Focus Neo vokser

Focus Neo utvider virksomheten og totalt har det blitt gjort ni rekrutteringer innen salg og prosjektledelse. På bildet ser vi Carl Grönöö til venstre, sammen med nyansatte på foretakets Stockholmskontor.

Totalleverandør av skilter og visuell kommunikasjon Focus Neo ekspanderer og rekrutterer i Stockholm, Gøteborg og Oslo. Målet er å bli mer effektive og møte kundenes krav.

Det bstartet med et navnebytte i oktober 2018 da Focus Neon ble Focus Neo. Siden dess har firmaet satset på en ny varemerkeplattform og et videreutviklet tilbud. På sikt skal utvidelsen innebære et sterkt kundefokus og tilbud innen forretningsområdet universell design.

Tar inn kompetanse
Salgssjef Carl Granöö: – Vi har nylig vunnet flere store avtaler og gjør strategiske rekrutteringer til våre kontorer i både Sverige og Norge. Formålet er å bringe inn ny kompetanse for å sikre lønnsom vekst på sikt.

Også Magnus Näslund, adm dir på Focus Neo, sier til Sign&Print at det handler om en viktig strategisk satsing i den hensikt å sikre selskapets lønnsomhet og vekst på lengre sikt.

– Vi trenger økt nærvær ute hos kundene og med disse nyrekrutteringene gir vi oss muligheten til å komme ut og treffe flere kunder, ikke bare lokalt i storbyene, men også på en større geografisk flate, sier Magnus Näslund.

Tilbyr flere tjenester

Magnus Näslund

Vi intervjuet Magnus Näslund, administrerende direktør hos Focus Neo.
Hva innebærer deres satsing på et videreutviklet tilbud?

– Focus Neo har historisk sett alltid vært forbundet med skilter, men vi er nå en helhetsleverandør av alt innen visuell kommunikasjon. Vårt tilbud inneholder dessuten tjenester for kjøretøydekor, interiør og eksteriør dekor samt digital skilting i storformat. Nå legger vi dessuten til kompetanse og teknikk for wayfinding og universell design til det vi tilbyr.

Hva kan du fortelle om store nyss vunnede avtaler?

– Med hensyn til hemmelighold i våre avtaler kan jeg vanskelig nevne noen ved navn, men vi har i løpet av sommeren påbegynt omprofileringen av en av Nordens største hvitevarekjeder med cirka 300 butikker. Vi har også nå denne uken satt i gang konstruksjoner på Nordens største shoppinggalleri Mall of Scandinavia, som kommer til å endre såvel navn som logo i løpet av kort tid.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Nytt blad ute

Sign & Print nummer 226 er ute, med Canons Anton Strand som…

Karibu setter nye standarder for rull-til-rull print

Stiefel Digitalprint GmbH i Lenting nær München ble nylig den første kunden som begynte å produsere på en Karibu rull-til-rull printer. Både administrerende direktør og operatør er begeistret for kvaliteten som Karibu leverer på alt materialet: –Det beste jeg noensinne har sett i rull-til-rull-print.

Publisert av: 

web-to-print: Intervju med Fabian Frenzel

Forklaringen på hvorfor WtP er et vellykket konsept, er ikke fordi online trykkerier bruker flest mulig og størst mulige trykkpresser. Disse er lett tilgjengelige i alle deler av verdenen. Den virkelige verdien av WtP er basert på en enkel idé – nemlig en brukervennlig online plattform, som pålitelig oppfyller kundenes krav.

Publisert av: 

Kvesser i alle emballasjesegmenter

Antalis kom inn på Empack-messen og viste den bredden de har i emballasjeløsninger.
– Alt fra standardløsninger, spesielle løsninger til det faktum at du kan gå fra enkle produkter til en helhet med maskiner for automatisk emballasje. Det er det vi prøver å symbolisere her, sier Fredrik Carlsson.

Publisert av: