Trykkmesse ladet med inspirasjon

PUBLISERT: 12 august 2019
OPPDATERT: 12 august

Årets utgave av Sign, Print & Pack-messen i Danmark byr på inspirerende foredrag for den grafiske industrien. Eksperter snakker om alt fra roboter i produksjonen til prissetting og kvalitet.

Kåre Bjørn.

Nedenfor presenteres et tilfeldig utvalg av de foredragsholderne som kommer til å være på messen. Hele programmet og mer informasjon om seminarene finner du her. Alle foredrag og minikurs er kostnadsfrie og ingen registrering til messen er nødvendig.

Ulike digitale verktøy
Messens seminarprogram starter på onsdagen med Kåre Bjørn, sjefskonsulent på Intellia, som sammen med medarbeidere kommer til å holde til på den kreativa scenen. Det bys på en rekke interessante samtalepunkter – alt fra trykkproduksjon fra onlinetjenester til samspillet mellom digital og trykt markedsføring. I løpet av dagen går de dessuten gjennom en rekke ulike digitale verktøy fra Adobe for de besøkende som vil oppdatere sine kunnskaper.

Kreativt arbeid med bilder
Den kreativa scenen ledes på torsdagen av Benny Thaibert fra Bitspot.dk. Han gir sine tips og tricks for å jobbe kreativt med bilder i InDesign.

Metin Barut.

Hvordan kan digital skilting benyttes for å forbedre service, synlighet og skape konsumentvennlige løsninger? Metin Barut er markedsføringskonsulent som har spesialisert seg på forbrukeradferd med flere år innen markedsføring i ryggsekken. Han er dessuten grunder av Nordic Media og mentor for foretaksfolk gjennom Business Kolding. I hans forelesning tar han opp detaljhandelen som et eksempel der digital skilting kan benyttes samt hvordan man kan påvirke kundenes kjøpemønster.

Roboter i grafisk produksjon

Kenneth Jochumsen.

Roboter kan bidra till økt konkurransekraft og høyne produksjonskvaliteten – men hvordan? Kenneth Jochumsen arbeider som Business Development Manager hos Omron. På hans forelesning kan de besøkende fordype sin kunnskap om hvordan roboter kan anvendes innen grafisk produksjon. Forelesningen går av stabelen klokken 14:00 den 18. september på Business-scenen.

Lis Lykke avholder en paneldebatt på onsdagen, klokken 16:00 på Business-scenen.

I en paneldebatt diskuteres det hvor billig man kan selge og samtidig garantere kvalitet. Debatten ledes av Lis Lykke som i 15 år har rapportert nyheter innen den grafiske verden. Tidligere via AGI Publishing House og i dag for Print og Medier. Noen av de spørsmålene Lis kommer til å stille er: Finnes det noe som pris og kvalitet matcher? Og bør vi som bransje bli bedre på å selge idé og tjene på vårt produkt, snarere enn å bare konkurrere på pris?

Lis Lykke

Magasinet vender tilbake

Jacob Ejs.

Som ingen har kunnet unngått å merke seg har den grafiske bransjen vært preget av nedskjæringer og nedlagte blader og magasiner de siste ti årene. Men nå er tiden inne for magasinets tilbakekomst, mener Jacob Ejs fra Mediegruppen. I hans forelesning tar han uttalelsen videre for å snakke om magasinets rolle og dettes samspill med andre formater i dag. Jacob foreleser torsdag kl 14:00 på Business-scenen.

Guðmundur Rúnar Kristjánsson.

UX Design
Guðmundur Rúnar Kristjánsson har over 20 års erfaring innen design. Han har arbeidet med reklame, fotografi, digital design, apputvikling med mer. På messen gir han besøkerne et innblikk i det mest grunnleggende om UX – Experience design. Dette er viktig for den grafiske bransjen på mange vis da det har å gjøre med kundens opplevelse online, hvilket i sin tur speiler den virksomheten man bedriver. Guðmundur foredrar klokken 13:00 på onsdag, Business-scenen.

For å gå på messen påmelder du deg gratis her.

Les videre

«Et utstillingsvindu for å få flere til å oppdage oss»

Addbrands ambisjon er å være Nordens beste grossist innen papir, konvolutter, lett emballasje og grafisk tilbehør. På Sign, Print & Promotion, 19.–20. mars, vil de vise et utvalg av deres brede produktportefølje.
Addbrand kollage

Merking med laserpresisjon

Svenske Logimark selger merking- og etikettløsninger og stiller ut på Sign, Print & Promotion for første gang. De tar med lasermaskiner og lasermaterialer for å vise hvordan man kan kombinere teknisk innovasjon med en personlig touch.
Pontus

Alt i en messehall under Sign, Print & Promotion

Sett av den 19.– 20. mars 2025 i kalenderen. Da er det nok en gang duket for den største messen og møteplassen i Norges grafiske bransje: Sign, Print & Promotion.
SIPP kollage

Konstant produktflyt hos Glomma Papp

Glomma Papp er en produsent av bølgepapp, solid board og utstillingsmateriale med to fabrikker i Sarpsborg. På Scanpack viste selskapet litt av hva de har å tilby.
Glomma-1-1024x683

Siste nytt

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Gop ønsker å inspirere kunder til å tenke mer sirkulært

Gop har levert plast-, papir- og aluminiumsplater fra ledende varemerker siden 1968. På Sign, Print & Promotion viser de eksempler på platematerialer, men også resirkuleringskonseptet go Circular.
SimenHolm webb

DTF-printere for alle behov og smaker

Vizuell er en leverandør av utstyr og forbruksvarer til trykkeribransjen, med administrasjon og lager i Norge. Firmaet ble etablert i 1997. Til Sign, Print & Promotion tar de med seg blant annet den nyeste DTF-teknologien fra Azon.
Azon Primo Plus & shaker

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_