Maskinsalg på messen

PUBLISERT: 9 oktober 2019
OPPDATERT: 9 oktober
Hybridtrykk, fleksibel emballasje og automatisering var fokusområdene på Labelexpo 2019.

Labelexpo 2019 kan oppsummeres og salg av maskiner krysses av for produsentene. Messen hadde den største internasjonale tilstedeværelsen til nå.

Totalt 693 utstillere deltok på messen, som fant sted 24. til 27. september, på Brüssel Expo i Belgia. Det ble lagt vekt på å presentere teknikker for merking og emballasjeutskrift, og mange live-demonstrasjoner ble holdt på stedet. Utstillerne var samlet i ni haller som dekker nesten 40 000 kvadratmeter gulvareal. En økning sammenlignet med den siste messen i 2017, som utgjorde 37.000 kvadratmeter, ifølge messearrangøren.

Flere internasjonale utstillere
I år fokuserte messen ekstra oppmerksomhet på de voksende områdene hybridtrykk, fleksibel emballasje og automatisering. I større grad enn tidligere var internasjonale utstillere representert på messen. De kom fra land som Japan, India og Kina. Østeuropeiske land og Russland viste også en stadig sterkere tilstedeværelse.

Domino holdt demonstrasjoner med blekkpressen N610i.

Kontrakter ble undertegnet i løpet av de fire dagene. Allerede den første dagen solgte Domino den syvfargede blekkskriveren, N610i, til en belgisk forhandler. Konica Minolta som lanserte etikett- og tonerpressen AccurioLabel 230 fikk også utbytte direkte med et salg. Som Sign & Print har skrevet annetsteds, solgte produsenten totalt syv linjer under messen – mest til Tyskland, men også noen til Frankrike og Italia. HP kunne glede seg over et jevn tall når eksemplar nummer 200 av den digitale etikettpressen HP Indigo 20000 ble solgt til et slovensk firma.

Presser og etterbehandling

Grafotronic viste mange mange maskinnyheter på Labelexpo.

Videre solgte Gallus tre presser til India. Den italienske trykkpresseleverandøren Lombardi høstet fem salg av Synchroline 430-trykkpressen i løpet av de første to dagene av messen. På ferdiggjøringsiden solgte Grafisk Maskinfabrik etterbehandlingsutstyr til et britisk firma. Grafotronic hadde premiere på et laserskjæringssystem, som ble solgt til et amerikansk etikettselskap. Screen Europe fikk sitt første salg i Tyskland med det digitale systemet Trupress.

Indiske og kinesiske produsenter
Indiske selskaper presterte spesielt godt på messen. UV Graphic Technologies solgte syv Ultraflex UFO-presser, Multitec gjorde en avtale med en servo S1-presse sammen med en russisk konverter, og Monotech Systems solgte tre Colornovo-presser til Kina, Europa og Asia.

Kinesiske produsenter kunne også fremvise salg. Wanjies solgte en av printerne sine til en spansk kunde og Rhyguan solgte tre etterbehandlingssystemer allerede første dag. To systemer gikk til Tyskland og ett til Italia.

Les videre

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

«DTF har vært en suksess for oss»

Tekstiltrykk med DTF (direct-to-film) er hett. Det vet Stein Raaness, som har solgt mer enn 40 DTF-printere fra Sublistar de siste årene.
Raaness

Flere spennende nyheter på Packnorth Award 2025

Nå er Packnorth Award 2025 åpnet. Siden 1. februar kan bidrag sendes inn til Nordens største emballasjekonkurranse. I år har konkurransen flere nyheter i form av nye kategorier og internasjonal deltakelse i juryen.
Pris-1024x683

Nå håper Roland DG på å gjøre seg hørt i high end-segmentet

Roland DG ønsker å ta pole position med sin nye storformatprinter. Det var budskapet da de presenterte sin nye høyvolumsprinter på Monza Formel 1-banen i Milano. Spørsmålet er om den nye maskinen med helt nytt rødt blekk er en vinner når det kommer til å konkurrere med konkurrerende grafiske hurtigkjørere.
roland-dg_9222

Siste nytt

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Gop ønsker å inspirere kunder til å tenke mer sirkulært

Gop har levert plast-, papir- og aluminiumsplater fra ledende varemerker siden 1968. På Sign, Print & Promotion viser de eksempler på platematerialer, men også resirkuleringskonseptet go Circular.
SimenHolm webb

DTF-printere for alle behov og smaker

Vizuell er en leverandør av utstyr og forbruksvarer til trykkeribransjen, med administrasjon og lager i Norge. Firmaet ble etablert i 1997. Til Sign, Print & Promotion tar de med seg blant annet den nyeste DTF-teknologien fra Azon.
Azon Primo Plus & shaker

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_