Melter bestilte Tysklands første Ricoh Pro VC70000

PUBLISERT: 20 juni 2019
OPPDATERT: 20 juni
Ricoh Pro VC70000

Den tyske bedriften Melter, som spesialiserer seg på å trykke reklamebilag, har bestilt Tysklands første Ricoh Pro VC70000 høyhastighets blekkpresse.

Den prisbelønnede Pro VC70000 vil inngå i maskinparken til bedriften sammen med to arkmatede Ricoh Pro™ C9200 produksjonspresser. Melter har gjort en strategisk investering for å sikre fremdrift i digitaliseringen av produksjonsmiljøet og møte økende etterspørsel etter raske leveranser av personaliserte trykksaker med høy kvalitet.

–Som en av Europas ledende tjenesteleverandører innen direkte markedsføring (DM) er vi alltid på jakt etter nye, banebrytende teknologier for våre kunder som ikke bare skiller oss fra konkurransen, men også og fremfor alt de stadig økende markedskravene og kundenes krav, sier Daniel Melter, administrerende direktør, Melter Group.

–Vi er veldig glade for å ha funnet en partner i Ricoh som støtter oss med kraftig teknologi og god serviceekspertise. Pro VC70000 imponerer med utmerket utskriftskvalitet, produktivitet og høy lønnsomhet. Takket være denne plattformen kan vi tilby våre kunder nye og svært kreative utskriftsprodukter med utmerket innvirkning og stor merverdi, avslutter Melter.

Ricoh Pro VC70000 har den nye Ricoh-blekkteknologien, en innovativ og patentert tørketrommel og eksepsjonell medieallsidighet, hvilket inkluderer offsetbelagte medier.

–Vi er glade for at Melter har valgt å utvide sin produksjonskapasitet med vår nyeste teknologiplattform som leverer uovertruffen kvalitet til klassens ledende hastigheter, sier Eef de Ridder, Vice President, Commercial Printing Group, Ricoh Europe.

Les videre

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Ricoh: «Alle vil se utviklingen på inkjetsiden»

Bli med Sign&Print på en omvisning blant raske jaguarer, ørner og kraftige drager på Drupa-messen. Hva snakker vi om? Ricohs nye maskinavatarer selvfølgelig!
ricoh-DSC0676

Fotoprint med stor wow-effekt

Hvordan kan man skille seg ut i et marked i endring? For FotoPhono, som har lang erfaring med å produsere kunsttrykk, var svaret å satse stort på maskinsiden. Ikke minst for å kunne tilby ChromaLuxe-produkter av høy kvalitet.
FotoPhono kollage

Marabu går grønt med ny sertifisering

Nylig ble blekkprodusenten Marabu sertifisert i henhold til Greenguard. En merking som viser at et produkt er testet og evaluert for å møte strenge grenser for kjemiske utslipp. Et budskap som Marabu legger vekt på under Drupa.
Marabu-4-1024x683

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324