Focus Neo vokser

PUBLISERT: 12 august 2019
OPPDATERT: 12 august
Focus Neo utvider virksomheten og totalt har det blitt gjort ni rekrutteringer innen salg og prosjektledelse. På bildet ser vi Carl Grönöö til venstre, sammen med nyansatte på foretakets Stockholmskontor.

Totalleverandør av skilter og visuell kommunikasjon Focus Neo ekspanderer og rekrutterer i Stockholm, Gøteborg og Oslo. Målet er å bli mer effektive og møte kundenes krav.

Det bstartet med et navnebytte i oktober 2018 da Focus Neon ble Focus Neo. Siden dess har firmaet satset på en ny varemerkeplattform og et videreutviklet tilbud. På sikt skal utvidelsen innebære et sterkt kundefokus og tilbud innen forretningsområdet universell design.

Tar inn kompetanse
Salgssjef Carl Granöö: – Vi har nylig vunnet flere store avtaler og gjør strategiske rekrutteringer til våre kontorer i både Sverige og Norge. Formålet er å bringe inn ny kompetanse for å sikre lønnsom vekst på sikt.

Også Magnus Näslund, adm dir på Focus Neo, sier til Sign&Print at det handler om en viktig strategisk satsing i den hensikt å sikre selskapets lønnsomhet og vekst på lengre sikt.

– Vi trenger økt nærvær ute hos kundene og med disse nyrekrutteringene gir vi oss muligheten til å komme ut og treffe flere kunder, ikke bare lokalt i storbyene, men også på en større geografisk flate, sier Magnus Näslund.

Tilbyr flere tjenester

Magnus Näslund

Vi intervjuet Magnus Näslund, administrerende direktør hos Focus Neo.
Hva innebærer deres satsing på et videreutviklet tilbud?

– Focus Neo har historisk sett alltid vært forbundet med skilter, men vi er nå en helhetsleverandør av alt innen visuell kommunikasjon. Vårt tilbud inneholder dessuten tjenester for kjøretøydekor, interiør og eksteriør dekor samt digital skilting i storformat. Nå legger vi dessuten til kompetanse og teknikk for wayfinding og universell design til det vi tilbyr.

Hva kan du fortelle om store nyss vunnede avtaler?

– Med hensyn til hemmelighold i våre avtaler kan jeg vanskelig nevne noen ved navn, men vi har i løpet av sommeren påbegynt omprofileringen av en av Nordens største hvitevarekjeder med cirka 300 butikker. Vi har også nå denne uken satt i gang konstruksjoner på Nordens største shoppinggalleri Mall of Scandinavia, som kommer til å endre såvel navn som logo i løpet av kort tid.

Les videre

Et verktøy til alle prosesser i skiltfirmaet

Det belgiske programvareselskapet Dataline Solutions har utviklet den modulære programvaren Multiline for å administrere alle funksjonene til et skiltfirma, eller et hvilket som helst annet grafisk firma.
Jef_Stoffels

Kan bli den største europeiske Fespa-messen noensinne

FESPA og European Sign Expo 2024 er bare dager unna, og messene forbereder seg på å vise frem sine nyeste produkter og løsninger innen skilting og visuell kommunikasjon.
European_Sign_Expo-800x532-1

Skilt neste steg for trykkerikjede

I høst meddelte trykkerikjeden trykkeri.no at de skulle ha spesiell satsing på profilartikler. Det førte til en uventet tilstrømning av medlemmer.
Trykkeri

Etter rekordåret: Reklameinvesteringene når nye høyder

Det norske reklamemarkedet hadde en rekordsterk fremgang i 2021, til tross for dette økte den ytterligere i 2022. Det viser fersk årsstatistikk fra det uavhengige instituttet IRM.
Madeleine-Thor-webb

Siste nytt

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik

Ny high-end foto- og plakatprinter fra Epson

Epson lanserer ny storformatskriver for det profesjonelle foto-, kunst- og plakatmarkedet.
Epson_P20500Series

Fujifilm viser deres styrkede B2-repertoar på Drupa

Sammen med en stor del av Fujifilms omfattende portefølje, vil et par nye B2-printere være utstilt på Fujifilms stand på Drupa, som er intet mindre end 2.420 m2 stor, hvilket noenlunde tilsvarer tre håndballbaner.
fujifilm-drupa

Har Drupa svarene på bransjens utfordringer?

Etter åtte års pause kan vi igjen ta turen til Drupa for å se hva leverandørene mener vi trenger.
drupa24_12