Maskinsalg på messen

Hybridtrykk, fleksibel emballasje og automatisering var fokusområdene på Labelexpo 2019.

Labelexpo 2019 kan oppsummeres og salg av maskiner krysses av for produsentene. Messen hadde den største internasjonale tilstedeværelsen til nå.

Totalt 693 utstillere deltok på messen, som fant sted 24. til 27. september, på Brüssel Expo i Belgia. Det ble lagt vekt på å presentere teknikker for merking og emballasjeutskrift, og mange live-demonstrasjoner ble holdt på stedet. Utstillerne var samlet i ni haller som dekker nesten 40 000 kvadratmeter gulvareal. En økning sammenlignet med den siste messen i 2017, som utgjorde 37.000 kvadratmeter, ifølge messearrangøren.

Flere internasjonale utstillere
I år fokuserte messen ekstra oppmerksomhet på de voksende områdene hybridtrykk, fleksibel emballasje og automatisering. I større grad enn tidligere var internasjonale utstillere representert på messen. De kom fra land som Japan, India og Kina. Østeuropeiske land og Russland viste også en stadig sterkere tilstedeværelse.

Domino holdt demonstrasjoner med blekkpressen N610i.

Kontrakter ble undertegnet i løpet av de fire dagene. Allerede den første dagen solgte Domino den syvfargede blekkskriveren, N610i, til en belgisk forhandler. Konica Minolta som lanserte etikett- og tonerpressen AccurioLabel 230 fikk også utbytte direkte med et salg. Som Sign & Print har skrevet annetsteds, solgte produsenten totalt syv linjer under messen – mest til Tyskland, men også noen til Frankrike og Italia. HP kunne glede seg over et jevn tall når eksemplar nummer 200 av den digitale etikettpressen HP Indigo 20000 ble solgt til et slovensk firma.

Presser og etterbehandling

Grafotronic viste mange mange maskinnyheter på Labelexpo.

Videre solgte Gallus tre presser til India. Den italienske trykkpresseleverandøren Lombardi høstet fem salg av Synchroline 430-trykkpressen i løpet av de første to dagene av messen. På ferdiggjøringsiden solgte Grafisk Maskinfabrik etterbehandlingsutstyr til et britisk firma. Grafotronic hadde premiere på et laserskjæringssystem, som ble solgt til et amerikansk etikettselskap. Screen Europe fikk sitt første salg i Tyskland med det digitale systemet Trupress.

Indiske og kinesiske produsenter
Indiske selskaper presterte spesielt godt på messen. UV Graphic Technologies solgte syv Ultraflex UFO-presser, Multitec gjorde en avtale med en servo S1-presse sammen med en russisk konverter, og Monotech Systems solgte tre Colornovo-presser til Kina, Europa og Asia.

Kinesiske produsenter kunne også fremvise salg. Wanjies solgte en av printerne sine til en spansk kunde og Rhyguan solgte tre etterbehandlingssystemer allerede første dag. To systemer gikk til Tyskland og ett til Italia.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Nytt blad ute

Sign & Print nummer 226 er ute, med Canons Anton Strand som…

Karibu setter nye standarder for rull-til-rull print

Stiefel Digitalprint GmbH i Lenting nær München ble nylig den første kunden som begynte å produsere på en Karibu rull-til-rull printer. Både administrerende direktør og operatør er begeistret for kvaliteten som Karibu leverer på alt materialet: –Det beste jeg noensinne har sett i rull-til-rull-print.

Publisert av: 

web-to-print: Intervju med Fabian Frenzel

Forklaringen på hvorfor WtP er et vellykket konsept, er ikke fordi online trykkerier bruker flest mulig og størst mulige trykkpresser. Disse er lett tilgjengelige i alle deler av verdenen. Den virkelige verdien av WtP er basert på en enkel idé – nemlig en brukervennlig online plattform, som pålitelig oppfyller kundenes krav.

Publisert av: 

Kvesser i alle emballasjesegmenter

Antalis kom inn på Empack-messen og viste den bredden de har i emballasjeløsninger.
– Alt fra standardløsninger, spesielle løsninger til det faktum at du kan gå fra enkle produkter til en helhet med maskiner for automatisk emballasje. Det er det vi prøver å symbolisere her, sier Fredrik Carlsson.

Publisert av: