Nå nesten dobles hastigheten

PUBLISERT: 4 juni 2019
OPPDATERT: 4 juni
Nye og raske AccurioLabel 230

Etikettrykk er i vinden som aldri før, og nå lanserer Konica Minolta en kjapp etterfølger av den populære AccurioLabel 190.

Digitaltrykk av etiketter i mindre serier fremfor tradisjonell flexotrykk er en raskere og mer økonomisk trykkmetode. Dette ser Konica Minolta tydelig på salget av AccurioLabel 190 og bizhub Press C71cf. Siden lansering har etikettmakinene solgt svært godt i Europa med over 250 installasjoner og har på kort tid blitt en av markedets meste solgte etikettprintere.

Vekst for kunden

Roger Wiig har nå stillingen som Nordic Sales Manager for Industrial Printing og sier i en kommentar: – Vi lanserer nå en rykende fersk modell innen etikettprint; AccurioLabel 230. Fordi denne maskinen er svært rask økes produktiviteten for deg som kunde ytterligere. Etikettmaskinen har også vist seg å være meget driftsstabil, noe vi vet våre kunder setter pris på. Nå kan du produsere etiketter av ypperste kvalitet, raskt og driftsstabilt. Dette skaper mulighet for vekst og lønnsomhet for kundene våre. Et meget spennende marked for fremtiden, – sier Wiig.

Roger Wiig,Nordic Sales Manager for Industrial Printing i Konica Minolta.

Forbedringer

Her er det gjort en rekke produktivitet- og kvalitetsforbedringer. Hastigheten er økt fra 13,5 til hele 23, 4 løpemeter per minutt, rull til rull systemet er forbedret, samt raskere oppstart og svært nøyaktig bilderegistering. Maskinen støtter nå både 250mm og 330mm mediebredde med en rull diameter opp til 620mm. Konica Minolta leverer en komplett løsning inkludert arbeidsflytprogramvare og nødvendig konverter fra anerkjente GM.

Les videre

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Ricoh: «Alle vil se utviklingen på inkjetsiden»

Bli med Sign&Print på en omvisning blant raske jaguarer, ørner og kraftige drager på Drupa-messen. Hva snakker vi om? Ricohs nye maskinavatarer selvfølgelig!
ricoh-DSC0676

Fotoprint med stor wow-effekt

Hvordan kan man skille seg ut i et marked i endring? For FotoPhono, som har lang erfaring med å produsere kunsttrykk, var svaret å satse stort på maskinsiden. Ikke minst for å kunne tilby ChromaLuxe-produkter av høy kvalitet.
FotoPhono kollage

Marabu går grønt med ny sertifisering

Nylig ble blekkprodusenten Marabu sertifisert i henhold til Greenguard. En merking som viser at et produkt er testet og evaluert for å møte strenge grenser for kjemiske utslipp. Et budskap som Marabu legger vekt på under Drupa.
Marabu-4-1024x683

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324