Trykkmesse ladet med inspirasjon

Årets utgave av Sign, Print & Pack-messen i Danmark byr på inspirerende foredrag for den grafiske industrien. Eksperter snakker om alt fra roboter i produksjonen til prissetting og kvalitet.

Kåre Bjørn.

Nedenfor presenteres et tilfeldig utvalg av de foredragsholderne som kommer til å være på messen. Hele programmet og mer informasjon om seminarene finner du her. Alle foredrag og minikurs er kostnadsfrie og ingen registrering til messen er nødvendig.

Ulike digitale verktøy
Messens seminarprogram starter på onsdagen med Kåre Bjørn, sjefskonsulent på Intellia, som sammen med medarbeidere kommer til å holde til på den kreativa scenen. Det bys på en rekke interessante samtalepunkter – alt fra trykkproduksjon fra onlinetjenester til samspillet mellom digital og trykt markedsføring. I løpet av dagen går de dessuten gjennom en rekke ulike digitale verktøy fra Adobe for de besøkende som vil oppdatere sine kunnskaper.

Kreativt arbeid med bilder
Den kreativa scenen ledes på torsdagen av Benny Thaibert fra Bitspot.dk. Han gir sine tips og tricks for å jobbe kreativt med bilder i InDesign.

Metin Barut.

Hvordan kan digital skilting benyttes for å forbedre service, synlighet og skape konsumentvennlige løsninger? Metin Barut er markedsføringskonsulent som har spesialisert seg på forbrukeradferd med flere år innen markedsføring i ryggsekken. Han er dessuten grunder av Nordic Media og mentor for foretaksfolk gjennom Business Kolding. I hans forelesning tar han opp detaljhandelen som et eksempel der digital skilting kan benyttes samt hvordan man kan påvirke kundenes kjøpemønster.

Roboter i grafisk produksjon

Kenneth Jochumsen.

Roboter kan bidra till økt konkurransekraft og høyne produksjonskvaliteten – men hvordan? Kenneth Jochumsen arbeider som Business Development Manager hos Omron. På hans forelesning kan de besøkende fordype sin kunnskap om hvordan roboter kan anvendes innen grafisk produksjon. Forelesningen går av stabelen klokken 14:00 den 18. september på Business-scenen.

Lis Lykke avholder en paneldebatt på onsdagen, klokken 16:00 på Business-scenen.

I en paneldebatt diskuteres det hvor billig man kan selge og samtidig garantere kvalitet. Debatten ledes av Lis Lykke som i 15 år har rapportert nyheter innen den grafiske verden. Tidligere via AGI Publishing House og i dag for Print og Medier. Noen av de spørsmålene Lis kommer til å stille er: Finnes det noe som pris og kvalitet matcher? Og bør vi som bransje bli bedre på å selge idé og tjene på vårt produkt, snarere enn å bare konkurrere på pris?

Lis Lykke

Magasinet vender tilbake

Jacob Ejs.

Som ingen har kunnet unngått å merke seg har den grafiske bransjen vært preget av nedskjæringer og nedlagte blader og magasiner de siste ti årene. Men nå er tiden inne for magasinets tilbakekomst, mener Jacob Ejs fra Mediegruppen. I hans forelesning tar han uttalelsen videre for å snakke om magasinets rolle og dettes samspill med andre formater i dag. Jacob foreleser torsdag kl 14:00 på Business-scenen.

Guðmundur Rúnar Kristjánsson.

UX Design
Guðmundur Rúnar Kristjánsson har over 20 års erfaring innen design. Han har arbeidet med reklame, fotografi, digital design, apputvikling med mer. På messen gir han besøkerne et innblikk i det mest grunnleggende om UX – Experience design. Dette er viktig for den grafiske bransjen på mange vis da det har å gjøre med kundens opplevelse online, hvilket i sin tur speiler den virksomheten man bedriver. Guðmundur foredrar klokken 13:00 på onsdag, Business-scenen.

For å gå på messen påmelder du deg gratis her.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


App for opplæring i grafisk produksjon

Fagbokforlaget har utviklet et digitalt læremiddel i grafisk produksjonsteknikk. Det er en web-app som inneholder filmer, podkaster, animasjoner og oppgaver. Appen har god søkefunksjon, ordbok med korte forklaringer og illustrasjoner av faguttrykk, slik at elevene raskt kan finne informasjon om et aktuelt tema, og som forberedelse til fagprøven.

Publisert av: