Epson med veggmaleri på Labelexpo 2019

PUBLISERT: 25 september 2019
OPPDATERT: 25 september
Epson presenterer veggmaleriet «Overgå forventningene» på Labelexpo 2019

Veggmaleriet skal vise fleksibiliteten og kreativiteten til Epsons etiketter

Labelexpo, Brussel, 25. september – Epson presenterer «Overgå forventningene», et veggmaleri laget av etiketter som er skrevet ut med selskapets nye industrielle etikettskrivere og etikettskrivere for utskrift på forespørsel. Veggmaleriet består av hundrevis av etiketter som er skrevet ut med Epsons nye SurePress industrielle etikettskriver og den nyeste serien av ColorWorks blekkskrivere for utskrift på forespørsel.

Installasjonen er utformet for å demonstrere fleksibiliteten i etikettutskrift på forespørsel, der man kan opprette skreddersydde etikettserier umiddelbart for å oppfylle spesifikke krav. Kunstneren bak veggmaleriet, Sarah Hodgkins fra Charlotte’s Designs, kommenterer:

–Dette veggmaleriet er en kombinasjon av kunst og teknologi, noe som gjør den til et attraktivt samlingspunkt for standen. Jeg tenkte at et bilde av et øye var et fint spill på Epsons slagord «Overgå forventningene», som handler om å se bedre resultater enn forventet. Ved å bruke et mosaikkformat kunne jeg vise fram de ulike finishene, fargene og teksturene som Epson-skrivere kan oppnå. Jeg brukte en matt finish for huden rundt øynene og en reflekterende finish for selve øyet. Den andre store fordelen med å bruke Epsons-skrivere var at jeg kunne bruke en subtil fargegradering, slik at det på avstand vil se ut som et maleri.

Jacob Kallergis, produktansvarlig for Epson Europas serie med ColorWorks-skrivere for utskrift på forespørsel: –Vi ønsket å skape noe for Labelexpo som feiret etiketten i alle sine mange former, størrelser, teksturer og farger. Virksomheter som skriver ut tydelige, attraktive og til og med vakre etiketter, vil heve merkevaren over konkurransen. –Etiketter er avgjørende for så mange bransjer, men viktigheten av dem blir ofte undervurdert. For legemidler er etiketter viktige fra en kommersiell, så vel som et helse- og sikkerhetsperspektiv. For mat- og drikkebransjen må etiketter fange fantasien til kundene samt inneholde viktige detaljer om ingrediensene. I logistikken bærer etiketter viktig stedsinformasjon for å sikre enkel identifisering og effektiv levering av produktet.

Labelexpo er i gang i Brüssel, og varer til 27. september. Du kan besøke Epson på Labelexpo (hall 9, stand A50) for å se veggmaleriet, gjette antall etiketter som ble brukt, og motta din egen personlige, merkede sjokoladegave fra Epsons ColorWorks-blekkskriver for utskrift på forespørsel. Hvis du ønsker mer informasjon om Epson på Labelexpo 2019, kan du gå til http://www.epson.eu/labelexpo www.epson.eu/labelexpo

Les videre

Konica Minolta lanserer ny B2-inkjet printer

Med sine 2400 m2 har Konica Minolta den syvende største standen på den grafiske messen Drupa. 150 personer vil stå for å ta imot de mange gjestene.
drupa24_konica

Summa automatiserer arbeidsflyten for inline skjæring

Summa viste blant annet inline-løsninger med matere til sine digitale skjærebord og tekstillaserkuttere under Fespa.
bob-summa

Gnistrende presisjon med iEchos nye laserstans

IEcho hadde med seg en rekke skjæremaskiner til Fespa. Den som kanskje fanget de besøkendes interesse mest var laserskjæremaskinen LCT350, som i gnistrende fei skar ut etiketter.
laserstans2

Automatisert og tilkoblet – Horizon på Drupa 2024

Horizon planlegger å ha en sterk tilstedeværelse på Drupa 2024. Med en stand på mer enn 1600 m² vil fokus være på helautomatiserte systemer og start-til-slutt arbeidsflyt.
Horizon-drupa

Siste nytt

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik