komponenter. Konica Minoltas GenARate AR app vever seg inn i produksjonsprint folioen til det profesjonelle printmarkedet.

–Ideen bak AR-applikasjonene er å kombinere online, offline, print og digital, slik at du raskt og enkelt får digital informasjon når du leser trykt informasjon, sier Morten Hegge, produktsjef Konica Minolta.

Slutt på steinalder-uttrykket av print

Trykte markedsføringsdokumenter har av noen fått et steinalder-image. Det er delvis fordi skille mellom den analoge og digitale verden har økt. Men også AR-relatert print har opplevd noen tilbakeslag. Hvordan folk får tilgang til, ser og samhandler med produsert innhold har derimot endret seg noe. Spesielt milleniumsgenerasjonen og deres bruk av sosiale medier og unike gaming-kunnskaper har sørget for dette. Om kunder ønsker å kjøpe noe gjøres det research både online og offline i disse dager.

Online, offline, digital og analog

Ideen bak AR-applikasjonene er å kombinere online, offline, print og digital, slik at du raskt og enkelt får digital informasjon når du leser trykt informasjon. Alt du gjør er å målrette skanneren til smarttelefonen eller nettbrettet på en bestemt markør eller et merket bilde, på samme måte som når du leser en QR-kode.

Den nye genARate-appen gjenkjenner forhåndsinnstilt markør og setter i gang en samhandling. Det popper opp virtuelle elementer! Det lastes også flere bilder, videoer, lydfiler eller 3D-elementer osv. Det digitale dataene og innholdet er for det meste allerede tilgjengelige fordi det allerede er blitt publisert et sted, eksempelvis på hjemmesiden, i presentasjoner eller på sosiale kanaler. Enkelt og greit.

Les videre

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Boxon lanserer KI-roboten Aiden

Boxon lanserer nå Aiden, en KI-bot som hjelper kunder med å finne riktig emballasje basert på deres unike behov. Foreløpig er det på den svenske Boxon nettsiden Aiden forefinnes.
Aiden

Ny KI-drevet printing plattform fra HP

HP har introdusert kunstig intelligens for printere for å gjøre utskriftsprosesser enklere, mer intuitive og feilfrie.
HP DesignJet T850 MFP - Lifestyle 06

Epson kjøper opp Fiery – setter fart på digitaliseringen

Epson kjøper opp amerikanske Fiery, eksperter på digitale front-end-løsninger og arbeidsflytløsninger for trykkeribransjen.
HeroBannerDifferenceV2_2-e1701283123527

Siste nytt

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Roland DG lanserer nytt flaggskip i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64-tommers eco-solvent inkjetprinter som, med et forskutt skrivehodedesign og finere dråpestruktur, leverer både høyere tetthet og hastighet.
XP-640_Printer

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong