Seminar om arbeidsflyt

14 av de over 30 foredragsholderne som vil medvirke på Workflow Summit 2019.

Møt ekspertene: Grafkom arrangerer Europas største arrangement for arbeidsflyt innen trykk og publisering. 200 personer innen trykking og publisering samles i Stockholm 12. november. Automatisering er den største faktoren som kan sikre lønnsomheten i bransjen de kommende årene.

Det raskt voksende Grafkom-nettverket organiserer nok en gang Workflow Summit 12. november i Stockholm. Det er et arrangement dedikert til arbeidsflyter (programvare for trykking og ferdiggjøring) og automatisering i trykkeri- og publiseringsbransjen. Det vil være både produksjonsrelaterte tips & triks, så vel som nye innovasjoner som vil endre landskapet for medieproduksjon, heter det i pressemeldingen fra Grafkom.

32 eksperter fordelt på 4 spor
Over 30 foredragsholdere fordelt på fire forskjellige spor er invitert til å dele konkret kunnskap om arbeidsflyt og automatiseringsløsninger.

Her er noen eksempler på hva som vil bli diskutert:

• Arbeidsflyt-automatisering
• API for utskrift og publisering
• Førtrykk og medieproduksjon
• Web2print og e-handel

Deltakere fra hele Europa
Grafkom regner med at over 200 deltakere fra hele Europa vil delta på Workflow Summit. De er veldig glade for at det for eksempel allerede er 25 selskaper fra Belgia som er påmeldt til årets arrangement. I fjor hadde de deltakere fra 13 forskjellige land, og alt tyder på at årets arrangementer vil bli enda mer omfattende og internasjonale.

– Arbeidsflyt blir stadig viktigere, sier Magnus Thorkildsen, partner i Grafkom. – For å holde seg oppdatert med utviklingen i grafikkbransjen, er dette et tema som alle selskaper i alle markeder bør ha på sin agenda. Og det er ingen hendelse i Europa som samler så mange eksperter på arbeidsflyt som Workflow Summit gjør, avslutter Thorkildsen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: