Rapport: Digitalt kommer til å dominere reklameinnkjøp

Digital annonsering vil dominere både 2019 og 2020 ifølge mediebyrånettverket GroupM.

Mediebyrånettverket GroupM har nylig sluppet sin globale media investeringsrapport. Det viser at digital reklame vil ta den største delen av annonseringsinvesteringene i perioden 2019-2020.

Landene som anses som pådrivere i bransjens ekspansjon er USA, Kina, Brasil, India og Storbritannia. Markedet forventes å ha en reklamevekst på 3,4 prosent. Dette er imidlertid en nedgang fra nettverkets opprinnelige prognose på 4,6 prosent.

I rapporten “This Year, Next Year” skriver mediabyrånettverket GroupM at digital reklame tar størstedelen av verdens reklameutgifter for 2019 og 2020. De forutsier imidlertid at når kategorien digital reklame modnes, vil den utjevnes med de andre reklamekategoriene. Siden 2014 har kategorien økt med så mye som 25 prosent.

Nok en gang minker kategorien for annonsering i papirmagasiner. Prognosen for 2019 forventes å falle med 9,3 prosent og 5,8 prosent i 2020. Avisene har falt betydelig siden for 20 år siden, da de utgjorde 34 prosent av det globale annonsemarkedet. I dag er de nede i seks prosent.

En annen kategori som er nevnt i rapporten er tv, som forventes å utgjøre 30 prosent av annonseringen i 2020.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Canons nye imagePRESS for mellommarkedet

Nå lanseres Canon imagePRESS C165, en fullblods fargeløsning i det som gjerne kalles Light Production-segmentet – som er mellom kontorbedriftene og de grafiske produksjonsbedriftene. Med 65 sider i minuttet, bannertrykk og fleksible ferdiggjøringsløsninger, er det teknologi som vil treffe både kjente og nye markeder for Canon.

Publisert av: